Jag tror att vänsterpatrasket, polackerna, mongolerna, afganerna, pakistanerna, zigenarna och muslimerna hade först muddrat alla som inte hörde till knarksäljareentouraget, gjort inbrott i alla bilar och när det var klart och man delat upp allt och sålt av allt hade de skrikit svordomar åt Löfven...meningar där de repeterar samma saker om och om igen för att man inte kan snacka svenska. Malmö är stan för djuren och patrasket. Det existerar inte några normer och om det existerar normer är det patrasket som sätter dem. Det märker du när du tar rulltrappan upp till Malmö C. Ta en titt på cykelgaraget när du befinner dig på Malmö C. Ett cykelgarage som kostat miljoner av andra kommuners skattekronor och där det finns en del där det är inhängat och där det står högst 30 cyklar och en del där det står kanske 100-200 cyklar och där cykeltjuvar ständigt är på jakt efter cyklar att stjäla. I Malmö åker man inte dit för cykelstölder så det man kan ägna sig helt öppet.
De som jämför Malmö med Stockholm är patrask och vänsterpatrask för att kunna mjölka ur mer pengar. bara en sådan sak att hundägare rastar sina hundar helt öppet på gatan säger en del. Måste vara unikt i världen. Tror inte ens man kan se sådant i en skitstad som Warszawa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Triremer
En tydlig skillnad mellan Stockholm och Malmö är hur folk går. I Stockholm märker man att folk följer någon slags högertrafik på trottoarerna. Detta fungerar utmärkt och ingen går in i någon annan. Testa promenera förbi t.ex. NK så förstår ni vad jag menar.
I Malmö finns ingen sådan högertrafik på trottoarer eller någon annanstans heller. Istället är det attityden och utstrålningen som avgör. Pitbullblattar går rakt mot en och utgår ifrån att man väjer. Slöjtanter går och kolla på mobilen samtidigt som de går rakt fram. Lattemorsor med barnvagn kör över allt och alla.
En annan tanke som slog mig nu när Almedalen är i full gång är att man aldrig hade kunnat ha något liknande i Malmö. Tänk er Kroksbäcksveckan, Rosengårdsveckan, Sofielundveckan eller Sevedsveckan. Då hade inte Annie Lööf kunnat intervjuas vid en folkmassa som står och lyssnar lugn bakom ett rep. Nej då skulle AFA, turkar, vänster, haschluffare osv. stått och skrikit bakom kravallstaket och kastat sten.