Citat:
Ja, en black flight till Malmö som har lett till en white flight ur Malmö.
Citat:
Jag är en helfrälst Sverigedemokrat men samtidigt avskyr jag när folk talar illa om Malmö, jag tror det beror på att eftersom jag bor i Malmö så ser jag BÅDE stadens förtjänster och problem.
Ska folk ta upp Malmös problem så är det första steget enligt mitt sätt att se det att lägga fram problemen på ett trovärdigt sätt och inte komma med oseriösa liknelser som Detroit eller Gaza eller att påstå att man blir skjuten så fort man går utanför ytterdörren.
Ska folk ta upp Malmös problem så är det första steget enligt mitt sätt att se det att lägga fram problemen på ett trovärdigt sätt och inte komma med oseriösa liknelser som Detroit eller Gaza eller att påstå att man blir skjuten så fort man går utanför ytterdörren.
Du är ju själv oseriös här. Bara för att man jämför Malmö med Detroit så betyder det inte att man på något sätt hävdar att man blir skjuten så fort man går ut. Det är när man pratar om stadens förfall i kombination med den allt växande MENA befolkningen som man drar paralleller till Detroit.
Citat:
Dom som överdriver så pass grovt är väl de autistiska idioterna på I&I som inte kan föra sammanhängande konversationer, t.ex. retepm., flashspy och Sverige2025. Jag har inte sett någon seriös skribent överdriva läget i Malmö till den grad att de jämför med Gaza eller Bagdad.
Citat:
Det som jag upplever som det värsta problemet just nu i Malmös stadsmiljö är de romska kåkstäderna och alla dessa romska tiggare som finns överallt, vi behöver ett förbud mot tiggeri i Sverige så att vi får bort dem. Utöver det så behövs en hårdare linje mot muslimer i Sverige så att de har klart för sig att det är svenska folket som är måttstocken i Sverige och inget annat. De muslimer som reser för att strida för IS eller önskar sig Sharia ska om jag få bestämma få en enkel biljett till Långtbortistan utan möjlighet till att komma tillbaka.
Nej, det värsta problemet i Malmö är inte de romska kåkstäderna utan kriminaliteten; gängmorden och sprängningarna som vi är så pass vana vid. Kan det vara just för att du är van vid att det mördas och sprängs som du inte tänkte ranka det som problem nr 1 och valde något du inte är van vid, dvs. romska kåkstäder?
Senast redigerad av URBANARTS89 2015-02-23 kl. 02:52.
Senast redigerad av URBANARTS89 2015-02-23 kl. 02:52.