2015-02-23, 02:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det finns ingen White flight från Malmö, det är en myt. Däremot finns det en stor black flight till Malmö.

Ja, en black flight till Malmö som har lett till en white flight ur Malmö.

Citat:
Jag är en helfrälst Sverigedemokrat men samtidigt avskyr jag när folk talar illa om Malmö, jag tror det beror på att eftersom jag bor i Malmö så ser jag BÅDE stadens förtjänster och problem.
Ska folk ta upp Malmös problem så är det första steget enligt mitt sätt att se det att lägga fram problemen på ett trovärdigt sätt och inte komma med oseriösa liknelser som Detroit eller Gaza eller att påstå att man blir skjuten så fort man går utanför ytterdörren.

Du är ju själv oseriös här. Bara för att man jämför Malmö med Detroit så betyder det inte att man på något sätt hävdar att man blir skjuten så fort man går ut. Det är när man pratar om stadens förfall i kombination med den allt växande MENA befolkningen som man drar paralleller till Detroit.

Citat:
Jag anser att invandringen till Malmö, särskilt den muslimska och romska invandringen måste stoppas och det måste stoppas nu, men att gå därifrån till att döma ut Malmö till det värsta som finns efter Bagdad och Chicago som vissa gör vägrar jag att göra.

Dom som överdriver så pass grovt är väl de autistiska idioterna på I&I som inte kan föra sammanhängande konversationer, t.ex. retepm., flashspy och Sverige2025. Jag har inte sett någon seriös skribent överdriva läget i Malmö till den grad att de jämför med Gaza eller Bagdad.

Citat:
Det som jag upplever som det värsta problemet just nu i Malmös stadsmiljö är de romska kåkstäderna och alla dessa romska tiggare som finns överallt, vi behöver ett förbud mot tiggeri i Sverige så att vi får bort dem. Utöver det så behövs en hårdare linje mot muslimer i Sverige så att de har klart för sig att det är svenska folket som är måttstocken i Sverige och inget annat. De muslimer som reser för att strida för IS eller önskar sig Sharia ska om jag få bestämma få en enkel biljett till Långtbortistan utan möjlighet till att komma tillbaka.

Nej, det värsta problemet i Malmö är inte de romska kåkstäderna utan kriminaliteten; gängmorden och sprängningarna som vi är så pass vana vid. Kan det vara just för att du är van vid att det mördas och sprängs som du inte tänkte ranka det som problem nr 1 och valde något du inte är van vid, dvs. romska kåkstäder?
Senast redigerad av URBANARTS89 2015-02-23 kl. 02:52.
Citera
2015-02-23, 03:15
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Ja, en black flight till Malmö som har lett till en white flight ur Malmö.

Du är ju själv oseriös här. Bara för att man jämför Malmö med Detroit så betyder det inte att man på något sätt hävdar att man blir skjuten så fort man går ut. Det är när man pratar om stadens förfall i kombination med den allt växande MENA befolkningen som man drar paralleller till Detroit.

Dom som överdriver så pass grovt är väl de autistiska idioterna på I&I som inte kan föra sammanhängande konversationer, t.ex. retepm., flashspy och Sverige2025. Jag har inte sett någon seriös skribent överdriva läget i Malmö till den grad att de jämför med Gaza eller Bagdad.

Nej, det värsta problemet i Malmö är inte de romska kåkstäderna utan kriminaliteten; gängmorden och sprängningarna som vi är så pass vana vid. Kan det vara just för att du är van vid att det mördas och sprängs som du inte tänkte ranka det som problem nr 1 och valde något du inte är van vid, dvs. romska kåkstäder?

Malmö är ingen förfallen stad! En stad som förfaller är en stad där man inte underhåller stadsmiljön utan bara låter den ramla i hopa, Malmö står praktiskt taget i ett motsatsförhållande till detta. Däremot kan man säga att Malmö har en ganska snygg fasad med en hel del problem under ytan. Detroit är däremot en förfallen stad, när man tittar på bilder från den staden så tror man inte det är sant, den ser ut som en stad som hela medelklassen bara har övergivit helt utan något som helst materiellt underhåll på något sätt i något avseende.
Citera
2015-02-23, 06:36
Medlem
napalmenss avatar
Malmö har varit en bra stad, nu är det en jävla soptipp. Inte satt min fot där på flera år nu och gör inte det heller om jag verkligen inte måste.
Citera
2015-02-23, 10:00
Medlem
spoilers avatar
"Skolorna i Skåne anmäler flest fall av hot och våld i landet, enligt Arbetsmiljöverkets siffror. Det handlar om händelser där både elever och lärare drabbas.

/.../

Det är skolorna i Malmö, Skånes största kommun, som skolorna anmäler flest händelser."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=6100169
Citera
2015-02-23, 13:05
Medlem
rex144s avatar
vissa svenskar har fortfarande svårt att vänja sig vid zigenartiggare, men det är slöseri med krafter,
det är som att kämpa mot Moder Natur,
ziegnare frodas i Malmö och fler blir det, det enda problemet är att det snart finns inga fler platser att tigga på, det finns jo bara ett visst antal livsmedelsbutiker och systembolag och köpcentra,

därför till sommaren kommer det krävas nya tag, mer kreativitet, zigenare kan tigga utanför restauranger, konditorier, men också utanför vårdcentraler och läkarmottagningar, folk som är oroliga för sin hälsa är mer givmilda,
Mc Donalds, korvkiosker, bilverkstäder lockar mycket folk, men även gymnasieskolor, ungdommar är givmilda och tolleranta, sedan kan tiggare ställa sig utanför biografer och bibliotek,
tiggare kommer även starta uppsökande verksamhet, de kan besöka småföretagare, tex. frisörsalonger och andra butiker i City, men även större företag, det finns många näringsidkare som kommer öppna sitt hjärta,
det handlar jo om direktbistånd, företagare är praktiska människor,
varför ge till organisationer som äter upp 50-70% av de insamlade medel när man kan hjälpa människor direkt?
Senast redigerad av rex144 2015-02-23 kl. 13:08.
Citera
2015-02-23, 14:03
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens
Malmö har varit en bra stad, nu är det en jävla soptipp. Inte satt min fot där på flera år nu och gör inte det heller om jag verkligen inte måste.

Det märks på kommentaren.
Citera
2015-02-23, 14:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Nej det har att göra med att hälften av stadens invånare är invandrare, dessutom har du inflyttade svagbegåvade smålänningar samt bönder från södra skåne som röstar på S, MP, V eller Fi.

Verkar som smålänningarna du pratar om har hittat till denna tråd.
Citera
2015-02-23, 15:16
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napalmens

Malmö har aldrig varit en bra stad, barnrikehus, kriminella backapågarna, arbetarpöbeln, hembränt, white trash,

nu har ändå många bra svenskar flyttat in till Malmö från andra delar av Sverige, många företag har sina huvudkontor i Malmö,

men samtidigt har Malmö fått en massa kaosfolk och smutsfolk, hehe

Malmö är doomed... hehe, precis som Al Bundy,
Citera
2015-02-23, 22:24
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Malmö är ingen förfallen stad! En stad som förfaller är en stad där man inte underhåller stadsmiljön utan bara låter den ramla i hopa, Malmö står praktiskt taget i ett motsatsförhållande till detta. Däremot kan man säga att Malmö har en ganska snygg fasad med en hel del problem under ytan. Detroit är däremot en förfallen stad, när man tittar på bilder från den staden så tror man inte det är sant, den ser ut som en stad som hela medelklassen bara har övergivit helt utan något som helst materiellt underhåll på något sätt i något avseende.

Å andra sidan så blir varken brottsligheten, skolorna, antalet sysselsatta personer, skattekraften osv bättre. Sen är det ju ljusår mellan Rosengård och Västra Hamnen. Vyn från havet är fin men ju längre in man kommer ju värre blir det.
Citera
2015-02-26, 16:57
Avslutad
Körde förbi romarlägret på Norra Sorgenfri idag.

Bosättningen är riktigt imponerande, är nog 100 pers som bor där skulle jag gissa. Gissningsvis 20 husvagnar och 20 skjul, en del med kamin.

Men nu är hela tomten omgärdad av rejält staket med taggtråd, så det är bara att stänga grinden så har man ett litet koncentrationsläger!

Undrar bara vad som händer när vräkningen sätts till verket.
Senast redigerad av farfar 2015-02-26 kl. 17:05.
Citera
2015-02-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Körde förbi romarlägret på Norra Sorgenfri idag.

Bosättningen är riktigt imponerande, är nog 100 pers som bor där skulle jag gissa. Gissningsvis 20 husvagnar och 20 skjul, en del med kamin.

Men nu är hela tomten omgärdad av rejält staket med tagtråd, så det är bara att stänga grinden så har man ett litet koncentrationsläger!

Undrar bara vad som händer när vräkningen sätts till verket.
Har vi ett romarläger nu också? Blir bara värre.
Citera
2015-02-26, 18:06
Medlem
rex144s avatar
Jag gav en femma till en yngre zigenska, hon blev glad,

ICA Malmborgs Smedjegatan/Södra Förstadsgatan är väldigt negången, smuts, slitna kakel, smutsiga väggar, en kinesfamilj driver spelkiosken och snabbmat, också skitigt, skulle aldrig äta hos dessa kinesjävlar, vid ingången två tiggare, en tjock kvinna, och hennes kumpan,

utanför smyger smutsfolk, det känns som en blandning mellan Bangladesh och Bagdad, alla verkar uppjagade, oroliga, även svenskar springer runt, de värvar givare till röda korset,
alla försöker få tag på pengar där, hehe
jag konfrontereade den svenske killen och sade att jag stödjer inte organisationer som äter upp mer än hälften av de insamlade medel, han blev knäckt,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in