Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag behöver veta vilket område det är vi snackar om föra att kunna bemöta detta.
Som sagt, du kan välja vilket du vill. Men vi kan ta persborg om du vill?
Citat:
Det du gör är att du uppmålar barn till utrikesfödda som en homogengrupp, du hävdar att dessa personerna är kriminella och glada i att kasta sten mm. Detta är oerhört kränkande mot alla som barn till utrikesfödda som faktiskt sköter sig, det är som så att en betydande majoritet sköter sig faktiskt men en liten klick orsakar problem.
Nu är det ju så att jag endast sett mena folk (du säger barn men de jag sett är 20+, alltså inte barn) som gör detta medan jag aldrig sett skandinaviska barn bete sig så. Innan mena fanns i området förekom det heller aldrig utan det är något nytt exotiskt som de hade med sig hit. Om de bränner min bil, vem är det då som blir kränkt?
Citat:
Dessa frågorna tycker jag inte är seriösa och väljer därför att inte svara på dem.
De är en seriös fråga, du pratar på utan att lyssna på andra och dina upplevelser visar att du ensam har rätt, sedan spelar det ingen roll hur många som ser annorlunda på saken. Det, i mitt tycke, gör att du låter som en av de som förstört staden och nu vägrar att inse sitt fiasko. Därför ville jag veta om du är kommunalpolitiker och vem du sitter för. Det är väl inte så att du skäms över det?
Citat:
Klart att det är en klassfråga, när människor inte har något jobb eller utbildning så är risken att man blir kriminell väldigt mycket större. Om man tittar på vilken förändring som stora delar av Malmö har genomgått så förstår man att välvårdade familjer har flyttat till kranskommunerna och familjer i behov av stöd har bosatt sig i icke fördelaktiga områden. När nämnda områden var "bra" så var dessa nya och Sveriges ekonomi gick på högvarv, man trodde att Kockum för alltid skulle bygga båtar och att Malmö skulle växa till en storstad.
Men människor som inte vill ha jobb eller utbildning då? Det finns många (igen empiriska erfarenheter) som väljer att inte lära sig språket eftersom det är enklare och skönare att leva på försörjningsbidrag och gärna ett svartjobb vid sidan om. Och myndigheterna ställer ju inga krav på dem heller så detta fortgår år efter år... Sedan kan jag lova dig att killarna i mitt område skulle gett dig stryk om du erbjöd dem ett jobb. De föredrar att sova hela dagen och sälja "godis"på kvällarna, annars har de ju inte råd med de dyra bilarna som de kör. Enligt dem är det hög status att deala och det är bara dumsvenne som knegar 7-4.
Sedan undrar jag vilka "förändring som stora delar av Malmö har genomgått så förstår man att välvårdade familjer har flyttat till kranskommunerna". Enligt tidigare länk några poster bak så angav de som flyttade att de gjorde det pga invandringen och otrygghet. Jag antar att de har fel, utan att de själva vet om det, och att du har det verkliga skälet till massflykten?
Citat:
Var jag bor är irrelevant. Och mitt kön är likaså, eftersom att jag tror att man bekvämt placerar människor i fack om man fixerar sig vid deras yttre egenskaper istället för deras åsikter och värderingar.
Då du försvarar smutsstaden med näbbar och klor så blir man ju nyfiken på vad du är för en.
Min personliga åsikt om dig är att du verkar till att var en äldre kvinnlig råsosse som bor i ett svenskt område (såklart). Och din fritid spenderar du definitivt inte med araber och zigenare.
Citat:
Jag tror nog att ungdomarna i dina kvarter skulle uppskatta om de fick en mötesplats där de kunde få umgås med inspirerade människor och bli inspirerade. Unga behöver få beröm och uppskattning för att klara motgångar, tyvärr missar vissa föräldrar att ge dem det.
De har en mötesplats, det finns både fritidsgård och "klubbar" i området. Och beröm får de ofta av dialogpolisen som kör förbi några gånger i veckan, dock kommer de på eftermiddagarna, innan gatuförsäljningen och dylikt kommit igång.