2010-02-09, 10:03
Medlem
vilsenYnglings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soyuz
----------------

Typisk meningsløs frågestællning, bara før att frossa i s.k problem områden. Inte værre i malmø æn något annat stælle, vill du se på problem åk till kåkstaden i Mexico City eller Johannesburg.

Varfør inte ta ledigt en helg och gøra studiebesøk istællet før att sitta hær och førsøka frossa i rapporter ifrån folk som inte gør annat æn ær arbetsløsa och dræller framfør datorn, det tycker jag ær en mycket bættre idé.

*Væntar på din rapport med spænning

Din definition av när det börjar bli problem är alltså när man mördas samma sekund som man sätter sin fot i områden. Okej, då ser jag och l0daren till att identifiera problemet innan det blir så pass och grovt och gör det bästa för att förhindra det istället. Så dumma vi är.

Citat:
Ursprungligen postat av akobox
Kanske inte gruppslagsmål o mord, men 50 liknande händelser tex

-En latinokille som hoppar jämnfota l huvet på en kille som ligger nerslagen på marken
- samma kille som slår en kille i huvet med en yxa
-samma latinokille som slår en tegelsten i huvet på en kille när han kommerpå en pågående våldtäkt
- en tjejkompis som på norra grängesbersgatan möter en kamo klädd kille med två lösa dobberman hundar och en automat karbin i handen.
.....nu pallar jag inte skriva mer där finnsa massor med grejer som händer hela tiden .....
Citat:
Jag älskar malmö och de våld som man kan uppleva brukar inte drabba mig.....
jag tycker dock att det stora problemet är är vad invandringen bidrar med...tex möllevången på malmö ett klassiskt arbetare område med mycket barer o matställe...det brukar jämnföras med söder i stockholm.

Grejen är att alla de mer ambitiösa ställena typ tempo kb ,metro plockepinn o.sv ägs och drivs av svenskar...Medans kurder och liknandes ställe är barer som det bara går ut på att servera dålig starköl till överpris o servara mat som påminner om gatuköksmat...

varför är det så??????
En allvarligare fråga är: Varför kan du inte skriva som en vettig människa?
Citera
2010-02-09, 10:54
Medlem
akoboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vilsenYngling
Din definition av när det börjar bli problem är alltså när man mördas samma sekund som man sätter sin fot i områden. Okej, då ser jag och l0daren till att identifiera problemet innan det blir så pass och grovt och gör det bästa för att förhindra det istället. Så dumma vi är.

En allvarligare fråga är: Varför kan du inte skriva som en vettig människa?

stress....logga in på flashback på jobbet utan att någon ser....
Citera
2010-02-09, 10:55
Medlem
vilsenYnglings avatar
Citat:
stress....logga in på flashback på jobbet utan att någon ser....
Okej...... men är inte detta......... rätt.......... tidskrävande......... ändå?'

(edit---) Haha, vad fan. En minut efter ditt svar. Loggade nyss in, men känner mig som en smurf som suttit och F5'at.
Citera
2010-02-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Verkligen mixade signaler i den här tråden. Vissa säger att Malmö är Mordor, andra verkar mer avslappnade. Nu har inte jag satt min fot i Malmö på ungefär tio år, men på den tiden var staden en stökig mångkultursoppa där man visserligen kunde röra sig i centrum kvällstid, men inte utan att kolla sig över axeln med jämna mellanrum. Har det alltså blivit bättre på senare år?

Nej. Tvärtom. De senaste åren har det gått brant utför. Centrum är dock hyfsat skonat. Jag tippar att du upplever Malmö olika beroende på vem du är, var du är och när du är där. Delar av Malmö är helt OK. Andra delar är rena katastrofen. Om du istället menar hur farligt det är här tror jag att du (förutom ovanstående faktorer) dessutom får väga in vilka rötägg som är ute i friheten just då.

Till dig som talade om "pondus". Om du känner för det så kan vi spela in en instruktionsfilm i Malmö. Vi letar upp något gäng som står och hoppar på någon (går nog rätt fort att hitta) och så tar du det därifrån.
Citera
2010-02-16, 20:16
Medlem
zeke5s avatar
http://sydsvenskan.se/malmo/article628393/Kraftsamling-mot-gangkriminalitet.html
http://sydsvenskan.se/malmo/article630180/Polisen-osaker-pa-vad-som-hjalper.html
Bara att läsa!
Malmö gangsters paradise
Citera
2010-02-21, 10:31
Medlem
Man rånad på torg

http://sydsvenskan.se/malmo/article631981/Man-ranad-pa-torg.html
Citera
2010-02-21, 10:43
Medlem
Rosengårdslärare rädda för hot och våld

Citat:
Det är i fyra av Rosengårds skolor som läget nu beskrivs som akut av huvud-skyddsombudet och Lärarnas Riksförbund. De berörda skolorna är Apelgård-, Rosengård-, Värner Rydén- och Örtagårdsskolan och oroliga lärare och elever kräver nu omedelbara åtgärder i en anmälan till Malmö stad.
- Hot och våld har ökat. Varken elever eller personal trivs. De är oroliga. Varför har vi elever i skolan? Jo, för att ge dem kunskap. Det får de bara i en lugn och behaglig miljö.

När flathet råder blir det så här i den "nya" svenska skolan.

http://politisktinkorrekt.info/2010/02/21/rosengardslarare-radda-for-hot-och-vald/
Citera
2010-02-21, 10:50
Medlem
vilsenYnglings avatar
Kom igen, vi har redan en klistrad tråd för invandringsbrottslighet.

Leker jag mod nu?
Citera
2010-02-21, 11:03
Bannlyst
Malmö är tveklöst Sveriges värsta stad. Det unika är att vänstertomtar och inflyttare lierar sig. Man kan inte gå många meter utan att träffa en gängmedlem med pistol eller en hjärntvättad maoist med ett surbröd under armen. Jag hatar staden djupt och innerligt, dessvärre tvingas jag dit någon gång i månaden. Då är jag noga med att hålla mig i restaurang- och hotellmiljö när mötena är avklarade.

På sommaren händer det att jag åker till västra hamnen för att bada. Ganska fint på morgonen men framåt lunch blir västbankstämningen påtaglig. Arma människor som köpt hyfsat dyra lyor på en plats som är nedlusad med yrkeskriminella socialbidragstagare.
Citera
2010-02-21, 11:28
Medlem
Orzions avatar
Bot i Malmö hela mitt liv och aldrig råkat ut för några brott..
Citera
2010-02-21, 13:35
Medlem
Smygrökarns avatar
När jag var och badade i västra hamnen i somras så var polisen där minst 3 gånger om dan pga bråk, varje dag! det är också massa blattar där som erbjuder en att köpa stulna cyklar.. blev tillfrågad kanske 9-10 gånger förra sommaren. Men folk tror väll ändå på en framtid för det byggs massa hela tiden, det planeras en massa skyskrapor och citytunneln och allt, det finns liksom 2 sidor av Malmö, lite svårt att förklara.. men en sak är säker, rör er aldrig längre upp än triangeln!

http://www.youtube.com/watch?v=4SHeOIgTRGI

http://www.youtube.com/watch?v=_mePY7jZR6k&feature=related så ser det ut i skolorna!

http://www.youtube.com/watch?v=whWgCOE56K8&feature=related amerikanskt reportage om Malmö/rosengård, sjukt!
Senast redigerad av Smygrökarn 2010-02-21 kl. 14:06.
Citera
2010-02-21, 14:06
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygrökarn
När jag var och badade i västra hamnen i somras så var polisen där minst 3 gånger om dan pga bråk, varje dag! det är också massa blattar där som erbjuder en att köpa stulna cyklar.. blev tillfrågad kanske 9-10 gånger förra sommaren. Men folk tror väll ändå på en framtid för det byggs massa hela tiden, det planeras en massa skyskrapor och citytunneln och allt, det finns liksom 2 sidor av Malmö, lite svårt att förklara.. men en sak är säker, rör er aldrig längre upp än triangeln!

Anledningen till att det ser ut som det gör i västra hamnen på sommaren är för att kollektivtrafiken är för välutbyggd.
Västra hamnen är ju trots allt något av ett statusområde och att invandrarungdomarna dras till sånt är knappast en nyhet.
Sen går det inte heller att förneka att ribban är en jävligt skabbig strand, jag väljer hellre att åka till västra hamnen för att bada alla dagar i veckan.
Angående var man "kan" och inte "kan" röra sig i Malmö under nätterna varierar som sagt ganska så mycket.
Personligen så tycker jag dock att Möllan känns bra mycket säkrare än vad stortorget till triangeln gör.
Runt stortorget / lilla torg är det lite mer "status", dit dras "gangsta blattarna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in