2011-11-01, 00:48
Medlem
0Thor0s avatar
Nästan komiskt att se nyheter om Malmö, låter lite som en krigszon.
Jag var där för många år sen, var riktigt fint, misstänker att jag skulle tycka annorlunda vid ett nytt besök.
Citera
2011-11-01, 01:08
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolovraty
Jag var i Malmö igår och vi körde dit med bilen för att kolla samtidigt som vi handlade på ÖB. Det var bara somalier, zigenare och några MENA-typer vi såg bland de som betraktas som skumma. Dessa glodde som fan när man körde in på den lilla gatan kallad Rasmusgatan. Det var inte som i artikeln i Aftonhoran som pekar ut folk från Irak, Polen, Bosnien, Jugoslavien och Danmark. Vilket jävla skämt!

Bara att skriva in valfritt nummer på Rasmusgatan på Ratsit så ser man vilka som bor där.
Mohammed, Youssef, Abdi och Ahmed för hela slanten. Ett fullkomligt vidrigt arab-muslimghetto med andra ord.
Citera
2011-11-01, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolovraty
Intressant artikel! Stämmer i övrigt med hur man i Sverige brukar lösa sådan problem; bråk och vandalism, då måste vi renovera husen och fritisgårdarna. Dessa slås sedan ner igen; lösningen, ännu mer renoveringar. Det går dåligt i skolan för blattarna; lösningen, nyare böcker och nyrenoverade lokaler. Det skiter sig ännu mer med skolan; lösningen vi bygger en staty med lampor föreställande att vi alla är lika mycket värda och skall ta varandra i händerna och dansa.

Det bäst ur artikeln är detta dock; Vi måste bygga ut lägenheterna så de blir större till de allt större familjerna. Vänta tills somalierna får höra detta, då blir det ännu mer knullande och fler barn.

Ingen som bor där heller som lyckas med livet. Vem fan vill bo i Malmö? Jag vet att Malmös västra delar lär vara bättre då jag känner folk där och varit där. Det beror på att det är vita människor som bor där och mest svenskar. Att du inte råkar ut för något, so what? Är du emaptilös psykopat som inte begriper hur andra människor har det? Jag blir inte heller attackerad som vuxen man, men det hindrar mig inte från att sätta mig in hur andra faktiskt har det.
Handlar inte om att jag är empatilös på något sätt. Ät bara så jäkla trött på alla som klagar på Malmö utan att veta hur det ligger till. Man bara generaliserar hela tiden. Som tex du gör när du säger att ingen i Malmö lyckas med sitt liv. Oftast alla som klagar bor inte ens här.
Citera
2011-11-01, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ninna24
Handlar inte om att jag är empatilös på något sätt. Ät bara så jäkla trött på alla som klagar på Malmö utan att veta hur det ligger till. Man bara generaliserar hela tiden. Som tex du gör när du säger att ingen i Malmö lyckas med sitt liv. Oftast alla som klagar bor inte ens här.

Vi vet hur det ligger till mycket väl. Vet inte vad du yrar om egentligen.

Malmö är en kloak varifrån folk flyttar när de bara kan. I varje fall till de bättre områdena i västra delarna. I östra Malmö ser man bara inavalde feta white trash Mcdonaldsätande svennar, som går omkring och bryter på sitt egna språk eller med värsta breda bondskånskan. Idioter som inte vet bättre. Jag menar svenskar som bor kvar där måste vara rejält retarderade.

Lyssnar man på lokalradion med hip hop/RNB, hör man en blattebrud säga på värsta ghettomalmöitiska; "Djin Gjaatja, 100.5" som mer låter som stopp i näsan. Sen när man ser Malmö stads loggor så påminns man om social misär. För sämre varumärke än "Malmö stads", finns bara inte. Snacka om degenerering.
Senast redigerad av Kolovraty 2011-11-01 kl. 11:31.
Citera
2011-11-01, 11:34
Medlem
Jag jobbar i Malmö och det är självklart enormt överdrivet. Visst finns det brottslighet, men är inte värre än någon annan stad utom just möjligtvis i Rosengårdsområdet, man känner sig inte det minsta hotad. Även om jag själv inte är super glad för att gå ut på klubb så har jag många vänner som ofta festar i Malmö och jag hör sällan om problem.
Citera
2011-11-01, 11:36
Bannlyst
Nästan de flesta svartingar i Malmö som växt upp och jobbar på en av Malmö kommuns eller statens finansierade projekt som typ fritidsledare, radiopratare, DJs, SVT barnkanalen/Boolibompa, lugna gatan och sånt skit som vänder sig till barn, är ALLA kriminella.

På kolla så mycket icke-vita patrask som bryter på ghettoskånska trots att de är födda här, som jobbar med barn.
Citera
2011-11-02, 23:53
Medlem
malmo1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Nästan komiskt att se nyheter om Malmö, låter lite som en krigszon.
Jag var där för många år sen, var riktigt fint, misstänker att jag skulle tycka annorlunda vid ett nytt besök.

Det skulle du antagligen, Men inte till det negativa. Staden har blivit vackrare
Citera
2011-11-03, 00:21
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Oroligheter på seved: http://pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=329793

Rånare försöker köra över polis, skottlossning: http://pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=329824
Citera
2011-11-03, 00:26
Bannlyst
När man besöker Malmö så är det nästan omöjligt att fatta att detta verkligen är en svensk stad. En stor majoritet av folken man ser är uppenbara icke svenskar och ser ut som islamiska skäggtroll eller kåkfarare från afrika.

Svenskarna som stannar kvar i staden är oftast patrask själva och rasblandningen är stor mellan dem och amöborna.
Citera
2011-11-05, 07:19
Medlem
Tungbiten åtalas för mordförsök i Malmö

http://avpixlat.info/2011/11/04/tung...orsok-i-malmo/

Det som inte står i Sydsvenskan.Malmös nya samhällsbärare.

Malmö behöver kvarts miljard

Citat:
Malmö kommunstyrelse har beslutat att ta 260 miljoner kronor från det egna kapitalet för att "betala" för minskade skatteintäkter och statsbidrag.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...s-miljard.html

Man får redan över tre miljarder om året men det räcker alltså inte.Någon som mer än jag som ser kopplingen mellan artiklarna.
Senast redigerad av ascheberg 2011-11-05 kl. 08:05.
Citera
2011-11-05, 21:46
Medlem
Tja.. Igår hae vi en orolig, aspackad liten svenne som stor på gården och SKREK: BLATTEJÄVEL! DU SKA DÖ! NI TROR NI ÄR SÅ TUFFA!

Hahaha! Fy fan vad jag skrattade! Jävla idioter alltså..
Citera
2011-11-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Tungbiten åtalas för mordförsök i Malmö

http://avpixlat.info/2011/11/04/tung...orsok-i-malmo/

Det som inte står i Sydsvenskan.Malmös nya samhällsbärare.

Malmö behöver kvarts miljard

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...s-miljard.html

Man får redan över tre miljarder om året men det räcker alltså inte.Någon som mer än jag som ser kopplingen mellan artiklarna.

Det är nog bara du som ser denna koppling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in