Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag tycker att du ska meddela dina morföräldrar att av vad jag har fått höra av Christer Larsson
(stadsbyggnadsdirektör i malmö) så kommer alla sociala problem i rosengård att lösa sig när
malmöringen är färdig.
Han yttrade påståendet på temadagen "Hur kan stadsplanering bidra till en socialt hållbar stad?".
Dina morföräldrar bör vara stolta över att dem investerat i kommande generationers framtid.
Vad har stadsplanering med dina dynamiska negrer att göra?
Inte ett skit såklart. Men du vill få det till att Malmö existerar tack vare invällningsexperimentet, och jag antar också du tycker att Malmös nuvarande arkitektur är rasistisk och borde avspegla den kommande majoritetens kulturella historia och värden.
Du är en struts och förrädare, men det är du stolt över. Dina barn kommer förmodligen inte få reda på hur Sverige våldtogs och snabbt ändra form till ett tredje världsrövhål för den framtida skolan kommer inte lära ut någon historia och inte heller kommer barnen undra och fråga, hjärntvätten är effektiv.
Ut och upplev någon arabfestival, stoppa huvudet i sanden och tänk på rosa sockervadd.