2011-09-27, 23:24
Medlem
Apocalyptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag tycker att du ska meddela dina morföräldrar att av vad jag har fått höra av Christer Larsson (stadsbyggnadsdirektör i malmö) så kommer alla sociala problem i rosengård att lösa sig när malmöringen är färdig.
Han yttrade påståendet på temadagen "Hur kan stadsplanering bidra till en socialt hållbar stad?".

Dina morföräldrar bör vara stolta över att dem investerat i kommande generationers framtid.

Vad har stadsplanering med dina dynamiska negrer att göra?
Inte ett skit såklart. Men du vill få det till att Malmö existerar tack vare invällningsexperimentet, och jag antar också du tycker att Malmös nuvarande arkitektur är rasistisk och borde avspegla den kommande majoritetens kulturella historia och värden.

Du är en struts och förrädare, men det är du stolt över. Dina barn kommer förmodligen inte få reda på hur Sverige våldtogs och snabbt ändra form till ett tredje världsrövhål för den framtida skolan kommer inte lära ut någon historia och inte heller kommer barnen undra och fråga, hjärntvätten är effektiv.

Ut och upplev någon arabfestival, stoppa huvudet i sanden och tänk på rosa sockervadd.
Citera
2011-09-27, 23:29
Bannlyst
Citat:
Det finns två populära perspektiv, kortsiktigt och långsiktigt. Malmö är en dynamisk och nyskapande stad. Här möts många kulturer och nya ideer föds hela tiden. Malmö har en sådan otrolig potential som i ett långsiktigt perspektiv kommer att ge oss något otroligt tillbaka. Pengarna investeras och mångdubblas men det tar tid, allting tar tid.

Nej jag skäms inte över att malmö är sveriges framtid.

Kan du svara på frågan och undvika detta ordbajseri ovan utan substans?

"De möts och idéer uppstår" Amen Halle fucking luja! Finns det ens något belägg för att detta flumtänk ens fungerat i verkligheten? Vad är det som kommer att skapas när de "möts"? Massproduktion av Khat eller halalslakt med nya metoder, mer spännande överraskningsvåldtäkter på Möllans bakgård?

Får man fråga vad du röker?
Citera
2011-09-28, 00:11
Medlem
tryffs avatar
Det tar inte alls tid...det går fort nu. Vet man det allra minsta om statistiken för malmö när det gäller white-flight och tappade skatteintäckter (= ond spiral) blir man mörkrädd.

Malmö befolkas allt mer av analfabeter som inte ens vet hur man använder en toalett. Men med tanke på all skit som hamnar på toaringen kanske någonting kan börja blomma där.
Citera
2011-09-28, 11:44
Medlem
OhYeahOhlys avatar
Citat:
Jag tycker att du ska meddela dina morföräldrar att av vad jag har fått höra av Christer Larsson (stadsbyggnadsdirektör i malmö) så kommer alla sociala problem i rosengård att lösa sig när malmöringen är färdig.
Han yttrade påståendet på temadagen "Hur kan stadsplanering bidra till en socialt hållbar stad?".

Dina morföräldrar bör vara stolta över att dem investerat i kommande generationers framtid.

PK-eliten kallar SD för naiva för att de hävdar att man lösa invandringsproblemen genom att strypa invandringen. Själv så tror PK-eliten att problemen ska lösas med fritidsgårdar och stadståg.

Vilket är mer absurt och naivt?
Citera
2011-09-28, 12:04
Medlem
Magnanimitys avatar
Jag ser ingen skillnad mellan Malmö och Lund. Den så kallade studentstaden är bara fylld med en massa svartmuskiga ungdomar som parasiterar på det svenska skolväsendet. Många av dem pratar knappt svenska! Det går inte ens att sätta sig på ett café utan att höra dålig engelska, det känns som om man är i någon gammal brittisk blattekoloni. Nej fy fasen!

Det finns inte längre en enda stad i Sverige där man kan sätta sig och njuta av sin kebabrulle utan att en massa blattar går omkring och stör utsikten.
Citera
2011-09-28, 15:11
Medlem
tryffs avatar
Jodå...ängelholm....men det är en fråga om tid
Citera
2011-09-28, 16:10
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocalyptor
Vad har stadsplanering med dina dynamiska negrer att göra?
Inte ett skit såklart. Men du vill få det till att Malmö existerar tack vare invällningsexperimentet, och jag antar också du tycker att Malmös nuvarande arkitektur är rasistisk och borde avspegla den kommande majoritetens kulturella historia och värden.

Du är en struts och förrädare, men det är du stolt över. Dina barn kommer förmodligen inte få reda på hur Sverige våldtogs och snabbt ändra form till ett tredje världsrövhål för den framtida skolan kommer inte lära ut någon historia och inte heller kommer barnen undra och fråga, hjärntvätten är effektiv.

Ut och upplev någon arabfestival, stoppa huvudet i sanden och tänk på rosa sockervadd.
Malmö stad följer ledorden "mångfald, möten och möjligheter". Malmö är en dynamisk och intressant stad, jag anser inte att det finns någon anledning till att tänka på rosa sockervadd.
Citat:
Ursprungligen postat av Granskning
Kan du svara på frågan och undvika detta ordbajseri ovan utan substans?

"De möts och idéer uppstår" Amen Halle fucking luja! Finns det ens något belägg för att detta flumtänk ens fungerat i verkligheten? Vad är det som kommer att skapas när de "möts"? Massproduktion av Khat eller halalslakt med nya metoder, mer spännande överraskningsvåldtäkter på Möllans bakgård?

Får man fråga vad du röker?
Vilken fråga anser du att jag besvarat dåligt?
Citat:
Ursprungligen postat av OhYeahOhly
PK-eliten kallar SD för naiva för att de hävdar att man lösa invandringsproblemen genom att strypa invandringen. Själv så tror PK-eliten att problemen ska lösas med fritidsgårdar och stadståg.

Vilket är mer absurt och naivt?
Malmö är en stad där det finns stora avstånd mellan människor, tanken är att man ska integrera malmöborna genom att bygga malmöringen för att knyta malmöborna närmare varandra. Ganska smart om du frågar mig.
Citera
2011-09-28, 16:49
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Malmö är en stad där det finns stora avstånd mellan människor, tanken är att man ska integrera malmöborna genom att bygga malmöringen för att knyta malmöborna närmare varandra. Ganska smart om du frågar mig.

Du blandar ju ihop geografiska avstånd med känslomässiga avstånd. Man kan inte applicera geografiska lösningar på känslomässiga problem. Svenskarna vill inte ha något att göra med dessa människor - malmöringar eller inte.
Citera
2011-09-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarmeyer
Du blandar ju ihop geografiska avstånd med känslomässiga avstånd. Man kan inte applicera geografiska lösningar på känslomässiga problem. Svenskarna vill inte ha något att göra med dessa människor - malmöringar eller inte.
Och vad grundar du det på?
Citera
2011-09-28, 16:58
Medlem
Stadsdelar tvingas dra i bromsen

Citat:
Alla stadsdelar i Malmö utom Oxie visar miljonunderskott efter första halvåret enligt delårsrapporterna.

Citat:
För de flesta stadsdelar handlar underskotten om fler familjer och enskilda som får underhållsstöd, det som förr kallades social­bidrag. I Rosengård, Fosie, Hyllie, Limhamn-Bunkeflo, Södra Innerstaden och Husie har antalet sådana hushåll ökat i jämförelse med samma tid ifjor.

Notera vilka stadsdelar som drar iväg mest.Rosengård 30 milj, Södra innerstaden 16 milj, Fosie 15 miilj.

Källa Sydsvenskan

och så lite uppdateringar från Malmö Zoo............

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...osens-vag.html
Senast redigerad av ascheberg 2011-09-28 kl. 17:09.
Citera
2011-09-28, 17:43
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Och vad grundar du det på?
Begriper väl att det är med lånade pengar och inte inte med intjänade pengar från
dagdrivande vänsterflumare, skattebetalande somalier och araber.

Dom går ju bara på bidrag och tillför inte 5 öre utan tvärtom.
Bara bygga Malmö på lånade pengar är ingen svår konst.
Citera
2011-09-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Begriper väl att det är med lånade pengar och inte inte med intjänade pengar från
dagdrivande vänsterflumare, skattebetalande somalier och araber.

Dom går ju bara på bidrag och tillför inte 5 öre utan tvärtom.
Bara bygga Malmö på lånade pengar är ingen svår konst.
Nu var det inte så jag tänkte. Jag undrar varför Pansarmeyer är så övertygad över att "svenskar" inte vill umgås med "invandrare".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in