2024-08-19, 15:14
Medlem
Ett tecknen på att det är illa i Malmö är att trots att det är Sveriges tredje största stad så kommer det inte bli någon demonstration på lördag som i ett flertal städer där många är betydligt mindre.
Citera
2024-08-19, 15:24
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Ett tecknen på att det är illa i Malmö är att trots att det är Sveriges tredje största stad så kommer det inte bli någon demonstration på lördag som i ett flertal städer där många är betydligt mindre.
Kan det ha att göra med att svensken är i minoritet i Malmö?
Citera
2024-08-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Kan det ha att göra med att svensken är i minoritet i Malmö?

Ja och att det finns en oproportionerligt stor mängd muslimer i stan med ett enormt våldskapital. Vilket ironiskt nog visar på att en demonstration behövs i Malmö mer än någon annanstans.
Citera
2024-08-19, 15:30
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Ja och att det finns en oproportionerligt stor mängd muslimer i stan med ett enormt våldskapital. Vilket ironiskt nog visar på att en demonstration behövs i Malmö mer än någon annanstans.
Tror inte att det behövs någon demonstration i Malmö, då folket har röstat fram denna röra alldeles själva.
Är huvudet dumt så får kroppen lida, det är vad som sker runt om i landet.
Citera
2024-08-20, 14:13
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Sydsvenskan skriver: "verket ”Master Narratives”, där många tunna bronsstavar ska bära upp ett flera ton tungt stenblock.
– Det handlar om kollektivet som behövs för att jobba antirasistiskt, säger projektledaren Rena Baledi."

Lite obegripligt. Symboliseras det s.k. antirasistiska narrativet av "ett flera ton tungt stenblock"?

När jag såg dessa bronsstavar så tänkte jag att tjuvar kommer kapa de och sälja på skroten.

Brons: 50-60 SEK/KG

Vad väger en sådan stav? Det blir lätt att transportera.
Citera
2024-08-20, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
När jag såg dessa bronsstavar så tänkte jag att tjuvar kommer kapa de och sälja på skroten.

Brons: 50-60 SEK/KG

Vad väger en sådan stav? Det blir lätt att transportera.

Klassas det då som ett hatbrott

Full show i sydsvenskans kommentarsfält idag.

Sydsvenskans läsare rasar över vansinneskörningarna

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-20/sydsvenskans-lasare-rasar-over-vansinneskorningarna/

Och polisen lovar åtgärder

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-20/ny-polisgrupp-ska-stoppa-vansinneskorningarna/

Malmö
Citera
2024-08-20, 17:52
Medlem
rex144s avatar
Sydsvenskan intervjuade de som jävlas med boende i centrum och det var bara araber, även i filmer på tik-tok finns araber.

När jag bodde i centrum då brukade jag från mitt fönster kasta ägg på bilar, motorcyklar och mopeder när de körde förbi mitt hus.
Det brukade hjälpa och de kunde aldrig veta vem kastade ägg.
Citera
2024-08-21, 06:22
Medlem
Saxat ur artikeln:
Citat:
Malmöflicka har övervakats med hemlig gps – insydd i kläderna

En 14-årig Malmöflicka har hållits inspärrad i ett hus och misshandlats av sin släkt. När hon rört sig ute har hon i hemlighet övervakats med en gps-sändare – insydd i kläderna.

Mer än var femte niondeklassare i Malmö lever under någon typ av hedersförtryck, har Malmö stads egen kartläggning avslöjat. Det innebär att omkring 7 000 av stadens 36 000 grundskoleelever lever med hedersnormer.

En av alla dessa är en 14-årig flicka som nu har blivit tvångsomhändertagen av socialtjänsten i Malmö. Anledningen: Familjen och släkten har kontrollerat flickans liv och utsatt henne för hedersrelaterat våld och förtryck.

Flickan berättar att hon inte får ha kontakt med sina vänner – särskilt inte killar – och att hennes syskon har tittat igenom hennes telefon. Hon har även blivit kallad för nedsättande saker.
Under våren fördes flickan bort av släktingar och hölls inlåst i ett hus.

Flickan, som kom till Sverige från Irak 2018, har varit rädd för att tvingas utomlands av släktingar.

Betalartikel: https://www.sydsvenskan.se/2024-08-21/malmoflicka-har-overvakats-med-hemlig-gps-insydd-i-kladerna/
Citera
2024-08-24, 00:54
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Tror inte att det behövs någon demonstration i Malmö, då folket har röstat fram denna röra alldeles själva.
Är huvudet dumt så får kroppen lida, det är vad som sker runt om i landet.

Jag pallade inte med skiten längre och flyttade till Danmark. Bästa val jag gjort.

Om man kommer bort från Köpenhamnsregionen är resten av Danmark som Sverige var när det var som bäst. Som det ska vara helt enkelt.

Drog tillbaka en sväng till Malmö efter en längre tids vistelse i Danmark och höll på att smälla av då jag lyckats förtränga hur illa det är. Herregud, hur fan kunde jag bo där? Trasigare stad får man leta efter. Fullständigt invaderad av araber och det känns som man är i Bagdad eller liknande.

Staden är fullständigt förlorad, och om någon påstår något annat är personen hjärntvättad eller fullständigt blind. Min danska flickvän höll på att smälla av när hon besökte Malmö med mig och trodde inte det var sant. Förstår henne fullständigt. Alltså, vad är vi svenskar för självdestruktivt folk egentligen som tillåtit detta att hända?
Senast redigerad av trueforgood 2024-08-24 kl. 00:59.
Citera
2024-08-24, 06:14
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag pallade inte med skiten längre och flyttade till Danmark. Bästa val jag gjort.

Om man kommer bort från Köpenhamnsregionen är resten av Danmark som Sverige var när det var som bäst. Som det ska vara helt enkelt.

Drog tillbaka en sväng till Malmö efter en längre tids vistelse i Danmark och höll på att smälla av då jag lyckats förtränga hur illa det är. Herregud, hur fan kunde jag bo där? Trasigare stad får man leta efter. Fullständigt invaderad av araber och det känns som man är i Bagdad eller liknande.

Staden är fullständigt förlorad, och om någon påstår något annat är personen hjärntvättad eller fullständigt blind. Min danska flickvän höll på att smälla av när hon besökte Malmö med mig och trodde inte det var sant. Förstår henne fullständigt. Alltså, vad är vi svenskar för självdestruktivt folk egentligen som tillåtit detta att hända?
Svenska folket blir hjärntvättade ifrån barnsben att det är så här Sverige ska vara för alla ska ha det bra.
Citera
2024-08-24, 22:10
Medlem
Hej var i malmö på jobb när malmöfrdtivalen gick av stapeln. Jag såg visserligen inget öppet våld och det var ingen som gick på mig de kvällar jag var tvungen att röra mig där för att gå till hotellet. Men uppskattade att majoriteten av ungdomsrna var arabiska och jag upplevde verkligen inte stämningen som en trevlig gatufestival. Verkligen olustigt att de hur sverige har förändrats på ett så negativt sätt. Hade kolleger från utlandet som också tyckte stämningen var olustig.

Är det någon som bor i malmö som kan kommentera om det är så här det sett ut sista åren och om stämningen normalt är på detta viset eller om årets upplaga var bättre/sämre?
Citera
2024-08-29, 13:11
Medlem
Placeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Klassas det då som ett hatbrott

Full show i sydsvenskans kommentarsfält idag.

Sydsvenskans läsare rasar över vansinneskörningarna

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-20/sydsvenskans-lasare-rasar-over-vansinneskorningarna/

Och polisen lovar åtgärder

https://www.sydsvenskan.se/2024-08-20/ny-polisgrupp-ska-stoppa-vansinneskorningarna/

Malmö

Som vanligt försöker man styra om debatten så åtgärder rinner ut i sanden.

Tex så vill man få till att det inte är ett invandringsproblem utan ett miljöproblem...
https://www.sydsvenskan.se/2024-08-28/bara-forbud-mot-bensinbilar-kan-fa-stopp-pa-motorterrorn/

Eller varför inte klassikern vi behöver nya lagar trots att polisen säger de är olagliga.
https://www.sydsvenskan.se/2024-08-29/malmopolisen-vill-se-ny-lag-beslagta-bilar-som-later-for-hogt/
Har alltid undrat varför avgassystem som lätt överstiger smärtgränsen bara får köra omkring som det är normalt beteende. Såg någon igår som bara körde omkring och släppte på gasen varannan sekund för en hög smäll. Eller motorcyklar som rullar i friläge och gasar. Eller dessa mc-gäng som brummar runt i bostadsområden mitt i natten. Detta är också ytterligare ett problem med rapporteringen, det här är ett problem över hela Malmö men man försöker få folk att tro det är bara ett problem i innerstaden (Bergsgatan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in