En halv miljon taxiresenärer känner sig lurade varje år. Problemet är störst i Malmö. Det visar en undersökning som Sifo har genomfört åt Transportstyrelsen.
Malmö stad har stängt förskolan Äpplet i Seved. Bilbränder, skottlossning, krossat glas, slängda sprutor och bråkiga ungdomar runt förskolan blev till sist för mycket.
15-åringen misshandlades på skolgården och tvingades hämta en större summa pengar hos sin mamma. Nu döms samtliga fyra i rånargänget för den våldsamma utpressningsattacken.
17-åringen var på väg till skolan när han blev nerskjuten mitt på öppen gata. Skrämda grannar larmade SOS och polisen sökte med hundpatruller i hela området utan resultat.
Talade med ett vittne nu ikväll som såg det hela förloppet, både skytt och offer är ny"svenskar".
I korthet handlar det om ett gäng anhöriga som vägrade att lyda barnmorskan inne på kliniken varvid personalen blev mordhotade, polis fick tillkallas, pepparsprayad aggressiv släkt. Nu visar det sig att släkten är från mellanöstern och dramat är betydligt värre än vad som beskrivits i media. PI fick idag ett tips om en blogg där mannen som driver den ger oss en detaljerad och ännu mera skrämmande bild av som hände. Läs och förfasas över utvecklingen i det nya Sverige.
Det var det jävligaste! Trodde jag såg en karta över Kabul eller Bagdad. Fortsätter det så måste det snart sättas in fredsbevarande trupp i Malmö också.
/SP
Kompis till mig var hemma hos en arbetskollega vars enda kriminella verksamhet är att sälja lite marijuana då och då utan att vara involverad inom den organiserade brottsligheten. Denna person hade bannemig en hel vapenarsenal hemma med automatkarbin.. ett flertal pistoler m.m. Han är inte ensam om detta utan jävligt många ickekriminella och kriminella har vapen hemma och bär på vapen när de går ut i Malmö. Hela stan har fullkomligt dränkts av vapen så det är inte ett dugg förvånande att det skjuts så friskt i Malmö. Om ni beger er till Malmö och går ut och festar så se till att inte hamna i bråk för då kan ni mycket väl bli beskjutna. Jag överdriver inte det minsta.
Kompis till mig var hemma hos en arbetskollega vars enda kriminella verksamhet är att sälja lite marijuana då och då utan att vara involverad inom den organiserade brottsligheten. Denna person hade bannemig en hel vapenarsenal hemma med automatkarbin.. ett flertal pistoler m.m. Han är inte ensam om detta utan jävligt många ickekriminella och kriminella har vapen hemma och bär på vapen när de går ut i Malmö. Hela stan har fullkomligt dränkts av vapen så det är inte ett dugg förvånande att det skjuts så friskt i Malmö. Om ni beger er till Malmö och går ut och festar så se till att inte hamna i bråk för då kan ni mycket väl bli beskjutna. Jag överdriver inte det minsta.
Med stor sannolikhet kommer dessa vapen från det forna Jugoslavien.Så ser det ut i Malmö när det gäller illegala vapen.