2021-07-16, 12:10
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Gick runt triangeln och centrum i Malmö i höstas och det var 90% vita. Aldrig sett så mycket vita människor på länge, förstår inte vad ni klagar över.

Välkommen till Helsingborg eller Landskrona ska ni få se!

Omöjligt skulle jag vilja påstå. Om du inte menar att centrala Malmö är Lilla torg och du åkte bil. Nu bryr jag mig inte om vilken färg människor har överhuvudtaget, jag bryr mig om hur man behandlar andra människor i förhållande till kultur mer, men konkret så är ju mer än hälften av Malmös innevånare första och andra generationens invandrare.
Citera
2021-07-16, 13:22
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Omöjligt skulle jag vilja påstå. Om du inte menar att centrala Malmö är Lilla torg och du åkte bil. Nu bryr jag mig inte om vilken färg människor har överhuvudtaget, jag bryr mig om hur man behandlar andra människor i förhållande till kultur mer, men konkret så är ju mer än hälften av Malmös innevånare första och andra generationens invandrare.

Joo men de hänger ju inte i centrum verkar det som? Precis som Stockholm, de fina områdena är segregerade, det är inte så i övriga delar av landet.
Citera
2021-07-16, 13:28
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Gick runt triangeln och centrum i Malmö i höstas och det var 90% vita. Aldrig sett så mycket vita människor på länge, förstår inte vad ni klagar över.

Välkommen till Helsingborg eller Landskrona ska ni få se!

Ok ska utgå från att du talar sanning. Så måste du varit där runt tio-tiden då sussar alla Alis efter nattens härjningar gissar jag på välkommen åter vid kvällstid.
Citera
2021-07-16, 13:30
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Ok ska utgå från att du talar sanning. Så måste du varit där runt tio-tiden då sussar alla Alis efter nattens härjningar gissar jag på välkommen åter vid kvällstid.

De var en Söndag vid lunch men ska dock påpeka att det var höstväder, det är ju jävla skillnad på klientelen i Sverige mellan sommar och vinter.
Citera
2021-07-16, 15:38
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Joo men de hänger ju inte i centrum verkar det som? Precis som Stockholm, de fina områdena är segregerade, det är inte så i övriga delar av landet.

Njae, tycker ändå Malmö är ganska integrerat i jämförelse. Särskilt runt Möllevången och däromkring. Det får nog ändå räknas som centralt. Sedan finns det förstås områden där det bor nästan bara invandrare här med.
Citera
2021-07-17, 13:44
Medlem
spoilers avatar
"För ett halvår sedan kunde Kvällsposten avslöja att Rosengårdsimamen Basem Mahmoud återkommande predikade avsky mot judar och brobyggande imamer i sin källarmoské och på sin Youtubekanal.

Avslöjandet ledde till att Malmöimamen polisanmäldes för hets mot folkgrupp.

Vad hände sen? Inte så mycket.

När vi går igenom några av Basem Mahmouds senaste predikningar visar det sig att han fortsätter sprida hat mot judar och andra ”otrogna”.

/.../

När gymnasietreorna i Malmö tog studenten vredgades Basem Mahmoud över att se de glada ungdomarna dansa runt med svenska flaggan på gatorna. Eftersom svenska flaggan innehåller ett kors är den enligt Basem Mahmoud olämplig att bära.

– De som bär kors ska inte erbjudas bön, eftersom det är vår övertygelse att dessa människor är fulländade kättare, sa han i en predikan.

– Om någon bär ett kors på sina kläder utan att vara medveten om det beordrar vi honom att ta av det. Närhelst profeten såg ett kors i ett tyg eller på någons kläder eller vad som helst, så förstörde han det."

https://www.expressen.se/kvallsposten/malmoimamen-fortsatter--att-sprida-hat-mot-judar/
Citera
2021-07-21, 09:10
Medlem
spoilers avatar
"Elsparkcykelföretagen klassar Rosengård, Holma och Kroksbäck som no go–zoner. Företagens tjänster erbjuds inte i områdena."

https://www.sydsvenskan.se/2021-07-21/forbjudet-att-parkera-elsparkcykel-i-utsatta-omraden
Citera
2021-07-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Elsparkcykelföretagen klassar Rosengård, Holma och Kroksbäck som no go–zoner. Företagens tjänster erbjuds inte i områdena."

https://www.sydsvenskan.se/2021-07-21/forbjudet-att-parkera-elsparkcykel-i-utsatta-omraden

Men man tvingas ändå att hämta upp i dessa område, många användare där.
Citera
2021-07-25, 09:08
Medlem
spoilers avatar
"Enligt statistik från SCB har 38,6 procent av ungdomar i Sverige mellan 0-17 år någon form av utländsk bakgrund idag. Längst gånget är folkutbytet i storstadskommunerna. I Stockholm är det 47,4 procent, i Göteborg 53,3 procent och i Malmö 66,7 procent."

https://www.nyatider.nu/scb-rapport-100%e2%80%89%e2%80%89000-invandrare-varje-ar-fram-till-2070-talet/
Citera
2021-07-27, 08:24
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Spaning på claesgatan (Möllevången) som jag motvilligt gick häromdagen. Det verkar som att romerna tagit över hela denna gata. De låg på bänkar och käkade kyckling. Två tanter hade något slags sunkig ”loppis”: berg av kläder som de satt och vaktade (fattade inte om de sålde eller ej). Gick sedan en sväng mot folkets park. På några bänkar AVSEDDA FÖR ALLMÄNHETEN hade de slagit upp ett miniläger, sov, hade högar av madrasser, kundvagnar proppfulla med skit.
Har kommunen gett upp totalt gällande romska bosättningar?
Citera
2021-08-02, 19:57
Medlem
spoilers avatar
"En man i 20-årsåldern åtalas misstänkt för förgripelse mot tjänsteman efter att med verbalt och fysiskt våld försökt tvinga en busschaufför att efter avslutat arbetspass köra honom till Rosengård.

/.../

När busschauffören vägrade att köra hem den unge mannen fick han höra att han skulle ”knulla” både honom och hans familj.

/.../

Han har även använt sig av rasistiska uttryck mot chauffören.

Hela utbrottet intensifierades efter att chauffören deklarerat att han är kristen."

https://www.skd.se/2021/08/02/troende-busschauffor-trakasserad/
Citera
2021-08-02, 23:48
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Spaning på claesgatan (Möllevången) som jag motvilligt gick häromdagen. Det verkar som att romerna tagit över hela denna gata. De låg på bänkar och käkade kyckling. Två tanter hade något slags sunkig ”loppis”: berg av kläder som de satt och vaktade (fattade inte om de sålde eller ej). Gick sedan en sväng mot folkets park. På några bänkar AVSEDDA FÖR ALLMÄNHETEN hade de slagit upp ett miniläger, sov, hade högar av madrasser, kundvagnar proppfulla med skit.
Har kommunen gett upp totalt gällande romska bosättningar?

ja dom har frikort oftast görs inte ett skit. sen bryr dom sig mindre så win win för dom antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in