Citat:
Ursprungligen postat av
Placeholder
Hur funkar det egentligen med körkort för våra muslimska vänner? Tjejer med huvudbonad verkar inte kunna de enklaste reglerna i trafiken. Om de inte har körkort är det ett totalt misslyckade av polisen för det är väldigt många som de missat isf. Det finns två kategorier, de som sitter två cm från framrutan och kan knappt köra rakt fram trots att de kryper fram. Och sen har vi blådåren, de som försöker köra om på övergångsställen, byta fil utan att titta, köra mot rött osv.
Borta vi Södervärn mot Möllan har det varit vägarbete ett tag nu, det står en skylt med en pil som visar att bara bussar får köra i höger fil. Varje gång man är där står det flera "muslimbilar" i bussfilen, det slutar nästan alltid med att bussen får tuta på dom för de förstår ju inte ljusen för buss. Detta är ju bara ett exempel.
Så har de någon sorts "körkort för invandrare" som inte innehåller någon teori?
Så e det absolut.Skrev tidigare idag i en annan tråd om livet som bilist i ett multikulturellt Malmö. Det är uppenbart att många saknar körkort för de gör fel av typen ”fattar inte vad trafikmärket betyder”. Visst kan gemene man köra lite för snabbt eller missa nån krånglig parkeringsregel och åka på böter. Men de här grova felen som man inte gör när man har tagit körkort på ett lagligt vis.
Min man körde i ett villaområde där högerregeln gällde och det kom en blatte i BMW (kan det bli mer typiskt.) körandes i alltför hög hastighet från vänster. Min man bromsade in väldigt kraftigt och blev förbannad. Men det var inget emot vad blatten blev, De klev båda ut ur sina bilar. Min man hänvisade till högerregeln och killen verkade inte ens fatta vad han menade.
En gång såg jag en bil som körde på cykelbanan. Och låt mig säga att i den bilen satt inte Stefan och Malin...
exemplen är otaliga. De verkar ha ”missat” teori lektion ett att man ska ge företräde t gående övergångsställen och inte köra i bussfiler. När jag saktade in för att släppa fram nån vid ett övergångsställe tutade hela rosengård bakom mej och skrek genom nerrullade fönster. Återigen: just den teorilektionen verkar ha fallit i glömska. Plus: De fattar inte det här med att hålla avstånd heller.
Nä tror de köper sina ”körkort” på nätet ärligt talat.
Ang muslimska kvinnorna som kör, ja de utgör viss fara i sin lusiga krypkörning men hellre dom än impulsstyrda mena män som hetsar och gör alla fel man någonsin kan göra.