2020-11-06, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Framöver ska språkkunskaperna i arabiska bli bättre på de skånska biblioteken.

Just nu pågår en kompetensutbildning i vardagsarabiska för biblioteksanställda i Helsingborg och Malmö, en satsning som finansieras av Region Skåne och som görs för att underlätta inkludering."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=7584146

Helt vansinniga idéer Det ända som ska ältas varenda dag är språk skola utbildning och arbete.
Vit självförsörjning annars inga bidrag.Ni har si och så lång tid på er annars tack och hej återvänd till er semester ort.
Senast redigerad av ascheberg 2020-11-06 kl. 11:12.
Citera
2020-11-08, 21:05
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Hur funkar det egentligen med körkort för våra muslimska vänner? Tjejer med huvudbonad verkar inte kunna de enklaste reglerna i trafiken. Om de inte har körkort är det ett totalt misslyckade av polisen för det är väldigt många som de missat isf. Det finns två kategorier, de som sitter två cm från framrutan och kan knappt köra rakt fram trots att de kryper fram. Och sen har vi blådåren, de som försöker köra om på övergångsställen, byta fil utan att titta, köra mot rött osv.
Borta vi Södervärn mot Möllan har det varit vägarbete ett tag nu, det står en skylt med en pil som visar att bara bussar får köra i höger fil. Varje gång man är där står det flera "muslimbilar" i bussfilen, det slutar nästan alltid med att bussen får tuta på dom för de förstår ju inte ljusen för buss. Detta är ju bara ett exempel.
Så har de någon sorts "körkort för invandrare" som inte innehåller någon teori?

Så e det absolut.Skrev tidigare idag i en annan tråd om livet som bilist i ett multikulturellt Malmö. Det är uppenbart att många saknar körkort för de gör fel av typen ”fattar inte vad trafikmärket betyder”. Visst kan gemene man köra lite för snabbt eller missa nån krånglig parkeringsregel och åka på böter. Men de här grova felen som man inte gör när man har tagit körkort på ett lagligt vis.
Min man körde i ett villaområde där högerregeln gällde och det kom en blatte i BMW (kan det bli mer typiskt.) körandes i alltför hög hastighet från vänster. Min man bromsade in väldigt kraftigt och blev förbannad. Men det var inget emot vad blatten blev, De klev båda ut ur sina bilar. Min man hänvisade till högerregeln och killen verkade inte ens fatta vad han menade.
En gång såg jag en bil som körde på cykelbanan. Och låt mig säga att i den bilen satt inte Stefan och Malin...
exemplen är otaliga. De verkar ha ”missat” teori lektion ett att man ska ge företräde t gående övergångsställen och inte köra i bussfiler. När jag saktade in för att släppa fram nån vid ett övergångsställe tutade hela rosengård bakom mej och skrek genom nerrullade fönster. Återigen: just den teorilektionen verkar ha fallit i glömska. Plus: De fattar inte det här med att hålla avstånd heller.
Nä tror de köper sina ”körkort” på nätet ärligt talat.
Ang muslimska kvinnorna som kör, ja de utgör viss fara i sin lusiga krypkörning men hellre dom än impulsstyrda mena män som hetsar och gör alla fel man någonsin kan göra.
Citera
2020-12-01, 10:41
Medlem
spoilers avatar
"Under de senaste tio åren har bara fyra av 57 gängmord i Malmö klarats upp. Det är också i region Syd som situationen är mest allvarlig.

Enligt siffrorna TV4 Kalla fakta tagit del av har bara bara sju procent av Malmös gängmord klarats upp helt och hållet de senaste decenniet. Sedan 2015 har inte ett enda klarats upp."

https://samnytt.se/fa-gangmord-i-malmo-klaras-upp-sverige-samst-i-skandinavien/
Citera
2020-12-03, 01:56
Bannlyst
Malmö

På Emporia har man en polack som ligger på källarplan utanför och kräver pengar. Han drar bidrag vid sidan av.

Utanför Willys Hemma i Malmö brukar det sitta en rumänska som ofredar kunder som går ut ur butiken när hon inte får pengar. Hon blir provocerad av att man inte ger henne pengar.

Utanför Hemköp vid Triangeln sitter en rumän som kräver pengar när man ska in i butiken. När man ska ut ställer han sin tältstol i vägen så att man inte kan göra annat än att gå runt.

Utanför ICA Söder sitter det en rumänska som kräver pengar av en och nör hon inte får det så öser hon ur sig en massa rumänsk skit. Det finns ju butiker i rumänien också hon kan ofreda och trakassera sina egna.

På Apoteket Kronan, Mobilia har de någon varelse som anser att det är helt OK att smita före i kön om det är en man.

Så jag har slutat handla där. Det finns ingen anledning att lägga sina pengar där om man öppet har sympatier med kriminella och öppet ofredar skattebetalare eller som i Apoteket Kronans fall helt öppet visar att man avskyr vita män. På Willys har man anställt låtsasjobbare och de flesta av dem är psyksjuka, mentalt instabila. Finns ingen anledning att handla av sådana som anställer psyksjuka och att bli bemött av otreliga varelser. Priserna är snarlika, man ska gå dit man blir bemött som alla andra.

De kriminella rumäner och polacker som sitter utanför butikerna är oftast smittade och för smittan vidare. Finns ingen anledning att riskera att bli smittad genom att handla där de finns.
Citera
2020-12-03, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Så e det absolut.Skrev tidigare idag i en annan tråd om livet som bilist i ett multikulturellt Malmö. Det är uppenbart att många saknar körkort för de gör fel av typen ”fattar inte vad trafikmärket betyder”. Visst kan gemene man köra lite för snabbt eller missa nån krånglig parkeringsregel och åka på böter. Men de här grova felen som man inte gör när man har tagit körkort på ett lagligt vis.
Min man körde i ett villaområde där högerregeln gällde och det kom en blatte i BMW (kan det bli mer typiskt.) körandes i alltför hög hastighet från vänster. Min man bromsade in väldigt kraftigt och blev förbannad. Men det var inget emot vad blatten blev, De klev båda ut ur sina bilar. Min man hänvisade till högerregeln och killen verkade inte ens fatta vad han menade.
En gång såg jag en bil som körde på cykelbanan. Och låt mig säga att i den bilen satt inte Stefan och Malin...
exemplen är otaliga. De verkar ha ”missat” teori lektion ett att man ska ge företräde t gående övergångsställen och inte köra i bussfiler. När jag saktade in för att släppa fram nån vid ett övergångsställe tutade hela rosengård bakom mej och skrek genom nerrullade fönster. Återigen: just den teorilektionen verkar ha fallit i glömska. Plus: De fattar inte det här med att hålla avstånd heller.
Nä tror de köper sina ”körkort” på nätet ärligt talat.
Ang muslimska kvinnorna som kör, ja de utgör viss fara i sin lusiga krypkörning men hellre dom än impulsstyrda mena män som hetsar och gör alla fel man någonsin kan göra.

ingen idé att hetsa upp sig eller knyta näven i fickan. muslimer är kända för sin hårda inavel och därmed låga IQ. Om du tar regplåten och tipsar polisen kommer de att hitta en hel del annat där. som bidragsfusk, knarkhandel, olagliga pistolsamlingarna och annat som bara muslimer är duktiga på. I ett fall var det en muslimska som körde med dubbade vinterdäck på sommaren och där hittade man en hel del trevligheter. i ett annat fall var det en muslimsk "butikschef" på elgiganten som hade en pistolsamling och påstod att det var en dansk som hade lämnat av den där efter många olika stories och att det var en dansk som hade lämnat av sitt falska körkort så att muslimen kunde köra sin lyxmerca utan körkort och som var skriven på sin bidragsfuskande muslimska mamma. Om du läser den enorma förundersökningen så finns det ett långt utdrag (SMS trafik) på hur muslimen hetsar till sig ett falskt danskt körkort av en dansk muslim.

i malmö är det norm att om någon tutar av någon anledning som bara analfabeter i Irak känner till så ska man tuta tillbaka även om det är nattetid. Vid flera tillfällen har det varit muslimska kvinnor som högljudd berättat för sin vännina på bussen att de tagit sitt körkort svart.
Citera
2020-12-03, 02:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Hur funkar det egentligen med körkort för våra muslimska vänner? Tjejer med huvudbonad verkar inte kunna de enklaste reglerna i trafiken. Om de inte har körkort är det ett totalt misslyckade av polisen för det är väldigt många som de missat isf. Det finns två kategorier, de som sitter två cm från framrutan och kan knappt köra rakt fram trots att de kryper fram. Och sen har vi blådåren, de som försöker köra om på övergångsställen, byta fil utan att titta, köra mot rött osv.
Borta vi Södervärn mot Möllan har det varit vägarbete ett tag nu, det står en skylt med en pil som visar att bara bussar får köra i höger fil. Varje gång man är där står det flera "muslimbilar" i bussfilen, det slutar nästan alltid med att bussen får tuta på dom för de förstår ju inte ljusen för buss. Detta är ju bara ett exempel.
Så har de någon sorts "körkort för invandrare" som inte innehåller någon teori?

jag har bara sett taxibilar, mercedesar och bmw:ar körandes med muslimer i där. ska jag vara ärlig har jag inte sett skylten från södervärnhållet. det är alltid nedrivet och vandaliserat från det andra hållet när jag passerat där så man ser inte vad det är som gäller. lite djurpark över det hela, så att säga men detta är norm där. onödigt att lägga pengar på något som kommer att förstöras på en gång för någon analfabet blir provocerad av att det inte är som i Irak eller Afrika. Undrar hur det kommer sig att man har så mycket pengar att bygga in sig i så många stugor som står utanför Malmö (djurparkens) akut när man inte har pengar till sjukvård eller vårdplatser för de som blir coronasmittade och inte är skottskadade?

Något annat som är vanligt i djurparken Malmö är att man stänger av ljuset på gatubelysningen där det sker hemskheter medan man behåller lyset på där man som politiker och journalist bor. Lite pedofil-resonemang men det kanske därföör man blir politiker, så att man kan fortsätta med sina brott utan att bli tagen för dem.

Sa jag att det är knarkhandel nattetid på Margaretavägen i Pildammsparken, där muslimer på bidrag säljer helt öppet från bilarna på den lilla undanskymda parkeringen där?
Citera
2020-12-07, 09:17
Medlem
Ördögs avatar
Likt alla sanna anhängare till pedofeten Muhammed hyser kamelmockan Basem Mahmoud ett bottenlöst mindervärdeskomplex för judar. Han kan likt de flesta av världens mer än en miljard muhammedaner inte begripa varför judarna alltid lyckas och mussarna själva alltid misslyckas. Trots att mussarna ständigt försöker vara sin gud till lags med böner och koranrabblande och allmosor och vallfärder och fastor och slakt av otrogna och ett och annat litet heligt krig, så slutar deras kraftmätningar med judar ständigt i fiasko.
Basem Mahmoud är en bitter och förgrämd man. Men eftersom han genom Allahs nåd ändå får bo i Swedistan, så kan han fritt ge utlopp för sin bitterhet.

(FB) Malmö moskéer sprider hat emot otrogna, du betalar.
Senast redigerad av Ördög 2020-12-07 kl. 09:23.
Citera
2020-12-07, 09:48
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immernoch
Malmö

På Emporia har man en polack som ligger på källarplan utanför och kräver pengar. Han drar bidrag vid sidan av.

Utanför Willys Hemma i Malmö brukar det sitta en rumänska som ofredar kunder som går ut ur butiken när hon inte får pengar. Hon blir provocerad av att man inte ger henne pengar.

Utanför Hemköp vid Triangeln sitter en rumän som kräver pengar när man ska in i butiken. När man ska ut ställer han sin tältstol i vägen så att man inte kan göra annat än att gå runt.

Utanför ICA Söder sitter det en rumänska som kräver pengar av en och nör hon inte får det så öser hon ur sig en massa rumänsk skit. Det finns ju butiker i rumänien också hon kan ofreda och trakassera sina egna.

På Apoteket Kronan, Mobilia har de någon varelse som anser att det är helt OK att smita före i kön om det är en man.

Så jag har slutat handla där. Det finns ingen anledning att lägga sina pengar där om man öppet har sympatier med kriminella och öppet ofredar skattebetalare eller som i Apoteket Kronans fall helt öppet visar att man avskyr vita män. På Willys har man anställt låtsasjobbare och de flesta av dem är psyksjuka, mentalt instabila. Finns ingen anledning att handla av sådana som anställer psyksjuka och att bli bemött av otreliga varelser. Priserna är snarlika, man ska gå dit man blir bemött som alla andra.

De kriminella rumäner och polacker som sitter utanför butikerna är oftast smittade och för smittan vidare. Finns ingen anledning att riskera att bli smittad genom att handla där de finns.

ja vafan haha.. dom gånger jag ser nån tiggare sitta nånstans kör dom bara med sitt hejhej och inget mer.. men fattar inte, nu i corona tider har väl folk ändå inte kontanter alls nästan på sig? vem vill kladda runt med smutsiga sedlar när alla kör med kort förutom gamlingar som envisas med sedlar istället för kort som är säkert o dessutom gör sig ett offer för att bli rånade? jag är förvånad dom inte försvunnit helt nu i corona tider... äckliga svin!
Senast redigerad av swebarb 2020-12-07 kl. 09:53.
Citera
2020-12-09, 15:31
Medlem
spoilers avatar
"Said, 20, skulle precis fullborda en våldtäkt mot en kvinna han överfallit i Malmö när hon plötsligt utbrast: "Du har en syster". Då slutade han tvärt.
– Det är så enligt muslimsk tradition att hans syster eller dotter skulle löpa risken för att bli utsatt för samma sak som han försökte göra med mig, förklarar offret."

https://www.friatider.se/avbrot-valdtakten-nar-han-pamindes-om-muslimsk-tradition

Är det något som lärs ut i skolorna? Kan vara bra att känna till.
Citera
2020-12-09, 16:29
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Said, 20, skulle precis fullborda en våldtäkt mot en kvinna han överfallit i Malmö när hon plötsligt utbrast: "Du har en syster". Då slutade han tvärt.
– Det är så enligt muslimsk tradition att hans syster eller dotter skulle löpa risken för att bli utsatt för samma sak som han försökte göra med mig, förklarar offret."

https://www.friatider.se/avbrot-valdtakten-nar-han-pamindes-om-muslimsk-tradition

Är det något som lärs ut i skolorna? Kan vara bra att känna till.

"Muslimer är precis lika bra som Européer på att bemöta kvinnor jämlikt. Exempelvis klarar även de av att inte våldta. De behöver bara höra ett kommando från en gammal sagobok. Många tror att muslimer behandlar kvinnor sämre och förgriper sig oftare på kvinnor, men det beror alltså på rasistiska missförstånd från omgivningens sida. Alla har vi olika sätt att bete oss anständigt, inte våldta varandra och då vidare. Det är viktigt att vara öppen och förstående inför kulturella skillnader. Innerst inne är vi alla människor och vill alla samma sak. Said vill inte våldta. Han behöver bara lite stöd. Alla har olika förutsättningar, men alla är lika bra."

Armband kanske?
Senast redigerad av Mjäll 2020-12-09 kl. 16:31.
Citera
2020-12-11, 09:34
Bannlyst
Malmö. Jag höll på att skriva svenska öden men dessa är inte svenskar.

Vid ett tillfälle nyligen var det en fransman som är ökänt för sin låga iq och anklagat en chef som signar låtsasjobb för "rasism". Fransmannen fick ett låtsasjobb men eftersom det innebar att man skulle jobba på riktigt och det inte fanns något att stjäla där så tackade han nej. Han som är hans handläggare på AF tyckte det var roligt för det var klockrent hur han hade gissat att tjuven skulle reagera. Hon drar han lojal som han r till bajset frankrike bidrag och sitter hemma och anser att svenskar är rasister. Han fick massor med låtsasjobb men klarade inte av att göra annat än stjäla. Sådant som man märker på en gång och han själv anser sig vara smart.

en annan förlorare på samma tema. en latinamerikan, fick heller ett låtsasjobb så han log som latinamerikaner gör, och ansåg att hans handledare på AF är en rasist. Denne latinamerikan hatar alla. Man kan ju alltid ta det som man stulit ihop och åka hem där man kommer ifrån så kan man hata sina egna.

Både fransmannen och latinamerikanen är 60+ och är helt utblottade men jämför sig med alla andra hela tiden. Hur långt har de kommit på det och trålandet?

En annan förlorare som jobbade på hemtjänsten blev av med jobbet. Man passade på och gjorde sig av med henne för att hon jobbade 25%, resten av tiden letade hon efter saker att stjäla hos gamlingarna och hela tiden klagade på krämpor som hon inte hade så man passade på och sparkade henne. man sa att man inte behövde hennes tjänster efter det hade dött en massa gamla. så förloraren ville ha avgångsvederlag. hon hade sett att någon annan fått det och ville ha samma enorma summa men det är skillnad mellan att vara mycket högt utbildad och vara smart och att inte ha någon utbildning, vara ett fattighjon med låg intelligens.

Det var lite om hur det är att vara ett hjon i malmö och vad som kan hända när man är hatisk och har låg intelligens. det är som bekant alltid någon annans fel att ingen vill ha med en att göra och skyr en som pesten.
Citera
2020-12-11, 11:47
Medlem
Inga problem i Malmö, cirkulera.

https://www.expressen.se/kvallsposten/tryggheten-okar-bland-malmoborna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in