2019-07-30, 19:53
Medlem
spoilers avatar
"En bild som uppges visa hur en chaufför förrättar muslimsk bön på medhavd bönematta i bussen har fått stor spridning i sociala medier. Samhällsnytt har talat med kommunikationschefen på Malmös bussoperatör Nobina som inte vill svara på om agerandet är i enlighet med reglementet. ”Vad människor väljer att göra på sina raster kommer jag inte att recensera”."

https://samnytt.se/oklara-regler-om-bon-pa-bussgolvet-for-chaufforer-i-malmo/
Citera
2019-07-31, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"En bild som uppges visa hur en chaufför förrättar muslimsk bön på medhavd bönematta i bussen har fått stor spridning i sociala medier. Samhällsnytt har talat med kommunikationschefen på Malmös bussoperatör Nobina som inte vill svara på om agerandet är i enlighet med reglementet. ”Vad människor väljer att göra på sina raster kommer jag inte att recensera”."

Inför passagerarna, som framgår av klippet? Hade chauffören rast med passagerarna kvar?
Betraktas bussen som en moskéfilial, då ligger det väl i korten att obeslöjade tjejer som Amanda schasas bort...
Är dåligt informerad: men jag har aldrig sett någon muslimsk chaufför förrätta sin bön på en buss i London, Paris eller Rom? I Malmö tycks det gå an.
Citera
2019-08-01, 01:41
Medlem
-GGs avatar
Invandrare lär vara huvuddelen av klienterna:

Citat:
Mellanhänderna som tar ut mångdubblade hyror när Malmö stad hyr lägenheter till bostadslösa skulle stoppas. Men miljonrullningen kommer att fortsätta. Det står klart när den första upphandlingen nu är klar.

Citat:
Malmö stad skapade ett eget system och betalade mångdubblade hyror för lägenheter i åratal. Det har Hem & Hyra tidigare avslöjat i vår granskning Bostad till varje pris. Från kommunens sida har beskedet varit tydligt: systemet är dåligt och måste stoppas. Nu kommer lösningen – allt fortsätter som tidigare. För en fyrarummare kan hyran sluta på drygt 40 000 kronor för en månad. Det står klart när den upphandling som annonserades redan förra sommaren nu är färdig.

Totalt sett omfattar upphandlingen boendeplatser för hemlösa för över 90 miljoner kronor per år och miljonrullningen med skattepengar till mellanhänder fortsätter trots att Sedat Arif (S), ansvarigt kommunalråd, lovat att sluta med den här typen av lösningar.

https://www.hemhyra.se/nyheter/upphandling-mangmiljonbelopp-klar-malmo-stad-fortsatter-med-mellanhander/
Citera
2019-08-01, 03:28
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Är dåligt informerad: men jag har aldrig sett någon muslimsk chaufför förrätta sin bön på en buss i London, Paris eller Rom? I Malmö tycks det gå an.

Citat:
Bön stoppade buss mitt i rusningstrafik
När Allah kallar till bön får inget hindra. Det menade busschauffören som stannade mitt i gatan i London. Sen bredde han ut sin jacka som bönematta i bussens mittgång och bad högt på arabiska i fem minuter.
https://www.dagen.se/bon-stoppade-buss-mitt-i-rusningstrafik-1.149741?paywall=true
Citera
2019-08-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
https://www.dagen.se/bon-stoppade-buss-mitt-i-rusningstrafik-1.149741?paywall=true
Pudlar, fick för mig det hände i Sverige...🐩🐩🐩🐩🐩i
Men har missat Londonsnubbarna🙄
Citera
2019-08-01, 13:50
Medlem
På tal om mycket låg intelligens. En äcklig polack parkerade sin stulna cykel vid en av perrongerna där avgång var i riktning mot godsterminalen. Han hade perkerat sin cykel i slutet av perrongen och gick in mellan spåren. Där spelade han hög musik och söp. Man stoppade tågen och tillkallade tre väktare, sokm stod och väntade på att polisen skulle dyka upp. Fåren som kallar sig för poliser hade noll koll, de frågade inte ens polacken vad han gjorde mellan spåren, söp och spelade hög musik utan det var en av väktarna som frågade polacken om han ansåg att det var normalt att söpa mellan spåren och spela hög musik (det är nedlusat med skyltar att man inte får gå in där). Polacken spelade att han började gråta och hävdade att det inte var ett brott enligt svensk lag. Polacken hade äckliga kort byxor som satt tight och hade en tanktröja. Det såg ut på en gång att han var en förlorare.

Det var på grund av en polsk lodis som man stoppade tågen och det blev en försening från 1205 men dagen har ju bara börjat i glammiga och trendiga Malmö. Så det finns fler chanser att förstöra för andra.
Senast redigerad av japanskvilde 2019-08-01 kl. 14:06.
Citera
2019-08-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

https://www.hemhyra.se/nyheter/upphandling-mangmiljonbelopp-klar-malmo-stad-fortsatter-med-mellanhander/

Enligt Malmö stad och deras korrupta bolag som hanterar kösystemet så är det ingen som går före i kön. Men det underliga är att kön blir allt längre och det tar allt längre tid att få en lägenhet. Även inavlade patrask kan knulla till sig jobb i Malmö och få för sig att man är smart.
Citera
2019-08-01, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Inför passagerarna, som framgår av klippet? Hade chauffören rast med passagerarna kvar?
Betraktas bussen som en moskéfilial, då ligger det väl i korten att obeslöjade tjejer som Amanda schasas bort...

Jag har inte varit med om att en busschaufför ber i bussen men jag har hört talas om det och att det var en muslimsk busschaufför som inte släppte på passagerare för att han skulle be. Det var i juni jag hörde det för första gången och kvinnan var upprörd. De fick vänta ute tills analfabeten bad klart.

Jag har oockså varit med om att en muslim satt i den tysta delen i ett Pågatåg och bad till pedofilen. Vid ett annat tillfälle var det en analfabet som bad i ett publikt mörkt rum, för att komma till toaletten var man tvungen att passera det mörka rummet...jag såg inte lusen för det var bleckmörkt och att han låg där på sin äckliga matta i riktning mot Mecka så jag klev på mattan och gick in i getpåsättaren. Gissa om jag blev förvånad att råttan låg där och bad mitt i mörkret. Muhammed var ju en pedofil men det anser muslimerna inte vara något konstigt.
Citera
2019-08-01, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Det finns muslimer som köper upp industrifastigheter i Malmö med svarta pengar och sedan hyr man ut sovplatser eller boende till andra muslimer. Vid ett tillfälle satte myndigheterna stopp för det och i ett annat fall har det fortsatt i minst ett år. Som sagt de tvättar svarta pengar genom att handla industrifastigheten och sedan gör man svarta pengar på det. Muslimer är ju smarta. Det vet alla. Det är ingen som kollar var pengarna kommer ifrån för man är ett får som inte fått sitt jobb på meriter. För att tänka behövs normalintelligens.
Citera
2019-08-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

Det är så numera att man ska inte ställa frågor kring brott och händelser för man får inga svar. Vid det tillfället en polsk skit orsakade ett tågstopp frågade väktaren alla frågor, frågor som ansågs bryta mot pk normen men när en resenär sa som det var så var det inte pk. Samma upplägg som den där muslimen som hade flera identiteter, flera svenska pass i olika namn och där han körde upp flera gånger för att kunna sälja körkort svart. Helt plötsligt var det locket på och om man ställde frågor började de fråga varför man ställde frågor om detta och att man var boven för man ifrågasatte varför det var locket på och ärendet skrevs (och inga körkort som hade sålts svart drogs in). En vanlig meborgare hade fått sitt i fängelse.

Så man ska rösta in NMR så får de röja runt. Vill de ha kaos så får NMR skapa kaos.
Senast redigerad av japanskvilde 2019-08-01 kl. 14:13.
Citera
2019-08-02, 21:43
Medlem
Misstänkta tjuvar gripna vid Mercedes i Fosie

Polisen larmades vid 17-tiden till Mercedes i Malmö där personalen jagade tjuvar inne på området. När polisen kom fram kunde man gripa två misstänkta. En tredje person hade flytt till fots från platsen och en hundpatrull började spåra efter den flyende. I nuläget är det oklart vad de misstänkta försökt stjäla på bilfirmans område. Men enligt uppgift har bilfirman vid tidigare tillfällen haft problem med stölder inne på sitt område.
Citera
2019-08-04, 15:01
Medlem
En ny typ av burksamlare yngre har dykt upp i Malmö.Mer framfusiga rent av lite aggressiva.jobbar i grupp har nycklar till stadens rått fria papperskorgar tigger samtidigt cigg och eld av folk.

På Fredag börjar festivalen, jag säger det igen besök Student gatan på kvällarna där bussarna till och från Rosengård stannar Det är en upplevelse och en inblick i vad du betalar till.
Senast redigerad av ascheberg 2019-08-04 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in