2007-09-22, 16:48
Medlem
Jag tycker att cannabisforumet blir sämre och sämre för var dag som går. Det startas hela tiden en massa ogenomtänkta nonsenstrådar med en massa one-liners till svar. Det mesta som skrivs har redan skrivits tidigare men folk skiter i att söka. En stor majoritet av dessa trådar är skapade av nyregistrerade användare som skiter i den klistrade tråden för noobfrågor.

Det är jävligt synd att det har blivit såhär, och om det inte sker någon förbättring kommer jag (och säkert många andra) snart sluta att läsa/skriva i Cannabis. Hur löser man detta problem då?

Antingen flyttas Cannabis till Laidback, så att man måste ha några inlägg och lite tid på nacken innnan man får börja skriva där. Noobtråden kan flyttas till Övriga droger så att nybörjare ändå kan få svar på sådant de undrar över.

Det andra alternativet är att Cannabis ligger kvar, men att nya medlemmar inte får starta nya trådar förrän de har X antal inlägg eller har varit registrerade i Y antal dagar. Alla får dock skriva i befintliga trådar.

Ingen av dessa lösniningar är helt tillfredsställande, och egentligen ogillar jag liknande begränsningar. Men nu har det gått för långt, någonting måste fan göras. Vad tycker ni?
2007-09-22, 19:12
Medlem
Legimitations avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=529974
2007-09-22, 20:31
Medlem
ssshhs avatar
Citat:
Det andra alternativet är att Cannabis ligger kvar, men att nya medlemmar inte får starta nya trådar förrän de har X antal inlägg eller har varit registrerade i Y antal dagar. Alla får dock skriva i befintliga trådar.

Detta förslag tycker jag låter vettigt. Startas nya trådar varje dag om ämnen som säkert hanteras flera gånger i veckan. Vill n00bsen ha svar får de lära sig söka!
2007-09-22, 20:38
Bannlyst
Hårdare/effektivare moderering och att vi etablerade(och emotionellt mogna) användare föregår med gott exempel och håller god ton istället för att smäda alla vi kommer åt. Jag är en av de värsta på smädelser mot unga eller korkade användare men det är ju så lätt att ryckas med.. vi kanske skulle göra gemensam sak och prova med positiva tongångar ett tag och se hur det funkar, om det smittar av sig, det har funkat förr.. iaf till latmaskarna i outlaw får tummen ur **** ******** ***** och utser en vettig mod..

Tycker Stormamma borde sakna sina skyddslingar vid det här laget.. det bästa vore att få henne att återvända, hon behövs..
2007-09-22, 20:55
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
http://www.flashback.org/showthread.php?t=529974
låst

modd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto