Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-24, 20:27
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Upptäcker just att jag missat nämna det kanske mest grundläggande ang. U.S.C. 2257 Regulations, som jag nämnde i föregående inlägg, nämligen att id-dokumenten för varje enskild medverkande skall visa att denna/-e är 18 år fyllda. Tjejerna som visas upp på en porrsajt som deklarerar att den är i överensstämmelse med U.S.C. 2257, är m.a.o. 18+, och därmed också ok att länka till från
FB.
Nu är det ju jättelätt att lägga in den disclaimern på sin site utan att följa dessa regler.. De flesta vet inte hur de ska gå till väga för att verifiera att det stämmer eller ej.. Och mig veterligen så finns det ett par siter som gör så och som har tvivelaktiga bilder..

En annan sak jag brukar kolla är just 2557 i kombination med att det är en betalsite som tar kortbetalningar. De flesta som gör det måste nämligen ha ett inlämningsavtal med en bank för att komma åt pengarna. Man behöver även ett giltigt certifikat för domänen.

Skumrask-siter med minderåriga modeller brukar inte kunna ha samma domän så speciellt länge att de kan ha certifikat. Så kan siten ta emot betalningar via bankkort och https så är det ytterligare ett incitament till att de är seriösa med 2557.
Citera
2007-09-24, 21:18
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Nu är det ju jättelätt att lägga in den disclaimern på sin site utan att följa dessa regler.. De flesta vet inte hur de ska gå till väga för att verifiera att det stämmer eller ej.. Och mig veterligen så finns det ett par siter som gör så och som har tvivelaktiga bilder..

En annan sak jag brukar kolla är just 2557 i kombination med att det är en betalsite som tar kortbetalningar. De flesta som gör det måste nämligen ha ett inlämningsavtal med en bank för att komma åt pengarna. Man behöver även ett giltigt certifikat för domänen.

Skumrask-siter med minderåriga modeller brukar inte kunna ha samma domän så speciellt länge att de kan ha certifikat. Så kan siten ta emot betalningar via bankkort och https så är det ytterligare ett incitament till att de är seriösa med 2557.

Visst finns det lurendrejeri med detta, men man skall veta att amerikanska myndigheter är stenhårda med att kolla upp att det inte missbrukas och såsom varande världens enda supermakt är USA inga man leker med ostraffat (porrsajtens server står ju i något fysiskt land, vilket troligen vill stå på god fot med USA). Det är sällsynt med sådant fusk - slänger du upp disclaimern utan täckning ligger du nog rätt illa till och kan knappast driva en kommersiell sajt långsiktigt. Amerikanska sajter skulle aldrig våga fuska med detta. Via Wikipedia-artikeln jag länkade till, kan man hoppa vidare till en sajt där gjorda inspektioner och eventuella anmärkningar finns utlagda.

(Lagens namn är f.ö. 18 U.S.C 2257. "18" föll bort i föregående inlägg från mig. My bad.)
Citera
2007-09-24, 22:16
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Visst finns det lurendrejeri med detta, men man skall veta att amerikanska myndigheter är stenhårda med att kolla upp att det inte missbrukas och såsom varande världens enda supermakt är USA inga man leker med ostraffat (porrsajtens server står ju i något fysiskt land, vilket troligen vill stå på god fot med USA). Det är sällsynt med sådant fusk - slänger du upp disclaimern utan täckning ligger du nog rätt illa till och kan knappast driva en kommersiell sajt långsiktigt. Amerikanska sajter skulle aldrig våga fuska med detta. Via Wikipedia-artikeln jag länkade till, kan man hoppa vidare till en sajt där gjorda inspektioner och eventuella anmärkningar finns utlagda.

(Lagens namn är f.ö. 18 U.S.C 2257. "18" föll bort i föregående inlägg från mig. My bad.)
Ja, det är som du säger bra koll på det där i USA.. Men det finns tveksamma siter som ligger på burkar i något fjärran land som skiter fullständigt i detta.

Har sett förvanskade sådana texter också där det framgår att 18-årsgränsen bara gäller de som poserar nakna, dessa siter hade äldre modeller som poserade nakna och med på bilderna var det ofta underåriga modeller i badkläder osv, ofta tagna på stränder osv.. Så det enligt "dom" gick att gå förbi 2257.. Jag tror dock att de hade åkt dit så det skriker om det om det varit ett US-bolag..

Lolita och Teen har ju blivit mode och en gigantiskt stor genre inom porren, de tvivelaktiga siterna ser självklart att det går att tjäna miljarder med dollar på det, vilket gör att de gärna tullar lite på gränserna.. vill man ligga på topp och få in de stora pengarna så måste man ha den bästa varan så att säga. Hur lockar man alla fula gubbar där ute på nätet? Jo självklart med att blanda in äkta lolita/teen (olaglig) bland sina mainstreembilder/filmer.

Jag drev en stor porrsite (community) förut där medlemmarna även kunde ladda upp bilder och efter ett tag var det ganska lätt att se vilka siter som körde med "på gränsen"-bilder osv. I ren självbevarelsedrift så raderade jag självklart alla bilder som laddades upp från dessa siter även om det bara var äldre modeller på bilderna. Men den perioden när jag drev siten var iaf lärorik vad gäller att se allt skit på nätet.
Citera
2007-09-24, 22:41
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ja, det är som du säger bra koll på det där i USA.. Men det finns tveksamma siter som ligger på burkar i något fjärran land som skiter fullständigt i detta.

Har sett förvanskade sådana texter också där det framgår att 18-årsgränsen bara gäller de som poserar nakna, dessa siter hade äldre modeller som poserade nakna och med på bilderna var det ofta underåriga modeller i badkläder osv, ofta tagna på stränder osv.. Så det enligt "dom" gick att gå förbi 2257.. Jag tror dock att de hade åkt dit så det skriker om det om det varit ett US-bolag..

Lolita och Teen har ju blivit mode och en gigantiskt stor genre inom porren, de tvivelaktiga siterna ser självklart att det går att tjäna miljarder med dollar på det, vilket gör att de gärna tullar lite på gränserna.. vill man ligga på topp och få in de stora pengarna så måste man ha den bästa varan så att säga. Hur lockar man alla fula gubbar där ute på nätet? Jo självklart med att blanda in äkta lolita/teen (olaglig) bland sina mainstreembilder/filmer.

Jag drev en stor porrsite (community) förut där medlemmarna även kunde ladda upp bilder och efter ett tag var det ganska lätt att se vilka siter som körde med "på gränsen"-bilder osv. I ren självbevarelsedrift så raderade jag självklart alla bilder som laddades upp från dessa siter även om det bara var äldre modeller på bilderna. Men den perioden när jag drev siten var iaf lärorik vad gäller att se allt skit på nätet.

Jag talade inte bara om amerikanska sajter - även om ju dessa håller stenhårt på nämnda lag - utan också om seriösa sajter baserade i andra länder. Har t.ex. sett ett antal halvskumma ryska sajter från utsidan och ingen av dessa kör med 18 U.S.C. 2257-hänvisningar (är övertygad om att de skulle köra med detta om det gick utan kännbara konsekvenser).

Sajterna du nämner där man blandar in klart minderåriga tjejer i baddräkt med vuxna, nakna tjejer har jag faktiskt aldrig stött på, men betvivlar ej att det kan finnas. Förvanskade varianter av 18 U.S.C. 2257 har jag dock stött på vid några tillfällen, men det är ju faktiskt inte the real deal utan försök att få det att låta som om man följde den lagen. Det är ju ungefär som när man plagierar klädmärken och försöker få loggan att likna Nike- eller Adidas-loggan, utan att vara identisk.
Det där med småflickor i baddräkt tycks ju f.ö. vara någon sorts gråzon med tanke på de s.k. preteen-modellsajterna, som diskuteras i en tråd i sexforumet.

Att administrera/moderera en sajt där medlemmar kan ladda upp egna naken- och porrbilder är säkert vanskligt, och jag antar att man måste vara stenhård för att upprätthålla ordningen och inte själv i slutändan råka i trubbel.
Citera
2007-09-24, 23:06
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Förvanskade varianter av 18 U.S.C. 2257 har jag dock stött på vid några tillfällen, men det är ju faktiskt inte the real deal utan försök att få det att låta som om man följde den lagen. Det är ju ungefär som när man plagierar klädmärken och försöker få loggan att likna Nike- eller Adidas-loggan, utan att vara identisk.
Precis, det är ju sådana siter man får ha i åtanke och vara lite kritisk tänkande och inte bara tro att bara för att det står 18 U.S.C 2257 så är allt grönt, även om det är det i de flesta fallen.

Citat:
Att administrera/moderera en sajt där medlemmar kan ladda upp egna naken- och porrbilder är säkert vanskligt, och jag antar att man måste vara stenhård för att upprätthålla ordningen och inte själv i slutändan råka i trubbel.
Ja, men jag hade som så att alla medlemmar kunde radera bilder (vilka togs bort från siten på en gång då) och var dessutom lycklig nog att ha ett par medlemmar som arbetat proffesionellt med att få bort kända bildserier med underåriga från nätet. De visste direkt att i "den där amatörbildserien med tjejen som står vid blåa sängen i ett rum med rutiga gardiner" så var killen eller tjejen x år gamla och tog genast bort dessa om de kom upp osv.

För varje sådan bild som kom så lade jag in ett filter i uppladdningsfunktionen så att bilder med samma namn eller samma storlek inte ens gick att ladda upp. Fick också en himla massa mail från vanliga personer som var olyckliga och försökte göra allt för att stoppa spridningen av deras bilder på nätet. Dessa var jag alltid tillmötesgående för och gjorde sökningar i databasen och tog bort alla sådana bilder och lade upp filter mot dessa också..

Det är en massa arbete att driva en sådan site.. Om man gör det på kvällstid bara för kul..

Alla bilder som laddades upp varje dag och som jag inte hade verifierat hamnade i en specialmeny som jag scrollade igenom varje gång jag loggade in. Kunde på så sätt snabbt se om det var någon som varit dum och laddat upp olagligt material. Vilket skedde VÄLDIGT sällan.. Kanske 10 gånger på 3 år som någon laddade upp vad jag kallar äkta barnporr, dvs, barn i riktiga sexuella situationer, då bannades användaren och ett Mess med IP åkte till RK. Lite oftare var det bilder som låg på gränsen, dvs, amatörbilder där det i stort sett var omöjligt att säga om de var18 eller 17 eller 22.. Så där fick man gå på erfarenheten och ta hjälp av medlemmarna i bedömningarna. I tveksamma fall så raderades det bara helt enkelt.

Man kunde skicka mess och skapa privata klubbar på siten och där flödade det också igenom en massa bilder som jag i efterhand verifierade eller raderade. Inga bilder åkte igenom systemet utan att jag iaf skummat på den..

Opps.. fan vart en roman av det här och helt OT också..

Well. Svaret på din första quote var i alla fall ontopic.
Citera
2007-09-25, 10:27
Medlem
Citat:
Jag talade inte bara om amerikanska sajter - även om ju dessa håller stenhårt på nämnda lag - utan också om seriösa sajter baserade i andra länder. Har t.ex. sett ett antal halvskumma ryska sajter från utsidan och ingen av dessa kör med 18 U.S.C. 2257-hänvisningar (är övertygad om att de skulle köra med detta om det gick utan kännbara konsekvenser).
Jo du, det finns en hel massa ryska siter som kör med 18 U.S.C. 2257-hänvisning men har bilder och filmr med tjejer som är en hel del år under 18. Några av de allra, allra största och mest namnkunniga siterna hör till dessa.
Citera
2007-09-25, 11:28
Medlem
mr_zipoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE
Jag är väldigt rädd för att bli bannad för att ha publicerat en bild av en tjej som kan räknas in till skaran av underåriga.
Hur undviker jag detta, då många flickor ser yngre ut när de poserar eller vid klädval?
Måla dit en mustasch på tjejen så ser hon äldre ut.
Citera
2007-09-25, 12:04
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jo du, det finns en hel massa ryska siter som kör med 18 U.S.C. 2257-hänvisning men har bilder och filmr med tjejer som är en hel del år under 18. Några av de allra, allra största och mest namnkunniga siterna hör till dessa.
Min uppfattning också..
Citera
2007-09-25, 19:40
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:

Citat:
Min uppfattning också..

Ni har nog rätt i att det finns sådana sajter, och man får väl iaktta extra försiktighet (= sunt förnuft) vad gäller t.ex. ryska porrsajter. Jag backar ett steg här.

Dock antar jag att StefanHeterJag:s betalkorts-/https-kriterium inte heller är någon säker indikator på att sajten är ok, då Caine777 ju nämner att detta gäller "några av de allra, allra största och mest namnkunniga siterna" (vet inte vad det är för sajter du pratar om, men det kanske vi skall ligga lågt med här ), och jag antar att dessa trots allt tar betalkort över säker anslutning.
F.ö. tar väl, vad jag förstått, även de renodlade barnporrsajterna betalkort, då det ju är detta polisen använder för att sätta dit köparna av denna avart till porr.

En kombination av 18 U.S.C. 2257, betalkort över https, samt sunt förnuft är väl det som får vägleda en - men helt säker kan man ju faktiskt så gott som aldrig vara, knappt ens IRL. Det är inte lätt att bara utifrån utseendet avgöra åldern på en tjej, och likväl som det finns tjejer som ser äldre ut än de är, finns det tjejer som ser avsevärt yngre ut. Jag känner exempelvis en tjej som vid en första anblick skulle kunna tas för tretton, fjorton, men i själva verket är tjugotvå. Pratar man med henne förstår man ju att hon är fullvuxen, men inte om man ser henne bara så där.

Tack också, StefanHeterJag, för en intressant inblick i de dagliga bestyren med att driva porrcommunity!
Citera
2007-09-25, 21:35
Medlem
Citat:
En kombination av 18 U.S.C. 2257, betalkort över https, samt sunt förnuft är väl det som får vägleda en - men helt säker kan man ju faktiskt så gott som aldrig vara, knappt ens IRL.
Om man nu betalar för (eller laddar hem gratis) porr från sidor som faktiskt skriver att flickorna är över 18 år och det inte direkt går att avgöra att de inte är det så har du i alla fall inget att oroa dig för rent lagligt, så länge du inte vet om att de är för unga.
Citera
2007-09-25, 22:06
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Om man nu betalar för (eller laddar hem gratis) porr från sidor som faktiskt skriver att flickorna är över 18 år och det inte direkt går att avgöra att de inte är det så har du i alla fall inget att oroa dig för rent lagligt, så länge du inte vet om att de är för unga.

Nä, precis - och jag oroar mig väl inte heller för just den saken. De porrsajter jag är eller har varit kund på ligger samtliga på den säkra sidan, och jag kollar alltid upp sajter noga innan jag löser några medlemskap.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in