2000-08-02, 01:01
Medlem
Värför hatar israelerna palestinier?

alltså för fan, Hitler hatade judarna och ville utrota dom bara för att dom var annorlunda....så borde inte judarna i israel förstå att dom inte kan hata palestinier bara för att dom också är annorlunda....

Ni judar som hatar araber, och vice versa, fy på er....ni borde fan ta upp en historie bok och läsa om förintelsen...om hur fämlingsfientlighet kan få folk att göra så grymma saker....
Citera
2000-08-02, 01:06
Medlem
Palestinierna

Men judarna är ju guds utvalda folk. Det ger dem rätten att mucka med alla och hävda att Israel är deras och BARA deras.

Jag har inget speciellt emot judendomen, men jag gillar verkligen inte attityden hos vissa judiska grupper.
Citera
2000-08-02, 09:43
Medlem
Palestinierna

Fakta : Om tredje riket inte hade existerat så hade Israel inte existerat idag..
Citera
2000-08-02, 13:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Palestinierna

Mmm, jag har läst någonstans att hela tredje riket inkl förintelsen (med eller utan " " -välj sjäva), i själva verket var en gigantiskt lömsk och hänsynslös plan som planerades av något judiskt råd
kring sekelskiftet; allt för att säkra ett framtida Israel. I den här planen ingick; låta de allierade förnedra Tyskland efter första världskriget, piska upp judehatet i Tyskland, hetsa de allierade att gå i krig mot Tyskland samt att det förlorande och förnedrade Tyskland skulle finansiera Israel (genom skadestånd) under någon hundraårsperiod efter andra världskriget... Och det stämmer ju.. eller
Citera
2000-08-02, 18:10
Medlem
Palestinierna

Att det är synd om judarna det vet vi ju redan men vi får inte glömma därför sänds det dokumentärer om judarnas lidande hela jävla tiden det är viktigt att vi aldrig glömmer. Judarna är det synd om ALLTID. Iochmed Förintelsen så har judarna livstids förlåtelse att kräva av all icke judar! Och våga du inte säga ett ont ord för då djävlar.Så är jag då rasist eller antisemit? Näee jag är bara jävligt trött på att tycka synd hela tiden jag har för fan inte gjort ngt. börjar bli så trött på det här. Judarna kan göra vad dom vill för att dom har pengar i ryggen. Pengar dom har fattat vad det handlar om..I Toran står det att ifall du skall låna ut pengar till en icke jude så skall du ta ut ränta.....fattar ni?. Jag tänker fan inte tycka synd om dom längre. Vad händer med negrerna i USA då? Hur många dog inte där under slaveritiden? Tycker folk synd om dom? Sitter dom och beklagar sig över att deras förfäder dog på fälten? Varför är det bara synd om judar??

Pallar inte mer......
Citera
2000-08-03, 00:49
Medlem
Palestinierna

Chimbo,
du har helt rätt, det är aldrig synd om folkslag, det är bara en naiv vinklad TV-syn vi blir inpumpade. Var man vaksam under kossovokriget kunde man se hur "offern", dvs kosovoalbanerna började förtrycka Serberna minst lika grovt som de själva blivit förtryckta.
En folkgrupp kan aldrig ha en kollektiv skuld till en annan folkgrupp eftersom de skulle göra precis likadant om de fick chansen, det enda man ska göra är att hindra t.ex judarna från att förtrycka palestinierna och hindra palestinierna från att hämnas, inget offer, ingen förrövare.
Citera
2000-08-03, 15:46
Medlem
Palestinierna

Ett litet tips: Om ni vill förstå judarna (särskilt de rätttrogna) och deras beteende bör ni läsa gamla testamentet. Särskilt 2-4:de moseböckerna. Om det är sådant de har blivit itutade är det inte så konstigt att de anser sig ha rätt att bete sig hur som helst mot andra folk!
Men; vilket tidigare har påpekats, kollektiv skuld är alltid felaktigt!!! jag är vit, men har inget med slavhandeln i amerika under tidigare århundraden att föra t.ex.
Citera
2000-08-03, 18:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Palestinierna

Skribent: Liquid
Datum: 2000-08-02 15:25

Är det så att alla killar som försöker trycka ner på och klaga över feminister är fula, stinkande små-grabbar, men pytte-snoppar, som har svårt att få sig ett hederligt ligg? I så fall är det alltid bra att ha syndabockar, eller?
Citera
2000-08-07, 22:06
Medlem
Palestinierna

Vad har det tagit åt den allestädes närvarande Warp, som skriver såhär:

"Men judarna är ju guds utvalda folk. Det ger dem rätten att mucka med alla"

och även såhär:

"jag gillar verkligen inte attityden hos vissa judiska grupper."

Sådana åsikter är sannerligen inte politiskt korrekta!

Citera
2000-08-08, 08:53
Palestinierna

"Ett litet tips: Om ni vill förstå judarna (särskilt de rätttrogna) och deras beteende bör ni läsa gamla testamentet. Särskilt 2-4:de moseböckerna. Om det är sådant de har blivit itutade är det inte så konstigt att de anser sig ha rätt att bete sig hur som helst mot andra folk!"

Samma delar finns i den kristna biblen

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in