• 1
  • 2
2007-09-22, 00:39
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxDawn
Jag anvnder gmail.
Citat:
Ok, men om vi bortser ifrn gmail,
Citat:
Det r dock inte POP3 specifikt jag r ute efter
Citat:
Jag menar att en lsare som Thunderbird som man kopplat till sin GMAIL via POP3, poppar upp ett meddelande la Windows Messenger nr man ftt ny mail.
Du verkar inte veta riktigt vad du vill. Om man utgr frn ditt senaste inlgg s freslr jag att du anvnder just Thunderbird. Det finns redan en funktion inbyggd som visar ett meddelande nr du fr ett nytt mail: http://i3.tinypic.com/4v2w234.png

Du har redan ftt frslaget Gmail Notifier frn Google.

Det finns ven en annan Gmail Notifier skriven i Python och som har ppen kllkod.

Vill du ha ngot i Firefox finns en extension som enkelt nog ocks heter Gmail Notifier.

Det finns ven en annan extension till Firefox som heter WebMail Notifier. Den klarar mer n bara gmail, om vi bortser ifrn gmail.

Duger inget av ovanstende s har ven Outlook en sdan funktion.

Det finns hur mnga program som helst, titta t ex hr: http://email.about.com/od/windowsmai...l_Checkers.htm

Om du menar ngot annat freslr jag att du skriver vad det r du r ute efter.
Citera
2007-09-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Ja, och det har du ju redan ftt ett lsningsfrslag p, utver Gmail Notifier:

http://www.flashback.org/showpost.p...90&postcount=6

Ja, men du frstr att ju fler program som fresls desto bttre. Bde fr mig och fr framtida undrande. Jag kanske inte vill anvnda PP-applikationen.

oneman: r du dum p riktigt eller ltsas du bara? Man mste vara mentalt handikappad eller synskadad fr att missa vad jag r ute efter. Jag skrev lite fel i frsta inlgget, men det mste nog till en sdan som du fr att inte kunna lgga ihop 1+1.

Men, kan ju frklara fr dig s att du hnger med i framtiden:

E-postlsare = Mozilla Thunderbird eller liknande
POP3 = Protokol som mjliggr att man t.ex. kan lsa gmail i en e-postlsare (se ovan)
Avisering = Kan ske p flera stt, i datorsammanhang innebr det oftast att ett meddelande visas p skrmen eller en signal hrs

Att jag anvnder gmail, men nd ville bortse ifrn just GMAIL Notifier, r att jag vill kunna kolla andra eventuella framtida mail-adresser p samma vis.

Och nej, det var inte POP3 specifikt jag var ute efter, utan aviserings-funktionen som mjliggrs genom POP3. Ditt inlgg som jag svarade p indikerade att du missat pongen och trodde jag bara ville kunna koppla gmail till ngon e-postlsare.

Frstr du? Ngon freslr Gmail notifier, och jag ppekar att jag vill att det inte bara skall glla gmail. Ngon freslr POP3 och jag ppekar att det inte r just POP3 jag r ute efter, utan snarare automatiska uppdateringar med tillhrande aviseringar av mailen, som mjliggrs genom POP3.
Citera
2007-09-22, 11:48
Medlem
Citat:
Att jag anvnder gmail, men nd ville bortse ifrn just GMAIL Notifier, r att jag vill kunna kolla andra eventuella framtida mail-adresser p samma vis.

Den dagen, den sorgen? Om du vill ha ett generellt program som kollar alla - nutida och framtida - mailkonton oavsett om de gr via existerande protokoll (POP3) eller icke-existerande protokoll (eventuella webmail-tjnster) fr du nog skriva det programmmet sjlv. Och hlla p ett tag.

Sen underlttar det ju att f svar om du lgger ner att vara s j-a dryg mot de som serist frsker hjlpa dig.
Citera
2007-09-22, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Den dagen, den sorgen? Om du vill ha ett generellt program som kollar alla - nutida och framtida - mailkonton oavsett om de gr via existerande protokoll (POP3) eller icke-existerande protokoll (eventuella webmail-tjnster) fr du nog skriva det programmmet sjlv. Och hlla p ett tag.

Sen underlttar det ju att f svar om du lgger ner att vara s j-a dryg mot de som serist frsker hjlpa dig.

Jag r bara dryg mot idioter, vriga brukar klara sig lindrigt undan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in