Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Ja, och det har du ju redan ftt ett lsningsfrslag p, utver Gmail Notifier:
http://www.flashback.org/showpost.p...90&postcount=6
Ja, men du frstr att ju fler program som fresls desto bttre. Bde fr mig och fr framtida undrande. Jag kanske inte vill anvnda PP-applikationen.
oneman: r du dum p riktigt eller ltsas du bara? Man mste vara mentalt handikappad eller synskadad fr att missa vad jag r ute efter. Jag skrev lite fel i frsta inlgget, men det mste nog till en sdan som du fr att inte kunna lgga ihop 1+1.
Men, kan ju frklara fr dig s att du hnger med i framtiden:
E-postlsare = Mozilla Thunderbird eller liknande
POP3 = Protokol som mjliggr att man t.ex. kan lsa gmail i en e-postlsare (se ovan)
Avisering = Kan ske p flera stt, i datorsammanhang innebr det oftast att ett meddelande visas p skrmen eller en signal hrs
Att jag anvnder gmail, men nd ville bortse ifrn just GMAIL Notifier, r att jag vill kunna kolla andra eventuella framtida mail-adresser p samma vis.
Och nej, det var inte POP3 specifikt jag var ute efter, utan aviserings-funktionen som mjliggrs genom POP3. Ditt inlgg som jag svarade p indikerade att du missat pongen och trodde jag bara ville kunna koppla gmail till ngon e-postlsare.
Frstr du? Ngon freslr Gmail notifier, och jag ppekar att jag vill att det inte bara skall glla gmail. Ngon freslr POP3 och jag ppekar att det inte r just POP3 jag r ute efter, utan snarare automatiska uppdateringar med tillhrande aviseringar av mailen, som mjliggrs genom POP3.