2007-09-19, 21:24
Medlem
jag använder vista...

När jag försöker öppna en mapp där jag har alla mina filmer musik program m.m
så får jag upp ett felmeddelande: Utforskaren har slutat fungera, utforskaren startas om.. nästa gång jag försöker gå in i samma mapp så får jag samma felmeddelande! Alla andra mappar kan jag gå in i utan problem!!

Vad kan detta vara för problem??
Citera
2007-09-19, 21:58
Medlem
onemans avatar
Antagligen är det en korrupt videofil som får ett dåligt skrivet codec att krasha när explorer försöker öppna filen för att göra en miniatyr. Om du inte får något felmeddelande om vilken fil det är som bråkar blir det svårt att ta reda på vilket codec det är som krashar explorer. Avinstallera eventuella codec-packs och installera t ex ffdshow istället.
Citera
2007-09-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Antagligen är det en korrupt videofil som får ett dåligt skrivet codec att krasha när explorer försöker öppna filen för att göra en miniatyr. Om du inte får något felmeddelande om vilken fil det är som bråkar blir det svårt att ta reda på vilket codec det är som krashar explorer. Avinstallera eventuella codec-packs och installera t ex ffdshow istället.

Varför inte bara nöja sig med VLC? Eller MPlayer.
Citera
2007-09-19, 22:26
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
VLC är inget codec program som funkar för hela datorn om man säger så...
Citera
2007-09-19, 22:34
Medlem
onemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
För att problemet inte var att spela upp filerna, det var att explorer krashar när ett av directshow-codecen krashar.

Dessutom använder VLC, MPlayer och FFDshow samma bibliotek för ljud och video.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in