2009-02-05, 19:58
Medlem
Soulflowers avatar
Pissråttan Dan Tillberg

Citat:
Ursprungligen postat av dv8
Sist jag såg Dan bodde han i Vellinge,bruka hänga på ortens lokala kinakrog.
Ska enligt rykten vunnit en del på hästar (v-75) för 1 eller 2 år sedan.
Är allmänt gnällig, klaga på grönsakshandlaren för han kunde inte sova när denne körde fram grönsakerna ur sitt lager under Dans lägenhet.
Har tydligen ofta ringt o gnällt på skolan där hans barn går (tror det är sandeplansskolan i Höllviken) men han har inte synts till nu på ett par månader

Kan bekräfta att han bott i vellinge sedan ett par år tillbaka, vet ingenting om spelvinster eller var hans barn går i skolan. Vet att han har en son med en kvinna som bott i höllviken, möjligt att hon bor kvar, han har även en dotter som inte vill ha kontakt med honom. Låter verkligen som Dan att ringa och gnälla på allt möjligt, han gillar att spela tuff på andra sidan telefonen men skiter ner sig så fort man står öga mot öga.
Vet inte om han är kvar i vellinge men om han är det kan det hända att det är samma hus som en videoaffär, och att han har den goda smaken att ha ett blått lakan som gardin.

Har för ca 7-8 år sedan läst en del papper DT haft i sin ägo angående polisanmälningar för både det ena och det andra, främst snuskigheter mot unga flickor, bedrägeri och lite lureri. En jag kommer ihåg var en anmälan om sexuellt utnyttjande som skulle ägt rum i en studio, tror det var i stockholm tidigt 90-tal och barnet i fråga var då 16 år.

Tror inte han har haft något samröre med HA med tanke på hur fegt han uppträder men är intresserad om någon har mer information om det.
DT är och kommer alltid vara en pissråtta och om någon vill dela med sig av den informationen de har eller planera illdåd (rent hypotetiska givetvis) så PM:a
Citera
2009-02-05, 20:52
Medlem
jambosanas avatar
Jag vill minnas (men jag var väl runt 10 år då) att han och hans 15-åriga flickvän var med i någon form av hemma-hos-reportage i typ Frida eller liknande. Han var 30. De fick barn sen. Hon hette Sandra eller Zandra. Hon var ljushårig.

Han hade en spalt också i den tidningen, där han svarade på alla möjliga frågor, bl a hur han fixade sin frisyr (med gelé).

VARFÖR i hela friden minns jag detta?????
Senast redigerad av jambosana 2009-02-05 kl. 20:58.
Citera
2009-02-06, 02:48
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jambosana
Jag vill minnas (men jag var väl runt 10 år då) att han och hans 15-åriga flickvän var med i någon form av hemma-hos-reportage i typ Frida eller liknande. Han var 30. De fick barn sen. Hon hette Sandra eller Zandra. Hon var ljushårig.

Han hade en spalt också i den tidningen, där han svarade på alla möjliga frågor, bl a hur han fixade sin frisyr (med gelé).

VARFÖR i hela friden minns jag detta?????

Det var väl 1985 och tidningen Vecko-Revyn. Han var 32 hon 15 och han var dödskär i henne
Citera
2009-02-06, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det var väl 1985 och tidningen Vecko-Revyn. Han var 32 hon 15 och han var dödskär i henne

Tänk vad saker förändras på några år, tror ett ev. reportage om detta hade vinklats något annorlunda i dagsläget...
Citera
2009-02-08, 21:44
Medlem
jambosanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton

Det tror jag säkert....
Vad hände med dem? Hur länge var de ihop? Tills hon fick bröst, eller?
Citera
2009-02-08, 22:15
Medlem
En mats Zetterberg har även skrivit en text om vilken fantastisk människa och musiker DT är.

Rykten säger att MZ skrev alla DT låtar och sålde dem till honom. MZ behövde pengar.
Citera
2009-02-09, 09:00
Medlem
incidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JubeliBusken
En mats Zetterberg har även skrivit en text om vilken fantastisk människa och musiker DT är.

Rykten säger att MZ skrev alla DT låtar och sålde dem till honom. MZ behövde pengar.

MZ fd skivbutiksägare och musiker?
Citera
2009-02-09, 10:10
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incident
MZ fd skivbutiksägare och musiker?

Sannolikt densamme, MZ spelade i "fiendens musik" och DT spelade in deras första skivor i sin studio i Malmö på typ 70-80 talet nån gång.
Citera
2009-05-08, 01:40
Medlem
MegaSkurts avatar
Ingen som har en aning om var denne man håller hus? Han verkar helt ha försvunnit från jordens yta, kanske fler än jag som tröttnat och skickat någon efter honom...
Citera
2009-05-08, 03:45
Medlem
Hade varit riktigt intressant att få läsa det tidigare nämnda Veckorevyn-reportaget om någon råkar ha det och har möjlighet att scanna!
Citera
2009-05-09, 10:37
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Ingen som har en aning om var denne man håller hus? Han verkar helt ha försvunnit från jordens yta, kanske fler än jag som tröttnat och skickat någon efter honom...

Senast jag hörde nåt om honom bodde han kvar i vellinge vid torget.
Skulle inte förvåna mig om någon tagit itu med problemet, är fortfarande mycket intresserad om någon har mer exakta uppgifter om honom.
Citera
2009-05-09, 10:40
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulflower
Senast jag hörde nåt om honom bodde han kvar i vellinge vid torget.
Skulle inte förvåna mig om någon tagit itu med problemet, är fortfarande mycket intresserad om någon har mer exakta uppgifter om honom.

Hur mycket är han skyldig dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in