Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det stämmer väl någorlunda om man bara har en partition, men själv har jag min musik på en egen partition, Vista på en partition, filerna på min FTP-server på en partition och downloads på en partition. Den huvudsakliga anledningen till uppdelningen är att jag inte vill ha någon viktig data på systempartitionen eftersom det kan bli bökigt om jag skulle vara tvungen att installera om systemet. Downloads har jag på en egen partition eftersom det blir så fruktansvärt fragmenterat och att den ändå så ofta är full. Men visst, jag letar inte längre i katalogerna som så, utan använder Vistas sökverktyg för att hitta filerna.
Jag har det ungefär på samma sätt med en del gamla diskar och olika partitioner till höger och vänster innehållades allt från 8 år gamla kazaa-lite och Napster kataloger till DC, torrents och olika recived files direrectories. Har dock inkluderat samtliga (inklusive nätverksdiskarna) i indexeringen och i dagsläget skulle jag nog inte orka sätta mig ner och försöka flytta ihop alla låtar och filmer till någon sorts fysisk diskstruktur. Onödigt och jobbigt.
Kör ju själv XP så jag har inte hunnit testa Vista eller sökfunktionen där än. Men det går att köra en indexering av filmer, pdf:er, låtar, mail, bokmärken och annat man vill kunna hitta snabbt?