Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-09-22, 01:17
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Nej, placera honom i wannabe-kategorin.

Vilket är detsamma som bratkategorin...

Nästa vecka kommer bidraget, då ska det bli en mössa från hm eller åhlens, gått och kikat och hittat ett par shyssta enkla mössor för 60, 80 spänn, frågan är vilken färg man ska köra.

Vad passar bäst till halmblond, smutsblond?
Citera
2007-09-22, 15:55
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-rock
Vilket är detsamma som bratkategorin...

Syftade på wannabebrat-kategorin men det var för jobbigt att skriva

Nåväl, jag måste erkänna att jag har mössor jag med. Inget jag använder om jag ska in någonstans som sagt. För skidåkning och att vara ute på landet eller liknande fungerar det bra.
Citera
2007-09-22, 15:58
Medlem
Fonnzs avatar
Mössa är tyvärr ett måste när det är runt - 20 grader. Men direkt jag kommer in åker den av, hatar alla idioter som tror det ser bra ut med mössa inomhus.
Citera
2007-09-22, 16:14
Medlem
Men herregud, vem fan bryr sig hur man ser ut med mössa på sig? Är det kallt så värmer mössan gott om huvudet. Ser ju fan så mycket fånigare ut att gå utan mössa när det är riktigt kallt. Då blir man tagen för en idiot som inte har råd att köpa en mössa.
Citera
2007-09-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Oskar
Men herregud, vem fan bryr sig hur man ser ut med mössa på sig? Är det kallt så värmer mössan gott om huvudet. Ser ju fan så mycket fånigare ut att gå utan mössa när det är riktigt kallt. Då blir man tagen för en idiot som inte har råd att köpa en mössa.

agree -
Citera
2007-09-22, 16:45
Medlem
Gojcins avatar
Någon som vet nån mössa, att när man tar på den så ska det hänga en bit över huvudet om ni fattar vad jag menar, samma som negrarna har i ''gangsta filmer''
Citera
2007-09-22, 17:20
Medlem
shows avatar
Jag funderar på vilken färg jag ska ha på min mössa. Jag ska självklart inte ha några löjliga mönster på den o sånt, men just färg, så att den passar till min bruna skinnjacka men även en svart som jag ska köpa snart.
Citera
2007-09-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Mössa är aldrig, under några omständigheter, vackert, snyggt eller praktiskt...Man ser ut som ett miffo från förorten...Skippa mössan och skaffa lite längre manligt (läs brat) hår, ser både bättrre ut och fan så mycket mer praktiskt!

Ha ha. Såja. Spring runt å frys knoppen då. Utan mössa i sverige?? Vi bor i norden = apkallt. Utan mössa här och du skadar huvudet. Tro det eller ej. Endast skallbenet, i stort sett, skiljer yttertemperaturen från hjärnan. Blåser det dessutom går kylan rätt in i huvudet.
Citera
2007-09-22, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxDawn
Hehe, jag bor i Stockholm och har en liknande sådana, fast brun och utan päls framtill. Vissa skrattar, men det är för att dom är misslyckade trendoffer som inte vet vad livskvalitet och värme under vintern är.

Stockholmare rent allmänt är ju så sjukt inskränkta vad gäller det som avviker ifrån normen. Åk till en riktig storstad typ London och ingen reagerar på hur någon annan klär sig, såvida man inte anstränger sig för att få uppmärksamhet.

Dock är det inte sibirienkallt i svearike. Pälsmössa är väl att ta i. Men mössa ska det vara. Köp en beanie.
Citera
2007-09-22, 21:26
Bannlyst
En klassisk 90-tals bula mössa måste ändå vara det TS söker, här är en bild på hur de kan se ut.

http://www.bandybyn.se/UserFiles/Bilder/Butiken/m_041213_m%C3%B6ssa_tjock.jpg
Citera
2007-09-22, 21:56
Medlem
Whooot har jag missat något?
Är det fel att ha mössa, det roligaste jag hört
Svart neutral halvtight mössa ser riktigt shysst ut till en shysst klädsel.
"Funkar inte med mössa" Hör på den.

Jag älskar mössa, så fört det blir minusgrader drar jag på mig en mössa har säkert 10 stycken att välja mellan. Helst ska man ha lite hår som sticker ut, annars finns risken att man ser ut som en downie.
Citera
2007-09-23, 19:38
Medlem
silverblues avatar
Om man sätter utseende före hälsan så är man bra dum i huvudet måste jag säga.

En vanlig icke utstickaande svart/mörkblå sotarmössa (sk. kåkfarar-mössa) ser till och med snyggt ut tillsammans med kostym och rock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in