2007-09-16, 12:27
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Förutom när man duschar det på morgonen och sedan ska gå till skolan/bussen och det är iskallt. Då går det att höra hur håret knastrar när det fryser och sen blir det som två iskvastar. När man sedan kommer in i värmen igen så knastrar det när det tinar upp och droppar ner på kläderna. Inte så behagligt !

Nej, men det spelar väl ingen roll för dig, du verkar ju inte ha nått hår ..Mitt hår blir förstört om jag har mössa, platt och livlöst!!!

Köp för HELVETE ingen mössa! Köp en och trä över istället
Citera
2007-09-16, 12:52
Medlem
Moshs avatar
Här är några sidor som kan funka.

www.nocomlpy.se
www.caliroots.com
www.junkyard.se
Citera
2007-09-16, 13:26
Medlem
Visst kan du ha mössa, jag är så trött på alla jävla neurotiska "stilfaschister" (milk!). Är det tio minusgrader kan man inte vara en liten stilbög, då får man allt dra på sig sin luva.
Citera
2007-09-16, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Visst kan du ha mössa, jag är så trött på alla jävla neurotiska "stilfaschister" (milk!). Är det tio minusgrader kan man inte vara en liten stilbög, då får man allt dra på sig sin luva.

Helt rätt. Själv har jag en flygarmössa (brun vadderad läder med flikar man fäller ner för öronen). Otroligt otrendigt men så varmt och skönt, de är ju gjorda för att kunna flyga jaktplan ifrån andra världskriget på natten.
Citera
2007-09-16, 13:29
Medlem
Millicents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Nej, skippa det helt, folk kommer tro att du tjäner 3400 kr på din A-kassa i månaden!

Är det bara jag som får den feelingen när folk går i mössa?

Är det bara jag som får feeeeeeeeeelingen att den svenska vintern har en återkommande tendens att vara lite kallare än att det hjälper med hår på skallen?
Citera
2007-09-16, 13:34
Medlem
m0gs avatar
Jag är toknöjd med min mössa. Varmt och gott om huvudet ska det vara.
Citera
2007-09-16, 13:34
Medlem
Millicents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0g
Jag är toknöjd med min mössa. Varmt och gott om huvudet ska det vara.

Är du en exopiummedlem?
Citera
2007-09-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millicent
Är det bara jag som får feeeeeeeeeelingen att den svenska vintern har en återkommande tendens att vara lite kallare än att det hjälper med hår på skallen?

Nej, du är inte ensam. Men den ytliga stilbögen från stockholm värnar mer om sitt utseende än sin hälsa
Citera
2007-09-16, 13:47
Medlem
m0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millicent
Är du en exopiummedlem?
Neppeligen. Hurså?

Ont:
Jag tycker helt klart det ser bättre ut med mössa än frusna öron som lyser rött.
Och en som blir sjuk för att han vägrar bära mössa framstår snarare som dum än modemedveten och stilig i mina ögon
Citera
2007-09-16, 13:56
Medlem
Karnevalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosh
Här är några sidor som kan funka.

www.nocomlpy.se
www.caliroots.com
www.junkyard.se

Tack, bra sidor

Det är fan värt att se lite ful ut om man nu tycker det är fult med mössa för att inte behöva bli sjuk eller få ont i huvudet av kylan
Citera
2007-09-16, 14:06
Medlem
BlueStars avatar
Vill du vara säker på att slippa frysa så ska du skaffa en sådan här:

http://www.naturkompaniet.se/index.asp?ItemId=28

Citat:
Ursprungligen postat av milk
Nej, skippa det helt, folk kommer tro att du tjäner 3400 kr på din A-kassa i månaden!

Är det bara jag som får den feelingen när folk går i mössa?

Är du seriös? Om det är 15-20 minusgrader ute och någon går utan mössa så tror man ju att den människan inte är riktigt klok eller möjligen är full/hög och därmed inte känner av kylan. Intelligent folk har i regel tillräckligt med vett och kunskap att skydda sig mot kyla för att slippa bli sjuka och riskera att bli frånvarande från jobbet.
Citera
2007-09-16, 14:07
Medlem
Bluestar: den där mössan garanterar inte bara värme, den garanterar livslång mobbing..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in