2008-06-13, 00:12
Medlem
k0rv3ns avatar
Sno ett nummer från en likadan?
Citera
2008-06-13, 00:15
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
gör så här riv ner den i bestånds delar lämna dock motorn kvar
med bortfilat motornummer så klart..
men inget mer
sen lämnar du in den hos grisarna
väntar och hämtar ut en ärlig cross
eller i värsta fall får du sälja alla delar du ryckte bort

så skulle iallfall jag göra ...
för i värsta fall förlorar du motorn o ramen
i bästa fall kan du sälja en komplett cross på blocket utan att någon kan göra ett enda skit åt det =)

Bumpa gammal tråd?
Citera
2008-06-13, 09:11
Medlem
Kan garantera dig att de flesta skiter i om den är snodd eller i inte, sålänge dom får sin vara
Citera
2008-06-13, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stn
Kan garantera dig att de flesta skiter i om den är snodd eller i inte, sålänge dom får sin vara

Kan garantera dig att det verkligen inte är så.
Citera
2008-06-13, 10:08
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stn

Jag hade då aldrig köpt en hoj utan ramnummer. Papper ska också finnas, allt sånt.
Citera
2008-06-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag hade då aldrig köpt en hoj utan ramnummer. Papper ska också finnas, allt sånt.

Många 3-4e ägare av en crosscykel har inga papper. Dock så skulle inte jag heller köpa en som saknar ramnummer. Fast papper har jag aldrig fått med till nån cross, förutom ett handskrivet kvitto.
Citera
2008-06-13, 22:24
Medlem
**moonshine**s avatar
På det gamla nr svetsa å slipa till det ser bra ut samt lackera, helst hela ramen men är du duktig så lacka bara en bit sen så köper du:
http://www.jula.se/EsaImages/item/preview/112006_c.jpg
Citera
2008-06-13, 22:58
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av **moonshine**
På det gamla nr svetsa å slipa till det ser bra ut samt lackera, helst hela ramen men är du duktig så lacka bara en bit sen så köper du:
http://www.jula.se/EsaImages/item/preview/112006_c.jpg

Det bästa sättet om man vill få bort ramnumret (Hmm, kanske finns bättre iofs, men detta är vad jag hade gjort.) är att använda en vanlig kapmaskin med kapskiva och gröta ner i siffrorna, djupt. Sedan svetsar man igen spåret, då går det inte att hitta siffrorna med röntgen. Om man bara slipar tills siffrorna inte syns så kan de få fram det utan problem.
Citera
2008-06-13, 23:16
Medlem
**moonshine**s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Det bästa sättet om man vill få bort ramnumret (Hmm, kanske finns bättre iofs, men detta är vad jag hade gjort.) är att använda en vanlig kapmaskin med kapskiva och gröta ner i siffrorna, djupt. Sedan svetsar man igen spåret, då går det inte att hitta siffrorna med röntgen. Om man bara slipar tills siffrorna inte syns så kan de få fram det utan problem.

Rätt, men jag antog att det gamla var ner slipat, menade inte att man skulle svetsa ovanpå numret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in