2007-09-14, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborgs
Det här var något nytt som jag inte hört om, det här med Folkhögskola som du skrev XXXL.. Jag ska kolla upp lite mer om det. Bra gissat även om det inte var svårt, det är psykolog jag vill läsa till. Har redan läst Psykologi fristående (de har lägre betyg för intag) och det är verkligen detta jag vill satsa på.
Mvh

www.folkhogskola.nu finns mer information och var alla skolor finns. Om du vill bli psykolog så krävs det en 4 i omdöme från din ev. folkhögskola för att ha en chans att bli antagen. Men får du en 4 så finns chansen, Känner en som sökte till läkare i 6 år utan att komma in och sedan läste ett år på folkhögskola och kom in på läkarlinjen (givetvis med en 4 i omdöme).

Har själv läst på folkhögskla, har du några frågor eller liknande om just folkhögskolorna så skicka ett pm till mig... Hade själv turen(?) att erhålla en 4 i omdöme.

Hur gammal är du fresten, låter som du sökt en massa år till programmet? Inte för att det kanske har någon betydelse men bara nyfiken.

Lycka till och släpp inte drömmen!
Citera
2007-09-14, 14:24
Medlem
underrs avatar
Får jag fråga hur du fuskar?
Citera
2007-09-14, 16:31
Medlem
Har du ingen som kan sätta 2.0 på HP som är tillräckligt lik dig för att kunna skriva HP i ditt namn?
Citera
2007-09-14, 23:06
Medlem
Cyborgss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different
Har du ingen som kan sätta 2.0 på HP som är tillräckligt lik dig för att kunna skriva HP i ditt namn?

Funderar på saken haha
Citera
2007-09-14, 23:34
Medlem
Cyborgss avatar
XXXL, tack så mycket för tipset med folkhögskola!
Jag ser en möjlighet nu.. För där kan jag t.ex. läsa flera av de ämnen jag hade svårt med i gymnasiet, få hjälp med dem och sedan klara av att tenta av dem genom komvux.

Citera
2007-09-15, 08:49
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Du tycker inte det finns en anledning till varför man ska lära sig ämnena som man läser och inte fuska sig förbi dom?

nej, det finns ingen som helst mening bakom betygskraven för dagens utbildningar.
Citera
2007-09-15, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare
nej, det finns ingen som helst mening bakom betygskraven för dagens utbildningar.

Tillgång och efterfrågan?
Citera
2007-09-15, 12:28
Medlem
Citat:

Du vill inte specificiera dig lite hur du menar?

Jag personligen tycker att Ekonomi kurser helt klart kräver kunskap i matte C t.ex. Finns massa kurser som jag tycker är relevant att kunna för vissa program på universitetet.
Citera
2007-09-15, 19:12
Medlem
Ko Fångares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL
Du vill inte specificiera dig lite hur du menar?

Jag personligen tycker att Ekonomi kurser helt klart kräver kunskap i matte C t.ex. Finns massa kurser som jag tycker är relevant att kunna för vissa program på universitetet.

Jaha, det skiter väl jag i vad du tycker. Verkligheten ser ut som så att man INTE behöver vara duktig på idrott, bild, historia etc för att klara en ekonomutbildning.
Det finns ingen som helst anledning, vilket du påstår, lära sig det kurserna behandlar, generellt sett.
Citera
2007-09-15, 19:26
Medlem
zumazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Different

Då måste man nog vara bra jävla lik. Har för mig att de kollar leg:et inför varje delprov. Nån bör ju reagera om id:t inte stämmer.
Citera
2007-09-15, 19:30
Medlem
Citat:
Jaha, det skiter väl jag i vad du tycker. Verkligheten ser ut som så att man INTE behöver vara duktig på idrott, bild, historia etc för att klara en ekonomutbildning.
Det finns ingen som helst anledning, vilket du påstår, lära sig det kurserna behandlar, generellt sett.

Som sagt, tillgång och efterfrågan. Ju fler med bra betyg som vill läsa utbildningarna desto högre snitt.
Citera
2007-09-15, 21:09
Medlem
Citat:

suck! Är allt jag har och säga åt sådana här personer som inte kan bedriva en dialog.

Det finns många anledningar till att lära sig kurserna som man läser. Det framhäver jag fortfarande, trots din tafatta jämförelse. Var någonstanns nämnde jag idrott? var någonstanns nämnde jag bild, var någonstanns nämnde jag historia? Sen är det väl otroligt RELEVANT vad man planerar att studera, vill man läsa historiska på universitetet finns det MASSOR av anledningar att klara av en historia kurs och att vara insatt i historia är en fördel. Vill man bli konstlärare, bildlärare eller annat som har med bild och göra så finns det som ovan nämnt massa fördelar.

NEJ jag påstår inte att det är ett måste att vara kunnig i det. Lär dig läsa vad jag skriver: "Finns massa kurser som jag tycker är relevant att kunna för vissa program på universitetet." Detta är MIN åsikt, sen vad du tycker skiter jag fullständigt i också! JAg tycker också att kunskap är alltid bra och ha oavsett vad därav också relevant att kunna kurserna man lär sig. JAg tycker fortfarande att Matte C som var mitt främsta och enda exempel är väldigt RELEVANT till Ekonomi kurserna på universitetet. Men det e klart man kan alltid vränga allt man ser, läser och hör hur man vill, du är ett exempel.

På dig låter det som du vill argumentera under en lågstadienivå, jag är inte intresserad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in