Citat:
Ursprungligen postat av Tockken
Tackar det funkade fint! följdfråga, det jag laddat ner är 30G zipfiler där vardera är 190MB, hur gör jag för att packa upp dessa på rätt sätt? har testat att packa upp den första "översta" när jag packat upp rarfiler förrut å det har funkat bra men nu får jag inte med allt, bara ett "kapitel" typ av filmen och det blev ett gäng olika EVO filer av dem, lite jobbigt att behöva starta varje kapitel när man kollar.
edit, det skulle ta väldans lång tid att packa upp alla filer, tar typ 20 min för en 190 mb fil.
edit igen, när jag spelar upp filerna har jag inget ljud heller, varför?
Nu brukar jag packa upp filer med total commander eller pkunzip, så vet inte riktigt säkert hur det funkar i winzip eller vad du nu kör med.
Men du kan testa detta:
Har för mig winzip lägger in massa shellextensions, bland annat lite extragrejer till högerklickmenyn i utforskaren.
Prova att i utforskaren markera alla zipfilerna i katalogen och högerklicka på dem. Välj "Extract with Winzip" eller nåt sånt. Nu borde alla filer packas upp.
Det kommer nog inte ta så superlång tid att packa upp alla filer. Vad som hänt tidigare är garanterat att du öppnat den första zipfilen, och lyckats packa upp den första av dina filmfiler, som spänner över en hel del av dina zipfiler så att säga.
Du har alltså packat upp en ganska stor del av de där zipfilerna och inte bara en som det är lätt att tro.