2007-09-11, 01:37
Medlem
Megalomanias avatar
Jag har funderat ett bra tag på om man inte skulle dra ihop en spelturnering här på Flashback, förutsatt att det finns intresse. Personligen tycker jag att SFII är det ultimata spelet för sådant här då de flesta redan är bekanta med kontrollerna och om inte annat så är det enkelt att lära sig (fast svårt att bemästra) men det är knappast gjutet i sten så har ni något bättre förslag så låt höra.

Nu skapar jag bara den här tråden för att kolla hur många som kan tänka sig att haka på så de specifika reglerna för den eventuella turneringen kommer att utformas senare. Med det i åtanke så är det bara att kasta fram alla synpunkter och idéer ni har så kan vi tillsammans gallra allt eftersom och försöka åstadkomma ett väloljat upplägg.

Om det blir många som joinar så kanske turneringar i gamla klassiker kan bli ett stående inslag här i spelforumet. Jag tycker att det skulle vara grymt roligt att testa sina skills mot de människor man vanligen diskuterar spel med. Vad säger ni?
Citera
2007-09-11, 01:51
Medlem
Carcasss avatar
Jag är med! Låter kul!
Citera
2007-09-11, 13:21
Medlem
Fittfittas avatar
En trevlig idé. (Ni hade dock inte haft någon chans mot Fittfitta.)
Citera
2007-09-11, 13:51
Moderator
Falukropps avatar
Hm, det där lät fan roligt. Ingen i gänget kunde ge mig på näsan när jag körde Guile, Blanka eller Chun Li back in the days
Citera
2007-09-11, 18:35
Medlem
Megalomanias avatar
Än så länge är uppslupningen inte direkt överväldigande. Några till måste väl ändå tycka att det vore skoj? Runt ett 20-tal deltagare hade jag hoppats på att få med så att det blir ett par omgångar.

Jag hade tänkt mig att man väljer sin karaktär innan turneringen börjar och kör med samma genom alla matcher. För att två spelare med samma karaktär ska kunna mötas blir det därför Street Fighter II: Champion Edition vi kommer att spela. Det betyder att även bossarna går att spela med.

Kom igen nu och bevisa att ni kan mer än att spela CS med wallhacks eller är ni rädda att få stryk?
Citera
2007-09-11, 18:38
Medlem
storytellers avatar
Tänkte du att turneringen skulle gå av stapeln IRL eller över internet via emulator?
Citera
2007-09-11, 18:43
Medlem
Megalomanias avatar
Över Internet naturligtvis. Jag borde väl ha klargjort den saken från början men jag tänkte att det skulle vara underförstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in