2009-05-08, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
GW kom med en ganska rejäl sågning av dagens svenska kriminologi "Liberalt trams"

Fast när han skulle förklara vad DNA är förkortning av blev det fel båda gångerna.

Istället för deoxyribonucleic acid, sa han deoxyribonucleic akcid, så även solen har sina fläckar
Citera
2009-05-08, 14:16
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooLost
Fast när han skulle förklara vad DNA är förkortning av blev det fel båda gångerna.

Istället för deoxyribonucleic acid, sa han deoxyribonucleic akcid, så även solen har sina fläckar

Hehe, just detta extra k reagerade jag också på då!
Citera
2009-05-08, 15:36
Medlem
nickex35s avatar
Det beror på flatheten som brett ut sig, är det en norrman man efterlyser i efterlyst så sägs det 30-35 år norrman eller pratar klingande norska ljushårig, är det en från somalia blir det lite diffust, mörhårig mörkhyad, thats it...vad menas...synd att man fegar så, det är liksom inget att hymla med, ska han dit eller vad är pointen?
Citera
2009-05-08, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Hehe, just detta extra k reagerade jag också på då!

Låt GW vara.
Han har mycket att tänka på och är en skön typ.
Själv skulle jag inte kunna hålla hälften av den statistik (bland annat) i huvudet som han gör. Det var åtminstonde ingen freudiansk felsägning.
Citera
2009-05-08, 16:41
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Låt GW vara.
Han har mycket att tänka på och är en skön typ.
Själv skulle jag inte kunna hålla hälften av den statistik (bland annat) i huvudet som han gör. Det var åtminstonde ingen freudiansk felsägning.

Jovisst är GW skön men det hindrar väl inte att man kan kommentera en upprepad felsägning - om än ej freudiansk - lite med glimten i ögat...?
Citera
2009-05-08, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jovisst är GW skön men det hindrar väl inte att man kan kommentera en upprepad felsägning - om än ej freudiansk - lite med glimten i ögat...?

Absolut icke så!
Han har nog sina fel, den gode GW, precis som vi andra.

Ett favoritcitat av GW, går nå`t sån`t här:

"Vissa dricker för att glömma.
Andra för att bli kreativa och komma på saker.
Jag tillhör den första kategorin, för det tycker jag är lite finare."
Citera
2009-05-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
I kvällens Efterlyst.
19-åriga Sofia blev överfallen av tre killar i Gamla stan.
Kan ni gissa vad signalamentet säger ?

Ja ursh hoppas dom åker fast det är min lillasyster som det handlar om. ÄCKLIGA MÄNNISKOR DET FINNS suck
Citera
2009-05-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nathalii3
Ja ursh hoppas dom åker fast det är min lillasyster som det handlar om. ÄCKLIGA MÄNNISKOR DET FINNS suck
Det var modigt av henne att berätta.
Citera
2009-05-20, 17:56
Medlem
420-7/11s avatar
Gillar (gol tv)Efterlyst men tycker att det var roligare förr när man fick se smarta kupper av tex. Maskeradligan.
Att man fick se planeringen mm.
Inte som nu när det känns mer som att det primära målet är att sätta dit brottslingar. (Dessa uslingar.. som Brynolf brukade säga ).

Tycker att det är bra att dom (outar) signalement oavsett ursprung.
Citera
2009-06-09, 23:39
Medlem
niclasnjs avatar
Tycker det borde komma nya avsnitt av exempelvis "Svenska Mord" eller "Jakten på en mördare". Annars är det ofta ingen uppföljning på brotten i Efterlyst. Vad hände sen? Behind the sceens!!
Citera
2009-06-13, 00:20
Medlem
Poyrojts avatar
Kommer på att jag saknar Efterlyst nu under uppehållet, programmet som faktiskt för mej är enda anledningen till att
behålla TV3 bland betalkanalerna. Dom borde satsa på att köra hela året om
med färska händelser, så slipper dom tugga om så mycket gammal skåpmat när säsongen väl startar.
Dock gör alla reklamavbott att den effektiva programtiden bara blir futtiga 35-40min. och i mitt fall blir det därför alltid till att banda och spola över i efterhand.

Vore dessutom nice, som komplement, med ett svenskt program typ "COPS", som följer polispatruller och inte pixlar drägget i onödan. Borde bli en riktigt lång näsa åt
övriga medias förskönande omskrivningar med sådana bilder, direkt från den skrämmande verkligheten.
Ett slags "Fria Nyheter" i TV-form = Tittarsuccé och i viss mån en avskräckande effekt på vardagsbuset.
(IRL -TV är vassare verktyg än stela övervakningskameror).
Senast redigerad av Poyrojt 2009-06-13 kl. 00:47. Anledning: Redigerat text
Citera
2009-07-08, 12:54
Medlem
negergustavssons avatar
http://www.folkbladet.nu/?p=150383
Två kulturberikare åtalas för våldtäkt i svarttaxi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in