2008-09-18, 21:58
Medlem
Fettogubbens avatar
Kan men se programmet någonstans?
Citera
2008-09-18, 22:25
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Har de inte visat denna bild från övervakningskameran på den påstådda Östermalmsmannen till de övriga offren? Alltså, eftersom de tror att det är samma person som härjat på Östermalm ett tag?

Övervakningsfilmer kan vara till stor hjälp för polisen, särskilt då medier väljer att publicera bilderna. Men enligt Hasse Aro krävs det mer än ett utpekande för att Efterlyst ska gå ut med omaskade bilder på en misstänkt.
- Det räcker inte med att ett vittne pekar ut en person på bild och säger ”att det var han som gjorde det” för att vi ska göra det. Vi kräver mer som pekar på att personen på bilden verkligen är gärningsmannen, och det hade vi i detta fall, säger han.

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1304279/polis-tipsade-polis-om-gardetmannen
Citera
2008-09-19, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine

Är det bara statistiken ni är ute efter eller är det att förebygga brotten i sig. Förebygg brotten istället genom att bry er. Ok. Sy in varenda djävla invandrare då, bara för att de är mörkhyade eller något så får ni ju se hur det blir. Klaga sedan inte när mormor och morfar inte har tillsyn på ålderdomshemmet eller när bussarna står utan förare eller när ni inte kan göra avdrag för hushållsnära tjänster för att det inte finns några som städar eller vad fan det nu är. Saken är den att det är väldigt många invandrare som gör jobben som vi inte vill göra. Eftersom vi är för fina för att skita ned oss. Ja vi är till och med för fina för att bry oss, för det är ju pinsamt. Eller hur? I andra länder går folk emellan med en gång om något händer. Här kan folk råka ut för vadsomhelst på gatan utan att folk rör ett finger. Har själv gått emellan många gånger i bråk och varit ensam om det. Ibland har man inte ens fått tack för vad man gjorde från offret självt. Det går an och gå omkring i köket och klaga eller sitta på Flashback och gömma sig.

Och kan ni sluta med snacket att Sverige stannar ifall invandrarna försvinner!
Hade vi ingen äldrevård, ingen kollektivtrafik eller hushållsnära tjänster innan invandrarna ramlade in här eller?!?!

Och ja, det ska nog mycket till ifall jag ska våga riskera livet för att gå emellan några som tjaffsar. För många har dött för skitsaker när dom lagt näsan i blöt. Vi svenskar håller oss gärna för oss själva och sköter oss själva.
Det är en anledning till att vi inte hamnar i krig och att det ser bra ut i landet. Dock har vi ett gäng här som är precis tvärtom och som håller på att driva detta landet åt det hållet oxå.
Citera
2008-09-21, 12:25
Medlem
schabo-labos avatar
I reklamen för onsdagens avsnitt berättar de om rånaren vars favoritprogram är Efterlyst.. de säger att han åkte fast för att han studerat programmet för noga, nån som har aning om vad han faller dit för?
Citera
2008-09-24, 16:39
Medlem
Bagronks avatar
Rån? De säger väl det i trailern? Eller hur menar du?
Citera
2008-09-24, 17:17
Bannlyst
undrar vad "invandrarnytt" ska bjuda på ikväll....
ska SD vinna fler röster på kvällens fall?
Citera
2008-09-24, 18:46
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandgodis
undrar vad "invandrarnytt" ska bjuda på ikväll....
ska SD vinna fler röster på kvällens fall?

Specialreportage om Pernillas & Englas mördare.
Citera
2008-09-24, 19:28
Medlem
Wittgensteins avatar
Dagens Efterlyst: "Med en teleskoplastare, iscensatta bränder och skarpladdade bomber stormades Loomis svenskägda värdedepån i Glostrup, Danmark.

Men polisen misstänker att gärningsmännen kan finnas i Stockholm. Detta eftersom bilar och stora delar av det materiel som användes kommer från den svenska huvudstaden.

Och anledningen till de långväga gästerna tror man är att det helt enkelt har blivit för svårt att genomföra motsvarande kupper i Sverige. Det framkommer i kvällens avsnitt av TV3:s Efterlyst."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3383170.ab

Med tankte på att det handlar om "svenskar" så tycker jag att beskrivningen "de långväga gästerna" är mycket humoristisk.
Citera
2008-09-24, 21:44
Medlem
Tuesdays avatar
Efterlyst visar offentliga Pernilla Hellgren-FUP-förhör och kallar det för unikt material.
Citera
2008-09-24, 23:22
Medlem
Varför har det bytt dag? Det stör mig..
Citera
2008-09-25, 08:22
Medlem
Bagronks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Efterlyst visar offentliga Pernilla Hellgren-FUP-förhör och kallar det för unikt material.

Jag tror det var delen när de sa "Efterlyst har som enda medium tagit del av gärningsmannaprofilen som gjordes i början av 1990-talet" utgjorde det unika materialet
Citera
2008-09-25, 10:05
Medlem
ErikJs avatar
Någon som vet om det två äckliga blattarna som våldtagit tjejer åkt fast? Han på gärdet och han på toaletten vid alvik?

Efterlyst är helt klart ett av de bästa programmen som fan blir bättre och bättre för varje år som går. En snabb fråga till:

Kommer Leffe GW överleva hela säsongen? Vi alla vet ju att han är trött/låter trött men hans viktproblem och andningssvårigheter låter fan inte okej.

Btw så är Leif kung och jag väntar bara på att han ska säga "Nu gör jag idag mitt sista program för efterlyst och eftersom jag då inte behöver vara så himla politiskt korrekt längre kan jag säga. Ja invandrarna håller på fördärva vårt samhälle fullständigt och att polisen, media och regeringen inte förstår det är och förblir troligen en gåta för mig"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in