2007-09-03, 11:31
Medlem
Bungies avatar
Hej!

Sitter just nu i mitt studentrum någonstans i Sverige och har ett litet problem.
Hur ska jag få den mail jag använder hemma (X@telia.com) till den dator jag sitter med här? Använder mig av Outlook express, vilket både finns på den nya och (givetvis) den gamla datorn. Men hur bär man sig åt för att överföra den e-mailadressen till denna?

Mvh

Bungie
Citera
2007-09-03, 11:37
Medlem
kimdah2002s avatar
Du skapar bara ett likadant konto (Verktyg/Konton/e-post/lägg till) på din studentdator som du har på din hemmadator. Du måste dock ha en annan utgående SMTP server vilket du borde fått med ditt studentkonto eller kolla med någon granne. Dessutom kan du bocka i lämna en kopia på servern så får du även alla mail hemma...

Eller så kör du e-posten via telias web-gränssnitt...
Citera
2007-09-03, 11:45
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du skapar bara ett likadant konto (Verktyg/Konton/e-post/lägg till) på din studentdator som du har på din hemmadator. Du måste dock ha en annan utgående SMTP server vilket du borde fått med ditt studentkonto eller kolla med någon granne. Dessutom kan du bocka i lämna en kopia på servern så får du även alla mail hemma...

Eller så kör du e-posten via telias web-gränssnitt...

Jag har inte fixat mig ett studentkonto ännu, har endast kopplat in nätverkskabeln i väggen. Och det räckte för att komma ut på internet iaf.
Citera
2007-09-03, 12:48
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bungie
Jag har inte fixat mig ett studentkonto ännu, har endast kopplat in nätverkskabeln i väggen. Och det räckte för att komma ut på internet iaf.
Isåfall är det bara att fråga någon vilken den utgående SMTP servern är och fylla i den resten av uppgifterna som är desamma som på din hemdator...
Citera
2007-09-03, 15:17
Medlem
Bungies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Isåfall är det bara att fråga någon vilken den utgående SMTP servern är och fylla i den resten av uppgifterna som är desamma som på din hemdator...

Okej.
Tack så mycket. Får går ner till kontoret och höra med dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in