Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-15, 13:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Allt hat mot Aftonbladet till trots här, så är det ändå väldigt mycket kommentarer och artiklar om eller från just ... Aftonbladet.

Aftonbladet is winning...
Det är oerhört många som vet vad som står i tidningarna som de aldrig läser...
Själv läser jag i princip dagligen bägge tidningarna.
Citera
2007-09-15, 13:19
Medlem
sicnexs avatar
slutade köpa pappersutgåvan för åratal sedan, nätupplagan nyttjas dock i viss mån fortfarande
Citera
2007-09-15, 13:39
Medlem
Trumpeters avatar
Har inte köpt aftonbladet (eller expressen) över på tre år.
Citera
2007-09-15, 13:49
Medlem
troubadixs avatar
Även nätupplagan ger intäckter i form av annonseringsplatser, så sluta surfa på skiten så kommer annonsörerna betala mindre...

Jävligt bekvämt att säga man bojkottar tidningen när man inte behöver köpa den och kan läsa på nätet istället.
Citera
2007-09-15, 13:51
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är oerhört många som vet vad som står i tidningarna som de aldrig läser...
Själv läser jag i princip dagligen bägge tidningarna.

Detta är en ganska trött refräng.

Ja, många här kommenterar den mix av PK-snyft och rent nonsens som kvällshororna trycker ur sig varje dag, eftersom den ofta har ett underhållningsvärde och fungerar som symptom på hur usel svensk dagspress är. Ett diskussionsunderlag helt enkelt.

Däremot är det sannolikt ytterst få som betalar för papperstidningen, och det är den springande punkten. Man surfar in gratis på kvällshorans hemsida, identifierar någon särskilt löjlig artikel, och diskuterar den på Flashback. Kostnad: 0 kr.

Jag skulle aldrig drömma om att betala pengar för Aftonhoran eller Träckspressen år 2007.

Är alla med på det nu?
Citera
2007-09-15, 13:55
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troubadix
Även nätupplagan ger intäckter i form av annonseringsplatser, så sluta surfa på skiten så kommer annonsörerna betala mindre...

Jävligt bekvämt att säga man bojkottar tidningen när man inte behöver köpa den och kan läsa på nätet istället.

Det viktiga är att inte klicka på annonserna på nät-tidningen; det är den viktigaste mätpunkten. Jag har aldrig klickat på en internet-annons i hela mitt liv

Dessa web-intäkter är dessutom en droppe i havet jämfört med kostnaden som pappersupplagan drar.

En s k lose/lose-situation för tidningarna... föga överraskande.
Citera
2007-09-15, 14:06
Bannlyst
Varför bara AB? Kopplingen med (S) eller försnuskandet av "nyheter"? Om det gäller det senare bör ni gå hårdare på Expressen. Den är ju faktiskt ännu värre vad gäller porr-chock-"nyheter".
Citera
2007-09-15, 14:14
Medlem
vättes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
/.../ Större delen av dessa tidningar är ganska pigg journalistik. Kvällisarna slår ju morgontidningarna med hästlängder i snabbhet. Och det är faktiskt ganska sällan de har direkt fel i nyhetsbevakningen.
Men det är just det de har. Leta upp en artikel om en händelse eller ett fenomen som du är insatt i, sedan är det bara att räkna hur många gånger journalisten har skrivit direkta felaktigheter, missuppfattat något eller skarvat med sanningen.

Grejen är att oftast är läsaren än sämre insatt än journalisten, och upptäcker därför inte felen. Men VARJE gång man kan något om det som tidningen rapporterar om, eller har möjlighet att själv kolla upp om uppgifterna stämmer, är artikeln ofelbart fullproppad med fel och lögner.
Citera
2007-09-15, 14:15
Medlem
theKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Varför bara AB? Kopplingen med (S) eller försnuskandet av "nyheter"? Om det gäller det senare bör ni gå hårdare på Expressen. Den är ju faktiskt ännu värre vad gäller porr-chock-"nyheter".

Aftonhorans och S grundmurade hat mot kommersialisering så länge intäkterna inte tillfaller dem, är min motivering. Ett exempel är betaltjänster på sajten för artiklar etc (t o m nyheter ibland) - SExpressens sajt är fri från sådant.

Personligen tycker jag att Aftonhoran är värre än SExpressen.

EDIT: Stavfel
Citera
2007-09-15, 14:27
Medlem
Ett väldigt bra sätt att bojkotta de är att undvika länkning till deras artiklar.

När folk som löser på slaskpressen finner en intressant artikel startar de en tråd om det på FB. De kopierar direkt in länken i trådstarten och uppmanar folk att diskutera.

Istället ska man kopiera artikeltexten och klistra in den i en "spoiler", i tråden.
Fördelar med det:

* Betydligt enklare för läsaren att klicka på en knapp i inlägget och få hela artikeltexten, direkt i inlägget. Simpelt och mycket praktiskt.

* Om alla som öppnar tråden ifråga tvingas öppna slaskpressen sida för att läsa artikeln, tjänar slaskpressen pengar på alla som öppnar deras sida, genom all reklam som visas där.

* Min datorn med 512mb ramminne segar ned ordentligt på grund av alla flash- gigantiska reklambilder som finns där. Att få datorn nedsegad för att få fram en liten artikeltext känns inte motiverande.

Kontenta:
Inklistrande av artikeltexterna från slaskpressen underlättar otroligt mycket och man slipper stödja slaskpressen.

Om det finns bilder i slaskpressartikeln som man vill ha med så är det bara att direktlänka.
Citera
2007-09-15, 14:27
Medlem
bernankes avatar
Grejen är ju att trots att alla här vet att Aftonbladet är dynga läser ni skiten ändå. Dagligen poppar det ju upp trådar som hänvisar till någon absurditet ur Aftonbladet. Gör som man gjorde med Sverigedemokraterna - tig ihjäl dem!
Citera
2007-09-15, 14:30
Medlem
theKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Ett väldigt bra sätt att bojkotta de är att undvika länkning till deras artiklar.

Kontenta:
Inklistrande av artikeltexterna från slaskpressen underlättar otroligt mycket och man slipper stödja slaskpressen.

Om det finns bilder i slaskpressartikeln som man vill ha med så är det bara att direktlänka.

Bra där, Mansig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in