2007-09-03, 18:06
Medlem
Krappfiskarns avatar
Personligen anser jag (när vi ändå är inne på sex och religion) att det finns få saker som är skönare än att tömma sitt ädla säd i eller på en religiös kvinna som man inte är gift med.
Citera
2007-09-03, 18:41
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Personligen anser jag (när vi ändå är inne på sex och religion) att det finns få saker som är skönare än att tömma sitt ädla säd i eller på en religiös kvinna som man inte är gift med.

Citera
2007-09-03, 18:42
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Men jag tror inte det är meningen att man skall i sin ensamhet sitta och titta på andra nakna människor och dra i sin lilla lem.
Det är inte upp till mig att dömma om onani är rätt eller fel.
Känner du skam efter ja då är det fel för dig. Triv du med att göra det så är det väl upp till dig.
Om du är kristen och valt att följa jesus och har som eftersträvan att bli som honom kan du ställa dig frågan:
"hade jesus gjort så här" Då får du troligvis ett bra svar.

Du skapar många frustrationer ifall du håller på att dramatisera din biologi sådär.
Citera
2007-09-03, 18:53
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Ahlm
Haha! Tror du inte att det handlar om att du ppfostrats i ett samhälle/familj eller omgivning i övrigt där sex är tabubelagt? Trots att vi oftas hör om Sveriges lössläppthet gentemot sex så är det fler än bara du som får ångest om de onanerar. Jag är övertygad om att detta är ett bihang som hängt med från äldre tiders syn på sexualiteten som bla, eller kanske framförallt, kyrkan har propagerat för. Att onani fördömdes av kyrkan är vida känt. Kristna kyrkor har väldigt ofta stått för förtryckt sexualitet vilket givetvis leder till ångest och skuldkänslor.

Givetvis är det inte onaturligt att runka. Andra djur gör det också, inte bara människan. Och vad fan - det är skönt och skadar ingen så varför skulle vi inte göra det?
Jag har aldrig blivit lärd att det är fel, snarare tvärtom. Onani var nått som alla gjorde.
Det var sen när jag blev frälst som jag sluta med detta djuriska perversa betende
Att djuren gör si och så övertygar inte mig att det blir mer oki. Djur slickar sig själv i rektum. Gör du det?
Citera
2007-09-03, 18:55
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Du skapar många frustrationer ifall du håller på att dramatisera din biologi sådär.
nedå, livet har aldrig varit bättre.
Finns bättre saker i livet än runka till free6.com
Citera
2007-09-03, 18:57
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
nedå, livet har aldrig varit bättre.

Det är klart att du på sikt mår dåligt av att medvetet förtränga din biologiska klocka.
Citera
2007-09-03, 19:02
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:

Ja verkligen, jag själv föredrar Bangbros.com. De har bättre kvalité och snabbare buffring.
Citera
2007-09-04, 10:35
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Man kan ju ha sex med sin partner. Det är ganska oki
Sitta att runka till stream-porr gör ingen lyckligare. Man kan bli helt skadad om man gör det för mkt. Synen på sex och framförallt kvinnor blir helt sjuk till slut.
Skuldbelägga onani och sex är inget jag förespåkar.
Man kan ju snarare föra en sansad debatt om det och visa att sex är nått fint och vackert.

Tillåt mig småle. Inte skuldbelägga säger du men det är ju precis vad du gör. Man kan ju bli helt skadad säger du. Hur får du ihop det hela? Skall man onanera och ha sex efter SleepaZ manual för att det skall vara ok? Jag fattar inte hur du får ditt eget resonemang att gå ihop men så är du tydligen kristen så det är inte annat att vänta
Citera
2007-09-04, 11:01
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Tillåt mig småle. Inte skuldbelägga säger du men det är ju precis vad du gör. Man kan ju bli helt skadad säger du. Hur får du ihop det hela? Skall man onanera och ha sex efter SleepaZ manual för att det skall vara ok? Jag fattar inte hur du får ditt eget resonemang att gå ihop men så är du tydligen kristen så det är inte annat att vänta
Vem skuldbelägger jag? Min åsikt är att porr kan vara dåligt för en ung människas syn på sex.
Och det är ingen åsikt jag har pga att jag är kristen. Därimot så har jag lärt mig genom jesus att sitta och tokrunka till stream porr (Bangbros.com stuket) inte direkt gör mig till en bättre och gladare människa.

Det jag inte förstår är varför en del av här i denna tråden ens kommenterar det jag skriver. För enligt er är porr och onani lika naturligt som att äta mat. Varför ens bry er då?
Citera
2007-09-04, 15:25
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig blivit lärd att det är fel, snarare tvärtom. Onani var nått som alla gjorde.
Det var sen när jag blev frälst som jag sluta med detta djuriska perversa betende
Att djuren gör si och så övertygar inte mig att det blir mer oki. Djur slickar sig själv i rektum. Gör du det?

Nej för jag kan inte göra det . Djuren gör det för att hålla sig rena. Människor har andra sätt att hålla sig rena på.

Jag menade inte att du aktivt uppfostrats till att få skuldkänslor för sex utan att det ligger "under ytan" i vårt samhälle (det luckras dock upp dagligen). Gamla tankar hänger ofta kvar längre än vad folk tror eller är medvetna om. Skuldkänslor gentemot onani är ett perfekt sådant exempel.

Onani är som sagt inte skadligt och det skönt och man lär dessutom känna sin egen kropp genom att själv utforska den. Vad skulle vara fel med det enligt dig?
Citera
2007-09-04, 15:27
Medlem
Bismillah

SleepaZ

Citat:
Min åsikt är att porr kan vara dåligt för en ung människas syn på sex.
Kan inte annat än hålla med. Fick jag bestämma skulle hela denna inkomstbringande rörelse få gå till havets botten och inte syna dagsljus igen. (Alltid lär det reta någon - som vanligt.... )

I alla fall jag håller med, de som är unga och oerfarna och inte vet vad ett normalt samliv (beroende på person till person givetvis) generellt sett är mellan två människor, och de lär kunna få vissa problem om de börjar med att utforma sina föreställningar om vad det är via porr-vägen. Det är de själva som lär blir lidande om de tar det som en läromästare.

Så för min del - skrota porren!
Citera
2007-09-04, 16:26
Medlem
Citat:
När ska den patetiska fasaden spricka, gud ser er när ni drar i era pickar

God the pedophile!

Srry om någon påpekat detta (jag skumläste igenom tråden lite fort för o kommentera detta, kan ha missat ett par inlägg) men den kristna kyrkan har väl ägt bordeller under sin verkliga storhetstid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in