2007-08-30, 11:32
Hej!
Postade detta i Firefox-tråden men upptäckte i efterhand att det inte var specifikt för just Firefox:
Mina torrents rullar på som vanligt och MSN funkar så det är inte tal om att anslutningen är fullständigt död eller så. Jag provade även Internet Explorer men där funkar det lika illa - det vill säga ibland.
Inte helt sällan strular skiten genom att ladda in sidorna felaktigt, se bara följande: http://img262.imageshack.us/my.php?image=strulqa1.jpg
Jag har försökt att reparera min anslutning genom högerklick i nätverksanslutningar och även återställt diverse standardinställningar genom ett litet program kallat Winsock XP Fix utan resultat samt att mina eftersökningar på internet inte gett några tillfredsställande lösningar i övrigt (de är i stil med att man ska bocka i att Firefox hämtar bilder osv).
Vad tror ni? Har kört Ad-Aware samt fullscan med NOD32 - det här Hijackthis, är det något som kan vara aktuellt?
Ber ödmjukast om hjälp,
eden nollan
EDIT:
Windows XP
Firefox (senaste)
Trådlöst nätverk med en skräpig D-Link 624+
10/10 Bredband från ett obskyrt företag i Lund
Sygate Personal Firewall Pro
lite information som kanske är användbar...
Postade detta i Firefox-tråden men upptäckte i efterhand att det inte var specifikt för just Firefox:
Citat:
Ja, alltså, jag har helt enkelt problem med att ladda webbsidor. På samma sätt får jag trycka som en galning på Enter när jag anger adresser manuellt eller ska besöka ett bokmärke.
Ursprungligen postat av nollan
Fyfan. Nu har jag drabbats av något konstigt, min Firefox strejkar när jag klickar på länkar. Helt godtyckligt laddar skiten inte länkar jag trycker på utan det är som att de "glappar". Bara för att komma till detta fönster hamrade jag >20 ggr på "Post a reply". Ibland går det med ett klick, ibland går det med 3 och ibland 20-30 försök.
Felet inträffade för ca 20 minuter sedan och drabbade mig även en gång förra veckan då jag löste det genom att ominstallera hela skiten inklusive profiler och allt (orka).
Vad fan göra? Google har inte mycket i övrigt att erbjuda i hjälp av vad jag lyckats finna.
Hjälp mig för satan, maken till irriterande bugg har jag då aldrig stött på!
Felet inträffade för ca 20 minuter sedan och drabbade mig även en gång förra veckan då jag löste det genom att ominstallera hela skiten inklusive profiler och allt (orka).
Vad fan göra? Google har inte mycket i övrigt att erbjuda i hjälp av vad jag lyckats finna.
Hjälp mig för satan, maken till irriterande bugg har jag då aldrig stött på!

Mina torrents rullar på som vanligt och MSN funkar så det är inte tal om att anslutningen är fullständigt död eller så. Jag provade även Internet Explorer men där funkar det lika illa - det vill säga ibland.
Inte helt sällan strular skiten genom att ladda in sidorna felaktigt, se bara följande: http://img262.imageshack.us/my.php?image=strulqa1.jpg
Jag har försökt att reparera min anslutning genom högerklick i nätverksanslutningar och även återställt diverse standardinställningar genom ett litet program kallat Winsock XP Fix utan resultat samt att mina eftersökningar på internet inte gett några tillfredsställande lösningar i övrigt (de är i stil med att man ska bocka i att Firefox hämtar bilder osv).
Vad tror ni? Har kört Ad-Aware samt fullscan med NOD32 - det här Hijackthis, är det något som kan vara aktuellt?
Ber ödmjukast om hjälp,
eden nollan
EDIT:
Windows XP
Firefox (senaste)
Trådlöst nätverk med en skräpig D-Link 624+
10/10 Bredband från ett obskyrt företag i Lund
Sygate Personal Firewall Pro
lite information som kanske är användbar...