Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-08-30, 11:32
Medlem
nollans avatar
Hej!

Postade detta i Firefox-tråden men upptäckte i efterhand att det inte var specifikt för just Firefox:
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Fyfan. Nu har jag drabbats av något konstigt, min Firefox strejkar när jag klickar på länkar. Helt godtyckligt laddar skiten inte länkar jag trycker på utan det är som att de "glappar". Bara för att komma till detta fönster hamrade jag >20 ggr på "Post a reply". Ibland går det med ett klick, ibland går det med 3 och ibland 20-30 försök.

Felet inträffade för ca 20 minuter sedan och drabbade mig även en gång förra veckan då jag löste det genom att ominstallera hela skiten inklusive profiler och allt (orka).

Vad fan göra? Google har inte mycket i övrigt att erbjuda i hjälp av vad jag lyckats finna.

Hjälp mig för satan, maken till irriterande bugg har jag då aldrig stött på!
Ja, alltså, jag har helt enkelt problem med att ladda webbsidor. På samma sätt får jag trycka som en galning på Enter när jag anger adresser manuellt eller ska besöka ett bokmärke.

Mina torrents rullar på som vanligt och MSN funkar så det är inte tal om att anslutningen är fullständigt död eller så. Jag provade även Internet Explorer men där funkar det lika illa - det vill säga ibland.

Inte helt sällan strular skiten genom att ladda in sidorna felaktigt, se bara följande: http://img262.imageshack.us/my.php?image=strulqa1.jpg

Jag har försökt att reparera min anslutning genom högerklick i nätverksanslutningar och även återställt diverse standardinställningar genom ett litet program kallat Winsock XP Fix utan resultat samt att mina eftersökningar på internet inte gett några tillfredsställande lösningar i övrigt (de är i stil med att man ska bocka i att Firefox hämtar bilder osv).

Vad tror ni? Har kört Ad-Aware samt fullscan med NOD32 - det här Hijackthis, är det något som kan vara aktuellt?

Ber ödmjukast om hjälp,
eden nollan

EDIT:
Windows XP
Firefox (senaste)
Trådlöst nätverk med en skräpig D-Link 624+
10/10 Bredband från ett obskyrt företag i Lund
Sygate Personal Firewall Pro

lite information som kanske är användbar...
Citera
2007-08-30, 11:37
Bannlyst
Har du brandvägg på datorn eller något antivirus program??
Citera
2007-08-30, 11:39
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manati
Har du brandvägg på datorn eller något antivirus program??
Editerade in i originalposten att jag har Sygate Personal Firewall Pro - dock märkte jag ingen skillnad genom att låta den tillåta all trafik. NOD32 är som sagt virusprogrammet jag kör nu.
Citera
2007-08-30, 11:43
Bannlyst
hmm, prövat tillåta cookies???
Citera
2007-08-30, 11:45
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manati
hmm, prövat tillåta cookies???
Yes, Firefox tillåter cookies.
Citera
2007-08-30, 11:46
Bannlyst
Hade samma problem på jobbet igår, men det va bara det att jag tillät alla cookies så funkade det perfekt, iförsig det va enbart på en site ^^,
Citera
2007-09-03, 23:47
Medlem
nollans avatar
Helvetes jävlar...ingen som vet något relevant?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in