2007-08-30, 00:53
Medlem
Jag har ett stort problem med min nya dator, med vista home premium. Nr jag frsker ladda ner en torrent blockeras anslutningen p ngot stt. Jag misstnker att det har ngot att gra med Windows brandvgg, men jag har inte lyckats hitta ngon lsning p problemet sjlv.
Citera
2007-08-30, 17:05
Medlem
Ukklenitrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treliak
Jag har ett stort problem med min nya dator, med vista home premium. Nr jag frsker ladda ner en torrent blockeras anslutningen p ngot stt. Jag misstnker att det har ngot att gra med Windows brandvgg, men jag har inte lyckats hitta ngon lsning p problemet sjlv.
Mycket mjligt. Jag har stngt av Brandvggen ialf.
Citera
2007-08-30, 17:07
Medlem
BBMBBs avatar
kolla s att du har ditt torrent program med i undantag i brandvggen
Citera
2007-08-30, 22:40
Medlem
Jag har ppnat en port fr utorrent och bitcomet i windows brandvggen, men liktfrbannat fr jag ingen anslutning. Jag har prvat att stnga av brandvggen men det gav inte heller ngot resultat.

Jag r nu ganska vertygad om att problemet sitter i routern. P en annan sida har jag lst mig till att jag ska in i den och ppna en port. Tyvr har pappa satt password p routern, s jag nd inte komma in.
Citera
2007-08-30, 22:44
Medlem
Finns antagligen en hrd-reset p routern fr att nollstlla lsenordet (till vanligtvis ingenting). Brukar vara ett litet hl p baksidan man kan stoppa in en penna i fr att resetta. Ls p manualen till just din router fr att se hur man gr, men rkna med att pappa blir frbannad nr han mrker att ngon ndrat lsenordet till routern... r det inte 18-rsgrns hr frresten? Admin?
Citera
2008-01-31, 17:43
Medlem
mitt problem rr inte riktigt topic alls men det kndes ondigt att starta en ny trd,. nr jag anvnder bitcomet str det nstan jmt att jag seedar 30kb/s och det syns p mtaren trots att jag inte har ngon torrent uppe som visar p upload. Hur kommer det sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in