2007-08-30, 00:53
Medlem
Jag har ett stort problem med min nya dator, med vista home premium. När jag försöker ladda ner en torrent blockeras anslutningen på något sätt. Jag misstänker att det har något att göra med Windows brandvägg, men jag har inte lyckats hitta någon lösning på problemet själv.
Citera
2007-08-30, 17:05
Medlem
Ukklenitrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treliak
Jag har ett stort problem med min nya dator, med vista home premium. När jag försöker ladda ner en torrent blockeras anslutningen på något sätt. Jag misstänker att det har något att göra med Windows brandvägg, men jag har inte lyckats hitta någon lösning på problemet själv.
Mycket möjligt. Jag har stängt av Brandväggen ialf.
Citera
2007-08-30, 17:07
Medlem
BBMBBs avatar
kolla så att du har ditt torrent program med i undantag i brandväggen
Citera
2007-08-30, 22:40
Medlem
Jag har öppnat en port för utorrent och bitcomet i windows brandväggen, men liktförbannat får jag ingen anslutning. Jag har prövat att stänga av brandväggen men det gav inte heller något resultat.

Jag är nu ganska övertygad om att problemet sitter i routern. På en annan sida har jag läst mig till att jag ska in i den och öppna en port. Tyvär har pappa satt password på routern, så jag ändå inte komma in.
Citera
2007-08-30, 22:44
Medlem
Finns antagligen en hård-reset på routern för att nollställa lösenordet (till vanligtvis ingenting). Brukar vara ett litet hål på baksidan man kan stoppa in en penna i för att resetta. Läs på manualen till just din router för att se hur man gör, men räkna med att pappa blir förbannad när han märker att någon ändrat lösenordet till routern... Är det inte 18-årsgräns här förresten? Admin?
Citera
2008-01-31, 17:43
Medlem
mitt problem rör inte riktigt topic alls men det kändes onödigt att starta en ny tråd,. när jag använder bitcomet står det nästan jämt att jag seedar 30kb/s och det syns på mätaren trots att jag inte har någon torrent uppe som visar på upload. Hur kommer det sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in