2007-08-27, 09:11
Medlem
fbes avatar
Den här terminen läser jag kurser både vid KI och SU. Behöver jag dubbelt kårmedlemskap, eller räcker det med Medicinska Föreningen?
Citera
2007-08-27, 09:18
Medlem
Dubbla.

Många kårer ger rabatt om man är med i flera.
Citera
2007-08-27, 09:18
Medlem
Det räcker i den kår där du har dina "huvudsakliga" studier.
Citera
2007-08-27, 10:00
Medlem
Och det går även alldeles utmärkt att totalt strunta i att byta kår har jag märkt. Var med i helt fel kår i 5 år...

Iaf i Lund.
Citera
2007-08-27, 22:08
Medlem
Flesta kårer ger rabatt på avgiften om man enbart läser ett visst antal poäng.

Men vill man läsa på flera olika högskolor ett läsår blir man tvingad att gå med i flera (har varit med i 3 st olika studentkårer som mest).

Att tvingas betala 300 kr extra för att få läsa vid två olika högskolor är dock lite av ett i-landsproblem när man ser till att utbildningen dessutom är gratis.
Citera
2007-08-28, 09:05
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond Genetiker
Flesta kårer ger rabatt på avgiften om man enbart läser ett visst antal poäng.

Men vill man läsa på flera olika högskolor ett läsår blir man tvingad att gå med i flera (har varit med i 3 st olika studentkårer som mest).

Att tvingas betala 300 kr extra för att få läsa vid två olika högskolor är dock lite av ett i-landsproblem när man ser till att utbildningen dessutom är gratis.
Jovars, men nu handlar det om 5p på ena stället och 2p på det andra under en termin då jag egentligen är mammaledig, så det känns lite halvfjantigt med dubbel avgift...
Citera
2007-08-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Jovars, men nu handlar det om 5p på ena stället och 2p på det andra under en termin då jag egentligen är mammaledig, så det känns lite halvfjantigt med dubbel avgift...

Kan du verkligen ta dessa tentor om du får ersättning från försäkringskassan för mammaledighet? Får du nedsatt föräldrapenning?
Citera
2007-08-28, 14:41
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Kan du verkligen ta dessa tentor om du får ersättning från försäkringskassan för mammaledighet? Får du nedsatt föräldrapenning?

Så länge man inte tar bidrag/lån från CSN så måste det väl vara OK?
Citera
2007-08-28, 15:27
Medlem
Jag är inte helt säker faktiskt. Du får ju föräldrapenning för att du ska kunna vara hemma med barnen, inte springa i skolan.
Citera
2007-08-28, 15:37
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacon
Jag är inte helt säker faktiskt. Du får ju föräldrapenning för att du ska kunna vara hemma med barnen, inte springa i skolan.
Jag tar inte ut någon föräldrapenning, så jag vet inte. Eftersom min föräldrapenning skulle baseras på studiemedlet känns det inte värt att bränna dagar på sådana struntsummor. För övrigt är fempoängaren en distanskurs som jag pillar med på datorn medan jag ammar och tvåpoängaren är (enligt KI) en som jag kan dona med i egen takt, och som inte kräver någon egentlig närvaro. Jag tar inte några studiemedel heller den här terminen, så ni behöver inte oroa er för att jag parasiterar på samhället. Jag parasiterar på mitt eget sparkapital och min sambo...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in