2007-08-25, 13:22
Medlem
miklons avatar
Jag tänkte införskaffa trådlöst tangentbord och mus till min Mac Mini, men för att få ned kostnaden tänkte jag försöka hitta någon PC-variant. Vad ska jag titta efter, vad krävs för att det ska fungera ihop med en Mac?
Citera
2007-08-25, 13:27
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jag tänkte införskaffa trådlöst tangentbord och mus till min Mac Mini, men för att få ned kostnaden tänkte jag försöka hitta någon PC-variant. Vad ska jag titta efter, vad krävs för att det ska fungera ihop med en Mac?
Alla tengentbord och möss som funkar till Xp fungerar också med Tiger. Det är liksom universal.

De flesta trådlösa möss och tegentbord går via bluetooth som också är universiellt.
Citera
2007-08-25, 13:40
Moderator
^Eazs avatar
Vissa Windows Media Keys kommer ev. inte funka.

Men ta ett keyboard som kaenns bra.
Jag korde ett MS Natural Keyboard pa jobbet. Ni vet det dar gamla V staellda keyboardet.
Citera
2007-08-25, 13:44
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Alla tengentbord och möss som funkar till Xp fungerar också med Tiger. Det är liksom universal.

De flesta trådlösa möss och tegentbord går via bluetooth som också är universiellt.

Gör de verkligen det, jag tycker att de flesta trådlösa pekdon och tangentbord verkar använda sig av 2.4GHz RF-dongles? Eg, Logitech.

/Adrian
Citera
2007-08-25, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt John Keel
Gör de verkligen det, jag tycker att de flesta trådlösa pekdon och tangentbord verkar använda sig av 2.4GHz RF-dongles? Eg, Logitech.

/Adrian
Ja, väldigt få trådlösa möss och tangentbort använder bluetooth. De som har det är ofta exklusivare och dyrare, då kan man lika väl köpa Apples saker.
Citera
2007-08-25, 18:36
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt John Keel

/Adrian
Ok, det kan stämma men fungerar bör det göra ändå.

Det ända som ibland kan strula är vissa snabbknappar. Men alla normala tangenter brukar fungera.
Citera
2007-08-25, 19:41
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Använder man win-tangenten som cmd då eller?
Citera
2007-08-25, 19:43
Medlem
Sgt John Keels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Använder man win-tangenten som cmd då eller?

Ja det brukar oftast bli så... och det omvända när du kopplar ett Appletangentbord till en PC.

/Adrian
Citera
2007-08-25, 20:23
Medlem
miklons avatar
Ok, så BT-tangentbord bör inte vara några problem alltså, hur är det med de som kräver särskilda dongles då? Behövs speciella drivrutiner till dem eller använder de någon universal standard som finns i OS:et?

Jag har funderat på ett sånt här, jag antar att jag får läsa på kartongen och se vad som står.

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...spx?id=9624460
Citera
2007-08-26, 06:53
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Ok, så BT-tangentbord bör inte vara några problem alltså, hur är det med de som kräver särskilda dongles då? Behövs speciella drivrutiner till dem eller använder de någon universal standard som finns i OS:et?

Jag har funderat på ett sånt här, jag antar att jag får läsa på kartongen och se vad som står.

http://www.clasohlson.se/Product/Pro...spx?id=9624460
Logitech S530 är anpassat för Mac.

Cordless Desktop® S530 Mac är särskilt utformad för Mac®. Dess eleganta design i vitt och silver passar Mac-entusiasterna perfekt. Den extra platta profilen med inbyggt handlovsstöd ger en häpnadsväckande komfort. Särskilda iTunes®- och iPhoto®-kontroller ger omedelbar tillgång till musik och foton. Tack vare de programmerbara knapparna öppnar du Safari™, Mail, Spotlight™ och andra program på ett klick. Den avancerade, formgjutna lasermusen garanterar utomordentlig komfort och möjliggör fotoredigering ända ner på bildpunktsnivå. Längre batteritid innebär upp till 6 månaders normal användning eller mer. 5 års garanti. Heltäckande produktsupport.

Kanske kan vara något? Kostar 700 hos webhallen och 745 hos DustinHome.

Snyggt med Mac mini också: http://www.dustinhome.se/dacsaportal...ImageID=134625
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in