Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-25, 11:21
Medlem
Pmannens avatar
Tja

Längst ner till höger på skärmen finns ju en rad ikoner på program som är igång.Känner att datorn segar lite så jag vill minimera antalet program som körs då jag mest surfar på datorn . Har försökt att högerklicka o stänga men då dyker de upp nästa gång jag startar datorn, hur får jag de inaktiva för alltid ?

Här kommer en lista på saker som finns där:

Norton antivirus (vill jag ha kvar)
Winamp agent
ATI grafikkorts tjosan
Acer launch manager
Realtek HD audio manager
Adobe photo downloader

Finns några till men de vill jag alltid ha , Msn o Skype vet jag hur jag stänger men resten har jag fan ingen aning hur jag kommer åt de !?

Pliz help
Citera
2007-08-25, 11:50
Medlem
pirates avatar
Start -> kör -> skriv in "msconfig" utan " -> klicka på fliken autostart och där kan du bocka av de program som du inte vill ha i uppstarten.
Citera
2007-08-25, 12:31
Medlem
rubys avatar
Är du lat så öppnar du helt enkelt aktivitetshanteraren och stänger av programmen där.

Skulle rekommendera att du stänger av:
Winamp agent
Realtek HD audio manager
Adobe photo downloader
Citera
2007-08-25, 13:40
Medlem
Pjosks avatar
I skypes egna inställningar kan du bocka av "Starta med Windows"
Citera
2007-08-25, 14:55
Medlem
Det finns även ett flertal program som gör att du kan konfigurera och styra det här. Googla så hittar du.

Jag fixade det galant.
Citera
2007-08-25, 16:11
Medlem
2biass avatar
CCleaner är ett bra program där man kan styra program vid uppstart.... finns att ladda ner på CCleaner.com
Citera
2007-08-26, 01:31
Medlem
Pmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Start -> kör -> skriv in "msconfig" utan " -> klicka på fliken autostart och där kan du bocka av de program som du inte vill ha i uppstarten.

Halleluja , leve Pirate .

Funkade kanon
Citera
2007-08-26, 11:27
Medlem
Spectacolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate

Är det så lätt? :O
Jag har alltid kört genom registrerings-editorn jaha. Då får jag också tacka dig då >.<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in