2007-08-25, 08:45
Medlem
Jens4s avatar
Har precis skaffat ett telia refillkort och får det inte att fungera med gprs trots att alla inställningar är gjorda. (det fungerar om jag sätter i ett vanligt telia kort och enligt telia själva så skall det vara samma inställnignar för refill och bara att köra...).

Någon som har ngn ide om vad det kan vara för fel?
Försökte nyss ringa deras kundtjänst och blev så inihelvete förbannad att jag höll på att trasha min egen lägenhet, en dator som "förstår" tal och skall "hjälpa" mig med mitt ärende. Man får trassla runt bra länge för att äntligen få höra orden....
"jag kopplar dig nu till en handläggare"
bara för att seklunden senare få höra "vi kundtjänsten är stängd och öppnar klockan...."
Citera
2007-08-25, 19:23
Medlem
Martinsons avatar
Du har startat om telefonen?
Citera
2007-08-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Har precis skaffat ett telia refillkort och får det inte att fungera med gprs trots att alla inställningar är gjorda. (det fungerar om jag sätter i ett vanligt telia kort och enligt telia själva så skall det vara samma inställnignar för refill och bara att köra...).

Någon som har ngn ide om vad det kan vara för fel?
Försökte nyss ringa deras kundtjänst och blev så inihelvete förbannad att jag höll på att trasha min egen lägenhet, en dator som "förstår" tal och skall "hjälpa" mig med mitt ärende. Man får trassla runt bra länge för att äntligen få höra orden....
"jag kopplar dig nu till en handläggare"
bara för att seklunden senare få höra "vi kundtjänsten är stängd och öppnar klockan...."

Har du ordentligt med pengar på kortet? Åtminstone för ett par år sedan var det så att GPRS inaktiverades om summan på kortet kom under en viss nivå 100 eller 50kr eller nåt sånt. Så fort man laddade och kom över så aktiverades det igen. Fast jag har för mig att man fick SMS om det och det var som sagt ett bra tag sedan.

EDIT: har du någon indikator på telefonen som talar om ifall GPRS är tillgänglig eller inte? Denna ska synas oavsett inställningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in