2007-08-24, 18:18
Medlem
RyssJävels avatar
Precis installerat mina nya datordelar och allting fungerar perfekt. Förutom ljudet... Jag håller fan på att få spader, får inte skiten att funka!

Moderkortet, Gigabyte GA-P35, har sex utgångar (!) för ljudanläggningen. Säkert rena drömmen för de med feta surround system, men för mig som är vanlig dödlig med vanliga högtalare ger det bara huvudvärk.

Här kommer det roliga: Jag kan höra msn pling ljudet och jag hör ljud testet man gör i inställningarna. Och thats it. Kör jag igång WMP = nada. Testar jag youtube = nada.

Hjäääälp miiiiiiig!!!

ps.
ja, jag har testat att peta in i alla utgångar.
Citera
2007-08-24, 19:17
Medlem
RyssJävels avatar
Löste problemet. Tråd kan låsas.
Citera
2007-08-24, 19:29
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Löste problemet. Tråd kan låsas.
ett tips. Berätta gärna hur du löste problemet utifall nån annan får detta problem
Citera
2007-08-24, 19:36
Medlem
RyssJävels avatar
Inaktiverade "ATI funktion driver" i enhetshanteraren.
Citera
2007-08-28, 02:31
Medlem
Har problem med att få drivrutinen till ljudet att funka också. Ljudkretsen (eller vad säger man?) sitter på moderkortet, en Gigabyte GA-P35-DS3 rev 1.0
http://www.gigabyte.com.tw/Support/M...ProductID=2544

Har gjort precis som det står i FAQen men får det ändå inte att funka. Får felmeddelande så fort jag installerar. Får följande meddelande

Citat:
Misslyckad installering av Realtek HD ljuddrivkrets (Audio Driver) !!
Några tips?
Citera
2007-08-28, 09:47
Medlem
DennisOlofs avatar
Har du kollat att du har dom senaste drivers.

Finns även att ta ner på

http://www.realtek.com.tw

Det ska bara vara att installera dom, annars är det något som är knas med inställningarna. Har du kollat manualen och i biosen ? Kan vara någon inställning där som måste slås på möjligen.

Glöm inte att man också bör installera "chipset drivers" före man installerar de andra drivers man har. Finns på intels sida att ta hem om man saknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in