2007-08-24, 14:22
Medlem
Swibbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Hade det gjort det hade det ju inte varit speciellt nyttigt att hålla andan och dylikt...

Skillnaden är att när du håller andan drar du in luft först och inte tvärt om + att lustgasen lurar dig så att det "känns" som att du tagit ett stort gott andetag luft.
Citera
2007-08-24, 17:28
Medlem
Roygbivs avatar
Jag har hört att det nu också är lag på att lustgastuberna också måste innehålla syre, eftersom folk hade tagit skada av att dra patron efter patron utan att andas emellan. Så även om du har en hel patron i lungorna nu för tiden så kommer det också finnas syre tillsammans med gasen som kroppen tar upp.
Citera
2007-08-24, 17:58
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
Skillnaden är att när du håller andan drar du in luft först och inte tvärt om + att lustgasen lurar dig så att det "känns" som att du tagit ett stort gott andetag luft.
Visst kanske spärren försvinner lite, men det förändrar ju inte mycket överhuvudtaget. Om du håller inne lustgasen i 15sekunder så blir det ju inte någon mer syrebrist än om du håller andan i 15sekunder (bortsett från syret du då kan ha i lungorna).
Citera
2007-08-24, 18:15
Medlem
negerbarns avatar
Du kan ju andas ut och hålla andan ett tag åxå, dock inte lika länge. Klarar väl en 30 sek på det viset innan paniken tränger sig på.... Inte särkilt skadligt tror jag.
Citera
2007-09-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Tjena!

Hade en liten diskussion tidigare idag med en vän som påstår att lustgas inte är ett dugg farligt och inte har några egentliga biverkningar.
En drog som gör att man blir HELT borta i en 20sek lr vad det nu är, måste väl vara rätt skadligt för hjärnan/hjärncellerna? Va fan, om inte så är det ju bara att bomba på, det är bland de skönaste jag vet å bli låst på sånt.

Iaf, hjälp mig gärna sätta bättrevetaren på plats med en länk om laughing gasens skadlighet!!

J

HAHA där ser du m8!
hoppas thailand treatar dig bra! hörs när du e hemma!

pusspuss
/bättrevetaren
Citera
2007-09-17, 22:24
Medlem
TsarensKurirs avatar
Uppfinnaren inhalerade dock flera liter om dagen om jag inte misstar mig ( DET OM NÅTT ÄR OHYGGLIGA MÄNGDER ! )

och han dog i ganska tidigt skede, jag vet inte om det nu måste tyda på något.. vill gärna tro att Lustgas är drogen från gudarna, men jag ställer mig hellre på de ovetandes sida.

Samt att det teoretiskt sett precis som alla dissociativa droger ge skador på NMDA [ ? ] receptorerna.
Citera
2007-09-17, 22:40
Medlem
Om inte annat så läste jag nyligen att lustgas bidrar till växthuseffekten ganska rejält
Citera
2007-09-17, 22:56
Medlem
smokevatrs avatar
aja sååååå farligt är d nog inte hos tandläkaren ligger man med en konstant tillförsel av lustgas upp i snoken visserligen tillsammans med syre men endå såpass att man blir redigt påverkad .. riktigt mysigt faktiskt och man får absolut inte andas genom munnen (man har en tät mask över näsan)
Citera
2007-09-17, 23:48
Medlem
c-d af ands avatar
Som en ren anekdot kan jag berätta att jag vid ett lyckligt tillfälle drog lustgas konstant i 8timmar. Jag tog såvitt jag vet ingen nämnvärd skada av detta, förutom att jag hade en lätt overklighetskänsla som hängde över mig i ca 30-45 min efter eskapaderna.

Vill bara att passa på att tacka mina föräldrar, gud och AGA.
/C-D af And
Citera
2007-09-17, 23:53
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Som en ren anekdot kan jag berätta att jag vid ett lyckligt tillfälle drog lustgas konstant i 8timmar. Jag tog såvitt jag vet ingen nämnvärd skada av detta, förutom att jag hade en lätt overklighetskänsla som hängde över mig i ca 30-45 min efter eskapaderna.

Vill bara att passa på att tacka mina föräldrar, gud och AGA.
/C-D af And
sweeeeet

Citat:
Ursprungligen postat av Westen
15 sek?
Jag brukar hålla 50-60 sek (jag klockar). Sen 3 stora bestämda andetag och sen omgång 2. (Varefter man brukar vara så borta att det inte går att fortsätta om man säger så )

Är det någon som har någon sorts pejl på hur länge det är säkert att hålla inne?
Citera
2007-09-18, 00:04
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Jag brukar hålla 50-60 sek (jag klockar). Sen 3 stora bestämda andetag och sen omgång 2. (Varefter man brukar vara så borta att det inte går att fortsätta om man säger så )

Är det någon som har någon sorts pejl på hur länge det är säkert att hålla inne?

Håll andan tills du svimmar, då pyser lustgasen automatiskt ut samtidigt som du rent reaktionsmässigt drar i dig den syre och kväve-förening som i dagligt tal brukar benämnas som luft, när du kvicknar till.

Upprepa sedan efter behov.

Att läkarkåren skulle ha några positiva saker att säga om detta förfarande ställer jag mig dock tveksam till.

/C-D af And
Citera
2007-09-18, 00:13
Medlem
Ssjoss avatar
Njea alltså många källor hävdar att man genom att inte andas syre ska kunna ådra sig (mindre) hjärnskador även utan att svimma.

Dock så har jag svårt att tro att syret skulle "ta slut" på 50-60 sek dock så kommer ju uppenbarligen syre nivåerna i blodet/hjärnan att sjunka.

Vad jag är intresserad av är hur pass farligt detta är och efter hur lång tid som man verkligen borde börja oroa sig.

För att få lite perspektiv kan jag medella att dem flesta sporadiska användarna jag sätt håller inne runt 25-40 sekunder.
Dock har jag sätt några hålla så länge som 1,5 minut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in