2007-08-22, 14:52
Medlem
gandihellfishs avatar
Hej idag började skolan igen och vi har fått våra datorer tillbaka, men massa saker har ändrats på datorerna! Vi har inte tillgång till något användarkonto, kan inte isntallera massa saker + att grisarna har tagit bort användarkonton i kontrollpanelen så vi kan inget göra! hur åtgärda detta ?

Och sen har dom på något sätt spärrat firefox i nätverket, IE funkar...Hur spärrar dom bara firefox? det använder väll samma portar som IE..?
Citera
2007-08-22, 21:41
Medlem
gandihellfishs avatar
**Bump**
Citera
2007-08-22, 21:48
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Installera om helt?
Citera
2007-08-22, 22:15
Medlem
gandihellfishs avatar
Min lärare sa en lösning till mig på MSN som jag har gjort o det funkade, ERD Commander.

Men jag vill fortfarande veta varför Firefox inte fungerar o finns det någon vetig anledning till detta?
Citera
2007-08-23, 09:33
Medlem
gandihellfishs avatar
Sjukt, internet funkar inte när man är inloggad som admin! Funkar bara när man är inloggad på domänen, hur unviker man detta?
Citera
2007-08-24, 16:24
Medlem
Om du nu tvunget skall surfa/köra som admin (vilket e ganska korkat) så se istället till att ditt AD konto får adminrättigheter på den lokala maskinen.
Citera
2007-08-24, 21:46
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnODEL
Om du nu tvunget skall surfa/köra som admin (vilket e ganska korkat) så se istället till att ditt AD konto får adminrättigheter på den lokala maskinen.
Det är lika stor chans att jag blir president eller att Hitler dricker isvatten i helvetet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in