2007-08-26, 01:55
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Jaså? Jag ser ärligt talat inte det roliga. Det är nog ingen som diskuterar/diskuterade i I&I som vill lägga till ordet "kulturberikare" i SAOL. Men att ni skämtar om det på det här sättet är ganska smaklöst beteende gentemot alla de människor som faller offer för invandrares brottslighet. Vad som är ännu mera lustigt är att varken Parker eller Doctor Who någonsin har diskuterat i I&I. Men visst, jag är väl bara en partypooper. Nu skall jag inte störa herrskapet något mer, ni kan få ha ert lilla roliga och häckla andra medlemmars insatser.

Men jösses

Men vi tar det enligt ditt synsätt då: Jag har diskuterat så mycket mer än dig i I&I, så enligt ditt resonemang har jag företrädesrätt framför dig att avgöra vad som är kul och inte. Strippen är rolig.
Jag tillhör dessutom invandringskritikerna, så det är nu vattentätt och helt bevisat - strippen är skitrolig. Gå och lägg dig nu.

Herregud, skaffa dig lite humor och självdistans.
Citera
2007-08-26, 02:08
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Det är fortfarande ingen som har förklarat vad det är som är så roligt med att göra en stripp om att några påstådda debattörer i I&I skulle vilja lägga till "kulturberikare" i Svenska Akademiens ordlista. Jag kan också tycka att de flesta stripparna i den här tråden är roliga - men just den och IB-strippen har jag lite svårt att förstå eftersom de är tagna helt ur luften. Du kanske kan förklara det lite bättre för mig?

Jag har inte yrkat på något förbud av sådana strippar utan uttrycker bara min åsikt. Doctor Who ville väl ha fler kommentarer.
Ibland så krävs det lite intelligens, insikt och allmänbildning för att fårstå ett skämt.

Tror man att det går att "lobba" för att ett ord införs i SAOL och på fullaste allvar ser Parkers skämt som om det är ett påstående om att detta är vad "realisterna" gör så var det antagligen inte kul alls.

Om man däremot vet att ett ord kommer med i SAOL när akademin märker att ordet används flitigt av de svenska medborgarna och i bakhuvudet har hur ofta "kulturberikare" har skrivits i I&I så var det ett förbannat bra skämt.

Men det kunde ju inte du veta...

Bra jobbat iaf Doctor Who och Parker och ni andra. Väntar med spänning till efter helgen för att få se vad Svampfest då kokar ihop. Kudos till er alla!
Citera
2007-08-26, 02:13
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Det är fortfarande ingen som har förklarat vad det är som är så roligt med att göra en stripp om att några påstådda debattörer i I&I skulle vilja lägga till "kulturberikare" i Svenska Akademiens ordlista. Jag kan också tycka att de flesta stripparna i den här tråden är roliga - men just den och IB-strippen har jag lite svårt att förstå eftersom de är tagna helt ur luften. Du kanske kan förklara det lite bättre för mig?

Jag har inte yrkat på något förbud av sådana strippar utan uttrycker bara min åsikt. Doctor Who ville väl ha fler kommentarer.

Nu har jag inte heller diskuterat nåt i I&I, mest pga av att ämnet är mig likgiltigt, men att komma med såna där pompösa jävla påståenden som du gör är ju att diskvalificera sig själv å det grövsta.
Samma tankesätt som "Du har aldrig varit i krig, du har ingen rätt att sitta här och påstå att krig är ett helvete!"

*Djupt andetag*

Så, nu har jag lugnat ner mig.

Men var är alla nya strippar?
Klockan är ju bara 2 på natten?!
Finns väl inga Flashbackare som sover på nätterna heller!
Citera
2007-08-26, 02:16
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Nu har jag inte heller diskuterat nåt i I&I, mest pga av att ämnet är mig likgiltigt, men att komma med såna där pompösa jävla påståenden som det där rikspuckot gör är ju att diskvalificera sig själv å det grövsta.
Samma tankesätt som "Du har aldrig varit i krig, du har ingen rätt att sitta här och påstå att krig är ett helvete!"

*Djupt andetag*

Så, nu har jag lugnat ner mig.

Men var är alla nya strippar?
Klockan är ju bara 2 på natten?!
Finns väl inga Flashbackare som sover på nätterna heller!

Hallå jag sliter ju häcken av mig för att lägga upp nya strippar med jämna mellanrum

Citera
2007-08-26, 02:24
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Hallå jag sliter ju häcken av mig för att lägga upp nya strippar med jämna mellanrum

Ha, klart du hann citera mig medan jag redigerade, eftersom jag råkade citera Katarsis istället...
Jaja, så kan det gå.

Men stor eloge till dig och alla andra, med vissa undantag verkar de flesta tycka att det här är stor humor.
Citera
2007-08-26, 02:44
Medlem
Doctor Whos avatar
Här kommer en strip att tugga på till nattmackan!

http://i11.tinypic.com/4mwflnt.jpg
Citera
2007-08-26, 02:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Men jösses

Men vi tar det enligt ditt synsätt då: Jag har diskuterat så mycket mer än dig i I&I, så enligt ditt resonemang har jag företrädesrätt framför dig att avgöra vad som är kul och inte. Strippen är rolig.
Jag tillhör dessutom invandringskritikerna, så det är nu vattentätt och helt bevisat - strippen är skitrolig. Gå och lägg dig nu.

Herregud, skaffa dig lite humor och självdistans.
Ja, det är ju mycket konstruktivt att himla med ögonen, påstå att jag inte har någon humor och hävda att jag saknar intelligens. Jag bad dig att förklara vad just du tycker är så roligt med strippen. Som det är nu säger du bara att den är rolig. Och jag har inte sagt att du har något "tolkningsföreträde", så det förstår jag inte. Alla tycker vi vad vi tycker om strippen och det finns ingen smakpolis som avgör om den är rolig eller inte - det är upp till var och en. Själv tycker jag inte att den är rolig eftersom den hånar väldigt många människor och för att den inte stämmer - därför vill jag veta varför ni tydligen uppskattar den.

Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Tror man att det går att "lobba" för att ett ord införs i SAOL och på fullaste allvar ser Parkers skämt som om det är ett påstående om att detta är vad "realisterna" gör så var det antagligen inte kul alls.
Du som är språkintresserad borde väl veta det...

Citat:
Svenska Akademiens ordlista

Föreslå nya ord

Här kan du komma med förslag till nya ord i SAOL. Försök om möjligt att ge textexempel på hur ordet används. Med nya ord avser vi ord som förekommer någorlunda ofta i texter hämtade från dagens språk. Däremot är detta inte platsen för lansering av ord som ännu inte finns i svenska texter.
http://spraakdata.gu.se/saol/SAOL_nominee.html

Eller titta bara på vad tidningen Gringo gör/gjorde. De lobbade bland annat för ordet "guss"/"guzz" (som enligt obekräftade uppgifter, bland andra Josef Kurdman*, sägs ursprungligen betyda "fitta" på kurdiska) och det kom med. Akadmien går främst, som du säger, på frekvens när de tar in ett nytt ord - och om en skattefinansierad tidning använder ett ord tillräckligt ofta ges det legitimitet och sprids på Internet och i mer rumsrena sammanhang.

Bingo = lobbning! Men vad jag menar är att ingen på I&I har "lobbat" för ordet "kulturberikare". Jag tror inte att någon egentligen vill använda det utan att det är mer som en skyddsreflex mot dagens sjuka situation i Sverige och allmänt i Europa samt för att parodisera begreppet/omskrivningen "kulturberikning" som politikerna en gång kom på men som de inte längre använder - medan gringosarna medvetet vill förändra språket.

* http://webbtv.axess.se/index.aspx?id=183 (16:17-16:24)
Citera
2007-08-26, 02:56
Medlem
Rauzs avatar
Hahaha. Jag känner på mig att någon snart kommer göra en stripp om den här idiotiska diskussionen...
Citera
2007-08-26, 03:10
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Jag ger mig på ett försök. Döm mig inte allt för hårt tack!

http://i17.tinypic.com/6ai8r5t.jpg
Sweet, där kom den.
Citera
2007-08-26, 03:14
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ja, det är ju mycket konstruktivt att himla med ögonen, påstå att jag inte har någon humor och hävda att jag saknar intelligens. Jag bad dig att förklara vad just du tycker är så roligt med strippen. Som det är nu säger du bara att den är rolig. Och jag har inte sagt att du har något tolkningsföreträde, så det förstår jag inte.

Du som är språkintresserad borde väl veta det...

http://spraakdata.gu.se/saol/SAOL_nominee.html

Eller titta bara på vad tidningen Gringo gör/gjorde. De lobbade bland annat för ordet "guss"/"guzz" (som enligt obekräftade uppgifter, bland andra Josef Kurdman*, sägs ursprungligen betyda "fitta" på kurdiska) och det kom med. Akadmien går främst, som du säger, på frekvens när de tar in ett nytt ord - och om en skattefinansierad tidning använder ett ord tillräckligt ofta ges det legitimitet och sprids på Internet och i mer rumsrena sammanhang.

Bingo = lobbning! Men vad jag menar är att ingen på I&I har "lobbat" för ordet "kulturberikare". Jag tror inte att någon egentligen vill använda det utan att det är mer som en skyddsreflex mot dagens sjuka situation i Sverige och allmänt i Europa samt för att parodisera begreppet/omskrivningen "kulturberikning" som politikerna en gång kom på men som de inte längre använder - medan gringosarna medvetet vill förändra språket.

* http://webbtv.axess.se/index.aspx?id=183 (16:17-16:24)

http://i19.tinypic.com/4q5pcb9.jpg

http://i15.tinypic.com/6h528ic.jpg
Citera
2007-08-26, 03:15
Medlem
Doctor Whos avatar
Och här har ni två till små strippar till er andra nattmacka.

http://i12.tinypic.com/4y0enut.jpg

http://i10.tinypic.com/66u8oig.jpg
Citera
2007-08-26, 03:58
Medlem
speedfreeks avatar
Men Carl-Olof, även om jag inte skriver så läser jag och man kan ju inte undgå att märka att det i en tråd om våldtäkt eller liknande pratas om kulturberikare. Ordet har i de diskussionerna varit utmärkande jämte andra ord som apor, sandnegrar och att de har satt pedofili i system. Det var en vaken observation av hur diskursen ser ut i I&I och sedan satt in i ett skämt för att passa bra som just ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in