2007-08-21, 21:01
Medlem
Var kan man få tag på sammanfattningar,, gärna småböcker men kan också vara på internet, till högskoleböcker.

Den jag är ute efter just nu är Klas Eklund, "Vår Ekonomi"
Citera
2007-08-21, 22:10
Medlem
devtonixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EssAyy
Var kan man få tag på sammanfattningar,, gärna småböcker men kan också vara på internet, till högskoleböcker.

...varför läser du inte boken? Mig veterligen används just den boken på vissa gymnasiala kurser, vilket torde säga något om nivån. Om du har svårt att tillgodogöra dig böcker på den nivån bör du överväga att inte läsa på universitetsnivå.
Citera
2007-08-22, 00:49
Medlem
buyzabas avatar
Har du inte råd med boken så gå till ditt närmsta bibliotek och ta ett fjärrlån (om de inte har boken inne själva). Det kostar ingentingen och man får den oftast inom två veckor, men det kanske är för sent påtänkt för din del.
Citera
2007-08-22, 00:58
Medlem
-jOE!s avatar
Finns den inte på biblioteket så kan du ju alltid köpa den, inte så himla dyr.

http://www.bokfynd.nu/9172275014.html
Citera
2007-08-22, 01:00
Medlem
Fixa ihop en studiegrupp med några kursare och skriv en sammanfattning var. Mycket lärorikt.

Plugga även ihop 1-2 dagar/vecka.
Citera
2007-08-22, 16:34
Medlem
kan ju tillägga att det inte har med priset eller latheten (til viss del). Jag har redan köpt den men undrar om man även kan köpa eller ladda ner sammanfattningar och ha vid sidan om också
Citera
2007-08-22, 16:47
Medlem
wises avatar
Citat:
kan ju tillägga att det inte har med priset eller latheten (til viss del). Jag har redan köpt den men undrar om man även kan köpa eller ladda ner sammanfattningar och ha vid sidan om också

Sammanfattningar är svårt men du kan göra såhär:
Om det är en populär kurs som ges på ett flertal högskolor så finns ju möjligheten att de lagt ut undervisningsmaterial på internet. Inom tex kursen ekonomistyrning som jag har omtenta i nu på fredag så hittade jag massor av föreläsningsmaterial i pdf och powerpoint format genom att googla lite.
Citera
2007-08-22, 17:16
Moderator
Strix m/94s avatar
Skulle...

Citat:

...må då va? Studiegrupper är bra, som nämnts, men eget hårt arbete med läsning är också en beprövad metod. Eklunds bok har jag för mig, är en sammanfattning av ett flertal böcker om nationalekonomi, så den bör nog inte sammanfattas för mycket.
Precis som det inte finns några genvägar till det perfekta ljudet, gör det inte heller till bildning och kunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in