Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Jo jag förstår dig men i den avdelningen skall det inte vara diskussion, raka väl underbyggda frågor om varningar & bannlysningar. När frågan är besvarad så skall det inte komma en massa oneliners/jag håller med/gud vad orättvist osv.
Vilken utav de trådar jag låst är inte besvarad och kan leda till följdfrågor?
Om det inte skall vara diskussion, som du så ihärdigt påtalar (se mitt fetmarkerade), så tycker jag definitivt ni skall ändra rubriceringen av det delforumet och inte ha:
"Feedback
Diskussioner om varningar och bannlysningar.".
Man måste nog också tillstå att rubriken på forumet motsägs av reglerna i just Feedback. Utdrag ur reglerna: "Alla inlägg förhandsgranskas, och kräver godkännande av moderator innan de visas publikt. Detta för att
motverka missbruk och
diskussioner i den här avdelningen."
På något sätt känns det som att ledning måste bestämma sig om det skall vara eller inte vara diskussioner.
Om man anser att det finns skäl att ha en diskussion om en varning (självklart saklig och väl underbyggd), var skall man då ha den diskussionen om du inte anser att den skall föras i just detta Feedback? Personligen tycker jag att just Feedback vore rätt ställe. För mig är just Feedback en dialog rörande något och inte som regelverket i Feedback som mer gör det till ett påpekandeforum än ett feedbackforum. Så kanske Påpekande vore ett bättre namn. Alternativstället för en sådan diskussion vore ju Flashback men varför tvingas starta en ny tråd där om det finns en tråd, som förvissor är låst, på ett annat ställe som rör precis samma ämne.