Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-22, 23:41
  #25
Medlem
Sälklubbarns avatar
Ja, det är lite sjukt när man måste lita till nazister för att få veta sanningen.
Citera
2007-08-23, 02:07
  #26
Medlem
Var är källhänvisningarna? Jag ser då inga på DSNS.
Citera
2007-08-23, 08:34
  #27
Medlem
George Wittigs avatar
Samtidigt så är det en sak jag tycker är lite underlig... Man får alltså 14 år för sexövergrepp men ofta döms bara 10 år ut för mord. Var finns logiken i det? Borde inte mord vara det högsta på straffskalan?
Citera
2007-08-23, 09:38
  #28
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Samtidigt så är det en sak jag tycker är lite underlig... Man får alltså 14 år för sexövergrepp men ofta döms bara 10 år ut för mord. Var finns logiken i det? Borde inte mord vara det högsta på straffskalan?

Jag har inte läst så mycket om det här fallet, men han dömdes bland annat för att ha tvingat ett barn att ha sex med en hund.

Det - för mig - är värre än mord.

Dessutom finns det gott om folk som blivit dömda till fjorton års fängelse för mord, inte riktigt lika vanligt att man döms så hårt vid sexbrott.

Dessutom är fjorton år maxstraff för sådana brott medan man kan få livstid för mord. Så mord är fortfarande högre på straffskalan. Fan, jag blir bara mer och mer förbannad när jag läser ditt inlägg. Hur tänkte du egentligen?
Citera
2007-08-23, 12:42
  #29
Medlem
DesolateWastess avatar
Citat:
Var är källhänvisningarna? Jag ser då inga på DSNS.

Vilka källhänvisningar? Tänker du på namnet?
Citera
2007-08-23, 13:28
  #30
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesolateWastes
Vilka källhänvisningar? Tänker du på namnet?

Ja (tålmodigt...), han tänker nog på namnet. Vad skulle han annars mena? Nu har du presenterat ett namn på en människa som har blivit dömd för ett avskyvärt brott. Var vänlig delge oss källan. Eller försvinn.
Citera
2007-08-23, 13:37
  #31
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Ja (tålmodigt...), han tänker nog på namnet. Vad skulle han annars mena? Nu har du presenterat ett namn på en människa som har blivit dömd för ett avskyvärt brott. Var vänlig delge oss källan. Eller försvinn.

Källan borde väl vara tingsrätten?
Citera
2007-08-23, 13:46
  #32
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Ja (tålmodigt...), han tänker nog på namnet. Vad skulle han annars mena? Nu har du presenterat ett namn på en människa som har blivit dömd för ett avskyvärt brott. Var vänlig delge oss källan. Eller försvinn.

Kollade NSF-länken. Är det din enda källa? Tro inte allt du läser. Möjligtvis har du rätt i detta fallet, men lita inte för mycket på "den svenske".

Är du, eller betraktar du dig som, nazist? Varför då, då? De förlorade ju "big time". Ingen (nästan) tycker om dem och ingen tycker synd om dem. Övermänniskoideal, rasens renhet, etc. etc. Småtråkigt, tycker jag. Lite trångsynt, så att säga. Improduktivt. Gränsar till religion, vilket i min enkla mening är det sista som står till buds för den som verkligen inte vill ha kontroll över sitt eget liv.

Jag vill inte förolämpa dig. Hoppas att jag inte gjorde det.
Citera
2007-08-23, 13:54
  #33
Avstängd
spoozs avatar
Vad är en "incestpedofil" för någe?
Citera
2007-08-23, 14:09
  #34
Medlem
Utgårdalokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Ja (tålmodigt...), han tänker nog på namnet. Vad skulle han annars mena? Nu har du presenterat ett namn på en människa som har blivit dömd för ett avskyvärt brott. Var vänlig delge oss källan. Eller försvinn.

Tvivlar du på uppgifterna som förekommer på hemsidan den-svenske är det bara att skicka ett mail till Borås tingsrätt för att vidimera dem.

boras.tingsratt@dom.se

Målnummer: B 1149-07
Citera
2007-08-23, 14:19
  #35
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utgårdaloke
Tvivlar du på uppgifterna som förekommer på hemsidan den-svenske är det bara att skicka ett mail till Borås tingsrätt för att vidimera dem.

boras.tingsratt@dom.se

Målnummer: B 1149-07

OK. Men hur i hela friden kan en muslim befatta sig med hundar? Just hund-inslaget fick mig att tro att det var "Svenne Banan" som hade förgått sig. Man upphör aldrig att förvånas...
Citera
2007-08-23, 14:34
  #36
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Vad är en "incestpedofil" för någe?

Hmmm... Incest innebär sex med nära släkting. Pedofili innebär sex med underårig. Håller med att det kan vara en tautologi att slänga sig med uttrycket "incestpedofil". Motsatsen torde väl vara sex med en vuxen person som man inte är släkt med. T.ex. sin maka/make.

En incestpedofil har väl förgått sig mot en yngre släkting, typ kusinbarn eller nåt. Inte vet jag, och jag vill heller inget veta. Jag mår bara illa,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback