Hur gör man för att se de "stötande" avatarerna? Jag har trott att det har gått troll i att ha den där "Parental Advisory-grejen" Men det döljer sig alltså något bakom dem. Hur gör jag för att se?
Hur gör man för att se de "stötande" avatarerna? Jag har trott att det har gått troll i att ha den där "Parental Advisory-grejen" Men det döljer sig alltså något bakom dem. Hur gör jag för att se?
Control Panel > Edit Options > Avatar (Klicka i Show offensive avatars)
Skulle gärna ville ha den norske konstnären Odd Nerdums självporträtt som avatar men vill bara innan kolla om den är okej eller om jag kan åka på en varning för brott mot regel
0.5. Din avatar och signatur ska inte vara stötande
Eller är den okej om jag bara anger känslig avatar?
Eftersom du blev av med din tilltänkta bild så har jag PM:at dig en länk till en bild som jag tidigare använde som avatar.
Den ger en ny innebörd av uttrycket "raka pungen"
Är det enligt regler inte tillåtet att ha samma avatar som någon annan eller är det så att det är en oskriven lag att man inte använder samma avatar som någon annan?
Är det enligt regler inte tillåtet att ha samma avatar som någon annan eller är det så att det är en oskriven lag att man inte använder samma avatar som någon annan?
Utdrag ur regel 0.5.
Citat:
0.5. Din avatar och signatur ska inte vara stötande
...
Inte heller är det tillåtet att utge sig för att vara admin eller moderator, ifall man inte är det. Detta kan resultera i både varning och avstängning. Ditt användarnamn bör dessutom inte heller vara identiskt med någon annan etablerad användare. Om detta upptäcks efter registrering så kan användaren tvingas ändra sitt namn till ett mera unikt namn. Den som medvetet registrerar sig med ett identiskt namn för att sabotera blir dock avstängd."