Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-15, 19:20
Medlem
Har ett problem som börjat uppträda nu de senaste veckorna, skall tillägga att jag bytt uppkoppling och att jag inte hade problem med det innan.

Det är nämligen så att vissa bilder på Internet, samt youtube-klipp, tenderar att ganska ofta inte laddas ner helt och hållet. Youtube-klippen kan jag bara se till en viss gräns, sen är det som att de tar slut någonstans under tiden de spelas upp, och bilderna kanske jag kan se till cirka 3/4 uppifrån och ner. Hjälper inte om jag uppdaterar sidan, samma sak händer ändå.

Min dators fel eller uppkopplingens fel eller något annat? Har ej bytt brandvägg eller virusprogram på länge och problemet uppträder likadant i såväl Mozilla Firefox, som Internet Explorer 7, även om bilderna ofta funkar bättre i Firefox.

Tacksam för hjälp!
Citera
2007-08-15, 20:06
Medlem
Doncos avatar
Har du även bytt router / modem?

Min förra router "kleggade" igen efter ett tag så jag fick starta om den stup i kvarten.

Kan vara detta... Kan vara...
Citera
2007-08-15, 21:32
Medlem
Yes, har även bytt router. Det går inte att ändra konfigurationen på denna på något sätt så att det hela löser sig? Om det nu är där problemet ligger.
Citera
2007-08-15, 22:17
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisspaus
Yes, har även bytt router. Det går inte att ändra konfigurationen på denna på något sätt så att det hela löser sig? Om det nu är där problemet ligger.

Min gamla d-link ligger på Lövsta soptipp nu och väntar på att bli återvunnen... Men, du vet, klassikerna... Firmware uppgradering kanske hjälper?
Citera
2007-08-16, 19:42
Medlem
Liten förbättring, men problemet kvarstår. =/ Bilder överhuvudtaget är ganska ofta jävligt sega att ladda.

Har även börjat fått problem med sidor. Längst ner på den sida jag tittar på händer det att det uppstår en massa konstiga tecken så att sidans disposition blir konstig, den laddas alltså inte till 100%. Går snabbt att åtgärda genom att trycka F5, men vad fan beror det på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in