2007-08-15, 16:59
Medlem
galnemannens avatar
Jag har program och spel (som jag vet fungerar på min nyköpa Sony Ericsson W660) på datorn, men vill överföra dessa till mobilen. Frågan är hur man går tillväga?

Med telefonen fick jag ett program som heter "Disc2Phone" - men det verkar endast vara ett redskap för att behandla musik och inte program/spel.

Jag har googlat, letat runt på olika forumet etc. men inte hittat något svar. Någon kille babblade om att jag måste köpa nån bluetooth-sak till datorn osv. Men finns det inte mjukvara för att göra detta? Jag har ju sladd och allt..

Jag ber om ursäkt om det redan finns trådar om detta, men jag har letat och har inte funnit något. Om det nu gör det, så ber jag så mycket om ursäkt!

Tacksam för svar!
Mvh
Citera
2007-08-15, 17:09
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galnemannen
jidderjidder..

http://fma.sourceforge.net/
Citera
2007-08-15, 17:29
Medlem
galnemannens avatar
Tack för din länk.
Har nu suttit och pillat ett tag i programmet du länkade till och jag kan fortfarande inte ladda upp grejer. Bara musik och teman.

Jag går in på "Files" i programmet, för att ladda upp - men kategorierna jag ser är;

Musik
Teman
Videoklipp
Annat
Kameraalbum
Bilder

Vart i programmet laddar jag upp program och spel?
Citera
2007-08-15, 17:49
Medlem
Lägg program och spel i "Annat-mappen" därefter öppnar du mappen i telefonen och trycker på att du skall installera dem. Du väljer var du vill lägga hela programmet/spelet, sen är det fritt om du vill spara installationsfilen eller ej.
Citera
2007-08-15, 18:31
Medlem
galnemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av windmark
Lägg program och spel i "Annat-mappen" därefter öppnar du mappen i telefonen och trycker på att du skall installera dem. Du väljer var du vill lägga hela programmet/spelet, sen är det fritt om du vill spara installationsfilen eller ej.

Menar du i programmet? Isåfall, så kan jag ju inte hitta "spel/program"-mapparna i programmet. Och försöker jag flytta mapparna till "annat"-mappen innuti telefonen, så funkar inte detta heller..
Kan du försöka förklara lite mer exakt hur jag ska göra detta?
Tack för din kommentar, uppskattar att du försöker hjälpa.
Citera
2007-08-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galnemannen
Menar du i programmet? Isåfall, så kan jag ju inte hitta "spel/program"-mapparna i programmet. Och försöker jag flytta mapparna till "annat"-mappen innuti telefonen, så funkar inte detta heller..
Kan du försöka förklara lite mer exakt hur jag ska göra detta?
Tack för din kommentar, uppskattar att du försöker hjälpa.

Du lägger .jar/.jad filen du har på datorn i "annat" mappen och kopplar sen ur telefonen ur datorn och går sen i filhanteraren och sen annat och trycker på installera fil. När du installerat filen får du välja om programmet ska ligga i mappen spel eller mappen program!

Sen går du bara in i mappen program/spel och öppnar programmet och kan börja använda det.

Varsågod!
Citera
2007-08-15, 19:47
Medlem
galnemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joerde
Du lägger .jar/.jad filen du har på datorn i "annat" mappen och kopplar sen ur telefonen ur datorn och går sen i filhanteraren och sen annat och trycker på installera fil. När du installerat filen får du välja om programmet ska ligga i mappen spel eller mappen program!

Sen går du bara in i mappen program/spel och öppnar programmet och kan börja använda det.

Varsågod!

Fysatan! Du anar inte hur glad du nyss gjorde mig. Det funkade!
Tack så hjärtligt, uppskattar verkligen allas hjälp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in