2007-08-15, 03:55
Medlem
claymanns avatar
hej, jag använde en massa kreatin för ett år sen, sen så slutade jag med det ett tag och har sedan glömt av det helt och hållet.. Så nu undrar jag om det fortfarande går att äta, det har blivit lite hårt o klumpat sig..

Jag har lagt allt kreatin i burkar och kan inte se bäst före datumet..
Det är monohydrat och pyrovat eller va det heter, köpt på svensktkosttillskott.se

Är det någon som vet eller som kan kolla på sina burkar om det håller några månader eller om det är år?

Sedan kan jag passa på och fråga om gainer pro från gymgrossisten är något vidare? tänkte köpa storpaketet, kostar bara 800 nånting.

Tackar för svar
Citera
2007-08-15, 12:33
Medlem
3rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claymann
hej, jag använde en massa kreatin för ett år sen, sen så slutade jag med det ett tag och har sedan glömt av det helt och hållet.. Så nu undrar jag om det fortfarande går att äta, det har blivit lite hårt o klumpat sig..

Det är monohydrat och pyrovat eller va det heter, köpt på svensktkosttillskott.se

Är det någon som vet eller som kan kolla på sina burkar om det håller några månader eller om det är år?

Sedan kan jag passa på och fråga om gainer pro från gymgrossisten är något vidare? tänkte köpa storpaketet, kostar bara 800 nånting.

Tackar för svar

jag tycker gainer pro är super
Citera
2007-08-16, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claymann

Tackar för svar

Enligt min förpackning och mina små efterforskningar så skall ett kreatin hålla ca 2 år, ibland längre ibland kortare tid, beroende på hur man förvarar det. Förvarar man det torrt och locket på så ska det nog klara sig ett tag till..
Citera
2007-08-16, 22:31
Medlem
LD50s avatar
Eftersom kreatin är så billigt idag så hade jag valt att köpa nytt och slänga det klumpiga,
att det har blivit hårt och klumpig är ju dessutom ett tecken på att det har dragit åt sig fukt.

LD
Citera
2007-08-17, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Eftersom kreatin är så billigt idag så hade jag valt att köpa nytt och slänga det klumpiga,
att det har blivit hårt och klumpig är ju dessutom ett tecken på att det har dragit åt sig fukt.

LD
Precis , inget jag skulle röra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in