2007-08-15, 05:31
Medlem
Jag funderar faktiskt ändå (allvarligt) på om man skulle ha testat en abtronic eller liknande på benet sen efter att jag har opererat knät igen (korsband+menisk). Efter förra gången så sög musklerna ihop sig som en svamp och efter två månader i ortos var vänsterlåret tio centimeter tunnare än högerlåret.

Vet någon hur såna här elchocksgrejer fungerar i rehabsyfte? Jag tycker att om musklerna får jobba på något sätt så borde det vara bättre än att dom är helt stilla i alla fall? Eller?
Citera
2007-08-15, 10:49
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gisslan
Jag skulle råda dig att till varje pris undvika den där och liknande produkter. En polare köpte en som hette "ab-crunch" eller nåt sånt och allt var lugnt i en vecka, han blev av med ölmagen, gick ner tjugo kilo fett och fick en stenhård tvättbräda. Sen började problemen. Hans axlar blev så vältränade och muskulösa att han fick svårt att ta sig ut genom dörren (dock ordnade det sig eftersom han med hjälp av sina numera extremt välutvecklade arm- och ryggmuskler, enkelt kunde svinga sig ner för stupröret fem våningar). Så om du vill bli biffig som själva fan, köp en sån där elchock-grej, du kommer inte ångra dig. Det säger ju sig själv att det fungerar eftersom alla bodybuilders använder såna istället för att lyfta skrot.
Jag tror Tapir ska få in den nästa vecka. Jag slänger iväg ett PM och kollar.
Citera
2007-08-15, 10:50
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
Jag funderar faktiskt ändå (allvarligt) på om man skulle ha testat en abtronic eller liknande på benet sen efter att jag har opererat knät igen (korsband+menisk). Efter förra gången så sög musklerna ihop sig som en svamp och efter två månader i ortos var vänsterlåret tio centimeter tunnare än högerlåret.

Vet någon hur såna här elchocksgrejer fungerar i rehabsyfte? Jag tycker att om musklerna får jobba på något sätt så borde det vara bättre än att dom är helt stilla i alla fall? Eller?
Det finns bra elstimulera för rehab. Har en på kliniken för 10.000, men de som tv-shop säljer fungerar tyvärr inte då de använder helt fel frekvenz
Citera
2007-08-15, 13:24
Medlem
weazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Fungerar mycket bättre: http://www.flashback.org/showpost.php?p=7854055&postcount=10

Hahaha..

OT: Vet att min polares morsa köpte hem ett liknande bälte.. hon gav upp det efter ett tag
Citera
2007-08-15, 13:40
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weaz
Hahaha..

OT: Vet att min polares morsa köpte hem ett liknande bälte.. hon gav upp det efter ett tag
Det gjorde min mor också.
Citera
2007-08-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Det finns bra elstimulera för rehab. Har en på kliniken för 10.000, men de som tv-shop säljer fungerar tyvärr inte då de använder helt fel frekvenz

Åh jisses.. Nåja, får väl köra den gamla hederliga metoden då, men det är så jäkla tradigt att behöva börja om från nästan noll IGEN! Fast 10k lägger jag fan inte ut!
Citera
2007-08-15, 19:41
Medlem
h8_religions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
Åh jisses.. Nåja, får väl köra den gamla hederliga metoden då, men det är så jäkla tradigt att behöva börja om från nästan noll IGEN! Fast 10k lägger jag fan inte ut!

Eh, det är väl bara maskinen som kostar så mycket, inte behöver du väl betala för hela maskinen bara för att du går på rehab på Axon's klinik? Eller har jag missuppfattat allt som vanligt? =)
Citera
2007-08-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h8_religion
Eh, det är väl bara maskinen som kostar så mycket, inte behöver du väl betala för hela maskinen bara för att du går på rehab på Axon's klinik? Eller har jag missuppfattat allt som vanligt? =)

Jag ska nog inte gå på rehab på Axons klinik. jag misstänker att det kostar pengar plus att jag får resa 80 mil två gånger i veckan i så fall. Jag vet ju faktiskt inte ens om knät ska opereras igen, men med största sannolikhet så ska det det.

Så vitt jag vet finns det ingen sånm apparat på sjukan här i byn men det går kanske att leta upp nånstans. Men det jag mest tänkte på var något sätt att helt enkelt simulera att man använder benmusklerna fastän benet blir fixerat i sträckt läge en månad eller två och undvika att det försvinner helt igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in