2007-08-13, 17:42
  #1
Medlem
Urban Us avatar
Jag har ca 80K att röra mig med. Vad för avkastning kan jag vänta mig om tre år om jag väljer en lågrisk fond nu? Ska prata med min bankman imorgon men känner att jag vill ha lite under fötterna innan.
Citera
2007-08-13, 18:01
  #2
Medlem
Xstars avatar
Jag har iaf fått nästan 100% avkastning på lågriskfonden jag investerade i för tre år sedan... Skagen Global.
Citera
2007-08-13, 18:59
  #3
Medlem
Affärsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
Jag har iaf fått nästan 100% avkastning på lågriskfonden jag investerade i för tre år sedan... Skagen Global.
Skagen Global är ingen lågriskfond... Dock lägre risk än t.ex. en landsfond men jag skulle snarare kalla det medelriskfond. Obligations och penningfonder är lågrisk.

Ang. Skagen Global tycker jag att det är en bra fond att invenstera i.
Citera
2007-08-13, 19:11
  #4
Medlem
Bunnys avatar
Lär inte bli några 100 % de kommande tre åren med en random fond som placerar brett i större bolag. Dom dagarna är nog passerade för denna gång.
Citera
2007-08-13, 22:55
  #5
Medlem
eriikhs avatar
Xact bear lär göra 100% på <2år Sök på börshandlade fonder.
Citera
2007-08-14, 09:55
  #6
Medlem
om börsen förtsätter som den gör nu kommer jag sälja en stor del av de ja har ganska snart. Skulle aldrig äns fundera på o köpa nytt men de e ju jag.


till eriikh: Är du seriös?
Citera
2007-08-14, 10:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
om börsen förtsätter som den gör nu kommer jag sälja en stor del av de ja har ganska snart. Skulle aldrig äns fundera på o köpa nytt men de e ju jag.


till eriikh: Är du seriös?

Ja han är seriös. Det skrämmande är att det kan ske.
Citera
2007-08-14, 10:31
  #8
Medlem
Alexandres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillipekka
Ja han är seriös. Det skrämmande är att det kan ske.

Äh sånt snack är så jävla mycket svensk osäkerhet. Det har snackats om att det ska bli en stor börsnedgång i snart två år, i Maj förra året hade vi en nedgång men börsen hämtade sig rätt snabbt.
Ja, det kommer (såklart) att komma en nedgång men ingen vet riktigt när. Så som jag ser det så har alla som håller på att helgradera sig alltid har fel fler gånger än de har rätt, vilket gör att man inte ska lita så mycket på vad de säger.
Citera
2007-08-14, 17:27
  #9
Medlem
Situationen förra året var annorlunda.
Citera
2007-08-14, 17:41
  #10
Medlem
Xstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandre
Äh sånt snack är så jävla mycket svensk osäkerhet. Det har snackats om att det ska bli en stor börsnedgång i snart två år, i Maj förra året hade vi en nedgång men börsen hämtade sig rätt snabbt.
Ja, det kommer (såklart) att komma en nedgång men ingen vet riktigt när. Så som jag ser det så har alla som håller på att helgradera sig alltid har fel fler gånger än de har rätt, vilket gör att man inte ska lita så mycket på vad de säger.

Den har väl redan börjat! Den här gången lär vi INTE se ett uppsving...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in