Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-13, 11:03
Medlem
seanders avatar
Hel jag har delat upp min hårddisk till ubuntu och vista, jag vill ta bort ubuntu delen och lägga till de minnet på windows delen, hur gör jag det?.. jag vill hellst inte ominstallera windows..
Citera
2007-08-13, 11:07
Medlem
zwobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seander
Hel jag har delat upp min hårddisk till ubuntu och vista, jag vill ta bort ubuntu delen och lägga till de minnet på windows delen, hur gör jag det?.. jag vill hellst inte ominstallera windows..

börja med att formatera unbutu-disken, och använd sedan ett program liknande partitionmagic för att "merga" diskarna till en. det finns säkerligen gratis-program som låter dig gör liknande operationer, men då partinmagic är en av de enklare och mer lättanvända jag har stött på, så kan jag nog inte göra mer än att rekommendera det.
Citera
2007-08-13, 11:07
Medlem
seanders avatar
tack
Citera
2007-08-13, 11:08
Medlem
seanders avatar
enklaste sättet o formatera den är la att starta med ive cd börja installera o formatera den?
Citera
2007-08-13, 11:43
Bannlyst
Citat:
enklaste sättet o formatera den är la att starta med ive cd börja installera o formatera den?

Jag har för mig att Acronis Partion Manager kan hantera det filsystem Ubuntu använder sig av. Prova att använda det (under Windows, givetvis). Vilken boothanterare kör du med?
Citera
2007-08-13, 11:46
Medlem
seanders avatar
jag vet inte, jag partionerade allt sånnt me ubuntu live cdn..
Citera
2007-08-13, 11:52
Bannlyst
Citat:
jag vet inte, jag partionerade allt sånnt me ubuntu live cdn..

Risken finns att du isåfall använder GRUB att boota upp windows med. Men windows egna boothanterare borde ligga kvar på just windowspartitionen, så det är nog ingen fara... se till att ha windows-CD:n i närheten bara.
Citera
2007-08-13, 12:04
Medlem
seanders avatar
hehe okej, alltid redo :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in