Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-13, 03:01
Medlem
Tekoppars avatar
Hej jag vet då inte om ni kan hjälpa men hoppas mer än gärna
då för ett tag fick något virus på min dator och fick lov att installera om den, så var min XP skiva oss min morsa som kastat ut mig så mitt enda svara var då att tanka ett windows xp som jag gjorde (Windows XP Professional SP2 Ultimate Edition Unattended DVD) och jag installerade och tyckte allt var problem fritt, tills jag då till min fårvåning märkte att efter jag startat om datorn runt 3-4 gånger så tyckte mitt internet då fullt ut, hittade inte ip adress eller något, och skulle jag ändra inställningar på Local Area Connection så kom det fram ett felmedelande att TCP/IP inte funkade normalt, så jag installerade om med samma skiva igen samma sak hände, och nu idag så hade min far då stänga av min dator och jag fick lov att installera om denna, då jag hade bråttom installerade jag bara xp direkt på hårddisken som man inte skulle göra, men det funkade fint, och jag gick in på spelarenan och prövade att spela för det har inte funkat sen jag installerade med denna xp skiva, och plötsligt funkade det, då jag inte startar om datorn efter jag kommit in i windows så jag alltid tidigare gjort.
Och då är min fråga, nån som vet vad problemet är? ska jag tanka/köpa nytt windows? är det nått elakt virus han lagt in som sakta aktiveras ju mera man startar om datorn?
köpa vill jag helst inte då jag köpt 3 st redan fast 2 är borta och 1 används på min gamla dator.

tacksam för alla svar och all hjälp
och forumet där han säger att man ska registrera sig och fråga frågor tar inte emot nya användare så där får jag då ingen hjälp

edit : 3-4 omstarten kan jag inte heller installera något då allt jag försöker 99% av alla gånger hänger sig :/
Citera
2007-08-13, 03:14
Medlem
Dan-Banans avatar
Jag tror att du precis satte årsbästa i "Sveriges längsta mening". Punkter och radbrytningar gör inte ont.

Och vem är det som säger åt dig att bli medlem på något forum?
Citera
2007-08-13, 03:32
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan-Banan
Jag tror att du precis satte årsbästa i "Sveriges längsta mening". Punkter och radbrytningar gör inte ont.

Och vem är det som säger åt dig att bli medlem på något forum?

jo lessen för det, eXPerience skrev att på torrenten att om man hade problem skulle man registrera sig på ett forum
Citera
2007-08-13, 04:36
Medlem
KiKPNNs avatar
Skriver du på något annat språk eller något? För jag fattar inte mycket av vad du skriver .
Men som jag förstod det, så har du fått en massa problem efter att du har laddat ner och installerat någon super duper Win XP elite. Alla dessa problem uppstod i samband med din version av XP, så varför laddar du bara inte ner en annan release av Win XP?

edit: av ren nyfikenhet ifrån ingenstans; Hur gammal är du?
Citera
2007-08-13, 04:47
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiKPNN
Skriver du på något annat språk eller något? För jag fattar inte mycket av vad du skriver .
Men som jag förstod det, så har du fått en massa problem efter att du har laddat ner och installerat någon super duper Win XP elite. Alla dessa problem uppstod i samband med din version av XP, så varför laddar du bara inte ner en annan release av Win XP?

edit: av ren nyfikenhet ifrån ingenstans; Hur gammal är du?

därför att jag sitter på 0.5 vilket inte är det roligaste att tanka med, jag är 18 vadåra?
Citera
2007-08-13, 04:58
Medlem
KiKPNNs avatar
Ok, jobbigt läge. Men jag skulle ändå rekommendera dig att ragga upp en ny release.

Ville bara se om det fanns något samband mellan dina fascinerande skrivkunskaper och din ålder. Men då vet jag
Citera
2007-08-13, 05:00
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiKPNN
Ok, jobbigt läge. Men jag skulle ändå rekommendera dig att ragga upp en ny release.

Ville bara se om det fanns något samband mellan dina fascinerande skrivkunskaper och din ålder. Men då vet jag

ska då tanka ett nytt över kvällen och installera det
nja har aldrig varit en hedjar på att skriva långa meningar eller liknande.
Tänkte först att det var något enkelt fel som man lätt kunde fixa, så jag då slapp hitta en nytt windows
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in